آخرین اخبار

18. اسفند 1395 - 6:17   |   کد مطلب: 27234
کارگردان مطرح کشورمان با بیان اینکه افرادی همچون من آمادگی فعالیت در زمینه مستندسازی راهیان نور را داریم، گفت: ایده ها در این زمینه بسیار است اما در عمل با عنصر حمایت کننده مالی روبرو نیستند در نتیجه طرح ها باید بماند و بماند و بماند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز دوشنیه هفته جاری یعنی شانزدهم اسفندماه، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است.

از این رو بر آن شدیم تا با یکی از کارگردانان مطرح کشور درباره مستندسازی راهیان نور به گفت و گو بنشینیم.

«اکبر نبوی» کارگردان و منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به طور قطع طرح ها و ایده هایی در حوزه مستندسازی راهیان نور داریم، اما این امر برای اجرایی شدن نیازمند حمایت مراکز دولتی و سرمایه گذاری آنان دارد.

وی اظهار کرد: صدا و سیما به طور عمده در تمامی حوزه های مستندسازی با کمبود اعتبار روبرو هستند و به این دلیل شور و اشتیاقی که باید در این زمینه نیست.

این کارگردان سینمای کشورمان افزود: ایده ها در زمینه های مختلف به ویژه مسائل مرتبط با راهیان نور بسیار است اما این طرح ها در عمل با عنصر حمایت کننده روبرو نیستند در نتیجه طرح ها باید بماند، بماند و بماند.

نبوی عنوان کرد: دستگاه های دیگری از جمله حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس هم می توانند برای یک کار عالی پیش قدم شوند اما همین دستگاه ها عمدتاً با کمبود اعتبارات روبرو هستند و شاید هزینه های جاری آنان اجازه ورود به مستندسازی درخصوص راهیان نور را ندهد.

وی تصریح کرد: دراین زمینه حتی ارگان های دیگری از جمله بسیج، سپاه و ارتش هم می توانند وارد عرصه حمایت از مستندسازان این حوزه مهم شوند.

این منتقد سینما همچنین گفت: در حال حاضر تاکنون از سوی متولیان فرهنگی در این زمینه برای مستندسازی استقبال چندانی نشده است و به طور معمول مشکل مطرح شده از سوی آنان همان مسائل مالی است.

نبوی با اشاره به اینکه ایده هایی برای مستندسازی راهیان نور هست اما باید حامیانی پیدا شوند و سرمایه گذاری کنند، تأکید کرد: افرادی همچون من آمادگی فعالیت در این زمینه را داریم.

به گزارش رودآور، امید آن که کارگردانان، مستندسازان، گزارشگران و راویان فتح این نکته اساسی را که مقام معظم رهبری درباره راهیان نور بر آن تأکید داشتند سرلوحه کار خویش قرار دهند، چرا که ایشان فرمودند: گزارشگری برای راهیان نور با گزارشگری برای گردشگران معمولی بسیار متفاوت است زیرا در راهیان نور، محتوا باید مملو از تبیین و بیان حقایق، معرفت و نقاط برجسته‌ی دوران دفاع مقدس باشد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان