آخرین اخبار

21. اسفند 1395 - 16:50   |   کد مطلب: 27300
طلاب، روحانیون و دانشجویان با تجمع در در مقابل فرمانداری ملایر نسبت به برخی جابه جایی ها اعتراض کردند.

به گزارش رودآور به نقل از ملایری‌ها؛حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست آغازکننده حواشی این روزهای دانشگاه ملایر و شهر ملایر است.

پس از حضور دکتر ابتکار در ملایر و اعتراض‌هایی که دانشجویان در مراسم سخنرانی وی داشتند رئیس دانشگاه ملایر جابه‌جا شد.

جابه‌جایی رئیس دانشگاه ملایر و انتخاب منوچهر بابایی پور این حواشی را بیشتر کرده و با تحصن و اعتراضات دانشجویان  همراه شد.

در روز جمعه نیز امام‌جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر با انتقاد از برخی تغییرات در شهرستان آن‌ها را سیاسی‌کاری دانست.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به تغییر رئیس دانشگاه ملایر و بابیان اینکه این تغییر با اغراض سیاسی انجام‌شده، گفت: مدیریت دانشگاه را نباید به موج‌های زودگذر سیاسی گره زد.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد انتخاب مدیران باید بر اساس احراز سوابق علمی و مدیریتی با اولویت افراد بومی صورت گیرد و معرفی افراد غیربومی ـ فارغ از نام‌ها و نشانه‌ها ـ نه‌تنها بی‌احترامی به بنیه کارشناسی اعضای هیئت‌علمی و اساتید دانشگاه ملایر است، بلکه از تنزل شأن دانشگاه به یک باشگاه سیاسی خبر می‌دهد که هدف آن زیر پا گذاشتن آرمان‌های انقلابی و متوقف کردن روند رو به رشد سال‌های اخیر است و به همراهی دانشگاه در تحقق اهداف بلندمدت نظام در دهه‌ای که مزین به نام پیشرفت و عدالت شده آسیب جدی وارد می‌کند.

امروز هم در حمایت از سخنان امام‌جمعه ملایر و بیانیه حجت‌الاسلام آزادی‌خواه دانشجویان، طلاب و علمای حوزه علمیه ملایر به همراه جمعی از مردم با تجمع در مقابل فرمانداری اعتراض خود را نسبت به سیاسی‌کاری‌های اخیر در شهرستان اعلام کردند.

در این تجمع حاضرین با سردادن شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر"، "فتنه‌گر حیا کن ملایر و رها کن"، "دیدار با فتنه‌گر محکوم است "، "نه سازش نه تسلیم یار ولایت هستیم"،"دیدار با فتنه‌گر ننگ ماست"، "دولت تدبیر و امید بصیرت بصیرت"، "اقدام انقلابی اعمال باید گردد" و "مسئول بی‌لیاقت اخراج باید گردد" اعتراض خود را اعلام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان ترکاشوند در این تجمع اظهار داشت:اهداف چندگانه این تجمع را حمایت از مواضع انقلابی امام‌جمعه در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، حمایت از مواضع حجت‌الاسلام آزادی‌خواه، اعتراض به انتصابات غیرمتعارف، عدم مشورت با نماینده‌های رهبری در سپاه، دانشگاه و امام‌جمعه در تغییرات، انتقاد از دیدار نماینده اصلاح‌طلب و دیگر نمایندگان با عناصر فتنه 88 است.

وی با اشاره به سخنان رهبری بیان کرد: فتنه خط قرمز ما است و هر کس بخواهد از این خط پا فرا بگذارد در بین ما جایی ندارد.

حجت‌الاسلام نجفی هم گفت: ما در این تجمع با حمایت از سخنان امام‌جمعه ملایر که نماینده رهبری در ملایر هستند اعلام می‌کنیم.

در پایان این مراسم هم قطعنامه قرائت‌شده و در این قطعنامه اعلام شد که:

ضمن تقدیر از اقدام انقلابی امام‌جمعه ملایر در خطبه‌های نماز جمعه و موضع‌گیری مجاهدانه نماینده پرتلاشمان حجت‌الاسلام آزادی‌خواه و دفاع  نیروهای انقلابی به استحضار می‌رساند:

علما و روحانیون ضمن حفظ حرمت‌ها و رعایت منش و آداب به مسئولین شهرستان به جهت اقدامات اخیر تذکر جدی می‌دهد که چرا در عزل و نصب‌ها که البته بوی سیاسی‌کاری می‌دهند، با بزرگان و حوزه و روحانیت-امام جمعه ملایر- نمایندگان ولی‌فقیه در سپاه و دانشگاه مشورت نمی‌شود. چرا مقابل دلسوزی‌های خالصانه عده‌ای جبهه می‌گیرند.

چرا در ایامی که فضای سیاسی کشور به انقلابی و غیرانقلابی تبدیل‌شده است، اقدامی انقلابی صورت نمی‌گیرد، چرا نمایانده محترم مجلس آقای کاظمی بعد از مشکلات و تائید صلاحیت و رأی مردم به آن‌ها دهن‌کجی نموده و به دیدار یکی از سران فتنه رفته‌اند، چرا دوباره تجربه تلخ مجلس ششم را در نوشتن نام و امضا بعضی لایحه‌ها فقط به خاطر سیاسی‌کاری برخی احزاب و گروه‌ها انجام می‌دهند.

در سالی که قرار بود اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل باشد، بجای اقدام و عمل‌های لازم کارها، سیاسی شده است و با توجه به زمان باقی‌مانده به انتخابات چرا بدون توجه به مسئله اتحاد ملی و همدلی، تغییرات بدون دلیل از شهرستان اتفاق می‌افتد ، چرا افرادی که درجاهای دیگر مشکلاتی داشته‌اند در شهرستان انقلابی ملایر به‌کارگیری می‌کنند و چراهای دیگر.

لذا روحانیون و طلاب شهرستان ملایر ضمن درخواست پاسخگویی به مطالباتشان هشدار می‌دهند که از نجابت انقلابیون ملایر سوءاستفاده نشود که اگر این سیل خروشان انقلابی به حرکت درآید با اقدامی انقلابی به‌موقع چشمه فتنه را کور خواهد کرد

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان