آخرین اخبار

8. اسفند 1395 - 22:50   |   کد مطلب: 27034
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه با حضور 44 مبلغ دینی در سطح 49 بقعه متبرکه استان همدان آغاز شد.

به گزارش رودآور؛ حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 24 تن از این روحانیان و مبلغان دینی از مرکز اعزام مبلغ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور که در شهر مقدس قم مستقر است به استان همدان اعزام شده اند.

وی بر ضرورت بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در سخنرانی ایام فاطمیه توسط مبلغان دینی در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان تاکید کرد.
او گفت: نقش حضرت فاطمه الزهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت توسط مبلغان دینی در این ایام برای عزاداران تبیین می شود.
حجت الاسلام کاروند همچنین معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، ترویج فرهنگ وقف، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در سطح بقاع متبرکه و ترویج سیره عملی حضرت صدیقه طاهره(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت را از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری مجلس عزاداری ، برپایی ایستگاه وقف برای مشاوره درباره ترویج و گسترش فرهنگ الهی وقف ، همایش رهروان یاس نبوی ، اطعام عزاداران ، برگزاری خیمه معرفت ، قرائت زیارتنامه خطبه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) از برنامه‌های پیش بینی شده برای این آئین معنوی است . 
وی اظهار کرد: از سال 89 تاکنون هر ساله در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور سوگواره یاس نبوی در استان همدان برگزار می‎شود و امسال این آیین معنوی از هفتم اسفندماه جاری آغاز و تا 12 اسفندماه در سطح بقاع متبرکه استان همدان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، طبق رسم چند ساله سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در سراسر کشور برگزار می شود و امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص میزبان این سوگواره هستند.
حدود 230 بقعه متبرکه در سطح استان همدان وجود دارد همچنین 2 هزارو 600 موقوفه در سطح استان وجود دارد و بیشترین سطح موقوفات استان متعلق به شهرهای ملایر، همدان، کبودرآهنگ و لالجین است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان