آخرین اخبار

7. آذر 1397 - 5:19   |   کد مطلب: 27284
روستاییانی که برای اقتصاد مقاومتی سنگ تمام گذاشتند؛
کارآفرینی با سابقه 40 ساله منبت کاری/اشتغالزایی یک روستایی برای 10 نفر+تصاویر
یکی از روستاییان تویسرکانی با پشت کار خود، حمایت بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی با ایجاد چند کارگاه تولید منبت، فعالیت خود را گسترش داده و برای 10 نفر دیگر هم اشتغالزایی کرده، به طوری که این روزها در کرج صاحب یک نمایشگاه دائمی هم است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با وجود تمام کم مهری ها به کارآفرینان تویسرکانی در عرصه مبل و منبت این شهرستان همچنان مستعد آن است که با فعالیت هفت و 600 نفر در چهار هزار 830 واحد منبت کاری به عنوان شهر مبل و منبت شناخته شود.

از این رو به سراغ یکی از باسابقه ترین کارآفرینان این حوزه می رویم که ببش از 40 سال در حوزه مبل و منبت فعالیت دارد.

«حشمت الله ترکاشوند» از اهالی روستای اشترمل است، وی از آغاز به کار خود می گوید و از سال 1345، آنجا که به همراه دوستش برای کار یافتن به تهران می رود و با حرفه منبت آشنا می شود.

مواد اولیه این شغل از چوب گردو تامین می شود و ترکاشوند هم می گوید: دیدم در تویسرکان که معدن طلای سبز است پر از مواد اولیه شغل مبل و منبت است، به همین منظور با یادگیری این حرفه منبت کاری و پس از یادگیری کامل در سال ۶۲ به تویسرکان و اشترمل بازگشتم.
و این روزها او با حمایت بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی چند کارگاه تولید منبت و شراکت با برادرش و اشتغالزایی برای 10 نفر دیگر فعالیت خود را گسترش داده به طوری که در کرج هم دارای نمایشگاه دائمی است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام خدمت شما دست اندرکاران سایت خبری روداور 22 اسفند ماه یعنی روز یکشنبه هفته جاری روز شهدا است. و در شهر ما پنج شهید گمنام در تپه نورالشهدا میهمانمان هستند. آیا این روزها به زیارشان رفته اید؟ بنده پنجشنبه ، دیروز رفتم. شده مثله میدان جنگ پر از مصالح ساختمانی و کار نیمه کاره که رها شده است. آیا فردااگر این شهدا شناسایی شوند و خانواده آنان بخواهند برای زیارت فرزندشان به این مزار شهدا مراجعه کنند ما چه پاسخی برای مهمان نوازی خود داریم؟؟ سخن من فقط با مسولین و شهرداری تویسرکان نیست سر سخنم با بسیجیان تویسرکان است که چرا انان خود دست به کار نمی شوند و برای احیا تپه نورالشهدا اقدامی نمی کنند؟ مثلا چرا برای پاکسازی این تپه از زباله یا شخم زدن پای درختان بسیجیان تویسرکان نیاز به بودجه دارند؟؟؟
یک پیشنهاد داشتم لطفا در سایت مطرح کنید: فرمانده سپاه پاسداران از دولت خواسته است از ظرفیت راهیان نور و بسیج برای درختکاری و کنترل ریزگردها در استان خوزستان استفاده بشه. لطفا از بسیجیان تویسرکان ، این طرفیت عظیم بخواهید که برای کاشت درخت بخصوص در تپه نورالشهدا و شخم زدن پای درختان تپه نورالشهدا اقدام کنند. و درختان و فضای سبز اطراف ارامگاه شهدای گکنام تویسرکان در تپه نورالشهدارا احیا کنند.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان