آخرین اخبار

17. اسفند 1395 - 20:32   |   کد مطلب: 27230
به مناسبت سالروز تاسيس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور
عضويت در كتابخانه‌هاي همدان رايگان است
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان از عضويت رايگان مردم در برخي از كتابخانه هاي استان همدان به مناسبت سالروز تاسيس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور خبر داد.

به گزارش رودآور؛ عاطفه زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از رایگان بودن عضویت در کتابخانه برخی از شهرهای همدان خبر داد و اظهار کرد:‌ به مناسبت این روز مردم به صورت رایگان در برخی از کتابخانه‌های شهرستان‌های استان عضو شدند.  

وی با بیان اینکه در این روز اختتامیه سومین جشنواره «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» در سطح کشور برگزار شد، گفت:‌ مشارکت 74 کشور جهان در سومین دوسالانه بین‌المللی کارتن کتاب حائز اهمیت بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اهمیت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود:‌ آشنا کردن کودکان با فضای کتابخانه‌ها از سوی خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید به اینکه جامعه و خانواده نیاز به مطالعه را در نوجوانان و جوانان ایجاد کنند، گفت: خانواده در این زمینه نقش قابل توجهی دارد چراکه قسمتی از شکل‌گیری شخصیت رفتاری به خانواده برمی‌گردد.

زارعی با بیان اینکه برای داشتن جامعه کتابخوان باید از کودکی موضوع کتابخوانی را مورد توجه قرار داد، افزود: مطالعه و خواندن در توسعه جوامع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش انکارناپذیر زنان در تعالی فرهنگ و اندیشه گفت: نقش آنها در ایجاد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در خانواده و جامعه قابل توجه است.

وی عضویت سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کتابخانه‌ها را به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه مهم دانست و افزود:‌ شکل‌گیری بسیج همگانی در حوزه نهضت مطالعه از سوی مردم و سازمان‌ها حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان