آخرین اخبار

21. اسفند 1395 - 13:35   |   کد مطلب: 27310
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگري و صنايع دستي همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در تمام شهرستان‌های استان همدان خبر داد.

به گزارش رودآور؛ علیرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه همه ساله در ایام نوروز شاهد برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح استان هستیم، اظهار کرد: با توجه به ضرورت معرفی صنایع دستی و ارائه سوغات همدان به گردشگران ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه امسال سعی بر این است در تمام شهرستان‌ها نمایشگاهی از آثار صنایع دستی برپا شود، گفت: این نمایشگاه‌ها در جوار آثار و ابنیه تاریخی جانمایی شده تا گردشگران به سهولت به این آنها دسترسی داشته باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه در شهر همدان نمایشگاه‌ها در سه نقطه گردشگری مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: تپه هگمتانه، آرامگاه باباطاهر و گنبد علویان از جمله نقاطی است که در این ایام شاهد برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی خواهد بود.

وی رشته‌های سفال، گلیم، چرم و چوب را از جمله آثار شاخص همدان در نمایشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: هنرمندان همدانی در هر یک از رشته‌های صنایع دستی مهارت خاصی دارند که برپایی بازارچه‌ها فرصتی برای نمایش هنرهای هنرمندان است.

قاسمی بازارچه‌های صنایع دستی را برای بهره‌مندی هنرمندان مفید ارزیابی کرد و یادآور شد: برپایی این نمایشگاه علاوه بر جذب گردشگر، موجب معرفی صنایع دستی و سوغات استان و فرصتی برای درآمدزایی هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با همکاری هنرمندان و متولیان امر شاهد برپایی این نمایشگاه‌ها در تمام فصول باشیم، یادآور شد: برخی از آثار صنایع دستی از قدمت بالایی برخوردار است در صورت عدم توجه ممکن است به فراموشی سپرده شود که برپایی نمایشگاه از این منظر این دارای اهمیت است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان