آخرین اخبار

19. اسفند 1395 - 14:09   |   کد مطلب: 27275
پنخستین جشنواره نمایشی آیین‌های بومی استان همدان در آستانه عید نوروز روز پنجشنبه با حضور اعضای کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا 85 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان شامل نقش آفرینان، کارگردانان و نویسندگان نمایشی در قالب 11 گروه در این جشنواره حضور داشتند.

خمچه آرزوها ، نقالی رستم و سهراب، چمچه خاتون، چهارشنبه سوری پر ماجرا، شال دردسر ساز،طلسم شدگان، خاطرات عید نوروز، چاه آرزوها، سه خواهران و نایاب نمایش از جمله برنامه‌های نمایشی این جشنواره استانی بود که در 2 نوبت صبح و عصر در سالن سینما کانون همدان برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: این جشنواره برای نخستین بار در راستای ایجاد فضای شاد و پرنشاط برای کودکان و نوجوانان و احیای سنت‌های بومی و محلی این استان با حضور 11 گروه نمایشی عضو کانون برگزار شد.
محمدرضا جوادی افزود: تلاش برای برگزاری این جشنواره از هشت ماه پیش در مراکز کانون استان آغاز و در نهایت این جشنواره نمایشی به صورت غیر رقابتی برای نخستین بار در استان همدان برگزار شد.
وی گفت: بازی های بومی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ایرانیان ، علاوه بر جنبه های نشاط و شادابی، پیوستگی عمیقی با شیوه زندگی و معیشت مردم در دوره های گذشته داشته و از مهم ترین اجزای فرهنگ هر شهر محسوب می شوند. 
جوادی توجه و ارج نهادن به سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان و تصریح کرد: تقویت هویت ملی و قومی، افزایش شناخت و آگاهی کودک و نوجوان، توجه به سنت‌ها و زبان مادری و ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری برنامه های متعددی را در سال 95 اجرایی کرد و تلاش دارد این برنامه ها را در راستای اهداف کانون در سال آینده نیز اجرایی کند.
در این آیین از 2 خانواده شهدای کارمند کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان به نمایندگی از هشت خانواده شهدای کارمند این اداره کل تقدیر شد.
همچنین در این آیین از 2 تن از فعالان نماز استان همدان تقدیر شد.
در حال حاضر 45 بازی بومی در سطح این استان شناسایی شده است.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان دارای 40 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هشت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است. 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان