آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 18:10   |   کد مطلب: 27334
رئیس هیات اسکیت همدان با بیان اینکه اسکیت همدان جز ۱۰ استان برتر کشور و هیات اسکیت همدان یازدهمین هیئت برتر استان است،گفت: زیرساخت‌های ورزش اسکیت در همدان بسیار ضعیف است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان مهدی مجیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری  با خبرنگاران ورزشی با  بیان این که ورزش اسکیت به دلیل قرار گرفتن در طبقه‌بندی ورزش‌های شهری در شهر همدان به خوبی جا افتاده است اظهار داشت: در حال حاضر جزو یازده هیئت برتر ورزشی استان هستیم و در بین ده هیات اسکیت برتر کشور نیز قرار داریم و این در حالی است که در ابتدای پذیرفتن این مسئولیت در رتبه 38 هیات‌های استانی بودیم و در کشور نیز جایگاه درخوری نداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های زیرپوشش فدراسیون اسکیت 6 رشته است که 4 رشته در همدان فعال است و در حال ایجاد زیرساخت برای دو رشته دیگر در استان هستیم.

همدان مستعد در رشته اسکیت

مجیدی با اشاره به این که استان همدان از استان‌های با استعداد و قهرمان‌پرور در رشته اسکیت است و قهرمانان خوبی در این رشته پرورش داده است یادآور شد: سجاد محمدی‌ساسان دارنده مدال‌های طلا و نقره قهرمانی کشور که سال گذشته نیز در پیکارهای جهانی رولر اسکیت به میزبانی ایتالیا در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور داشت ازجمله این قهرمانان است.

مجیدی افزود: این ورزشکار همدانی برای دومین سال پیاپی به مسابقات برون‌مرزی اعزام‌شد و با برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه در بین 8 اسکیت‌باز مطرح آسیا قرار گرفته است.

وی گفت: امیر صفری اسکیت باز سرعت ملایری نیز که به‌عنوان بازیکن تیم ملی در مسابقات چین حضور داشته و به اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات ایتالیا نیز دعوت شد از استعدادهای درخشان سرعت استان است و عرفان زنگنه دروازه‌بان همدانی تیم ملی اسکیت هاکی کشور نیز از مفاخر اسکیت هاکی استان‌ همدان محسوب می‌شود.

مشکلات زیرساختی در اسکیت همدان

رئیس هیأت اسکیت استان همدان با بیان این که زمانی که به رشته اسکیت ورود پیدا کردم این رشته ورزشی تنها در گرایش اسکیت هاکی فعال بود گفت: با یک برنامه‌ریزی منسجم سایر گرایش‌های اسکیت نیز در همدان فعال شد و به دلیل استعدادهای کشف شده در رشته فری استایل، این رشته نیز در همدان فعال شد.

مجیدی خاطر نشان کرد: هیات اسکیت شهرستان بهار نیز به تازگی فعال شده است و شهرداری این شهر زمینی را آسفالت و به‌عنوان پیست اسکیت تجهیز کرده که در اوایل سال 96 به بهره‌بردرای خواهد رسید.

وی با اشاره به این که همدان استعدادهای بسیار خوبی در این رشته مفرح دارد و می‌تواند چندین ملی‌پوش در تیم ملی داشته باشد از وضعیت نامناسب مالی اسکیت بازان همدانی خبر داد و اظهار داشت: بیشتر ورزشکاران ما اگر وارد فاز حرفه‌ای شوند باید دور زندگی معمولی خود را خط بکشند و چون درآامدی ندارند مجبور هستند در شغل خود به فعالیت بپردازند و کمتر در مسابقات شرکت کنند.

رئیس هیئت اسکیت همدان در مورد زیرساختهای این رشته ورزشی در استان نیز گفت: متأسفانه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان‌همدان بسیار ضعیف است و حتی تنها سالن اسکیت همدان کفپوش استاندارد این رشته را ندارد و وضعیت در شهرستان‌های استان بسیار بدتر از این شرایط است.

مجیدی افزود: سالن تحت اختیار ما استاندارد این ورزش نیست اما با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان مقرر شده کفپوش سالن اختصاصی اسکیت همدان تعویض و کفپوش استاندارد این رشته در آن نصب شود که100 میلیون تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

ورود بخش خصوصی به اسکیت

وی تاکید کرد: خوشبختانه در کشور شرایطی فراهم شده است تا سرمایه‌گذاران برای ساخت سالن‌های تخصصی اسکیت وارد میدان شوند و امیدواریم در همدان نیز سرمایه‌گذارانی برای احداث سالن تخصصی اسکیت و حتی رشته‌های آیس(اسکیت‌های زمستانی) پیدا شوند و این ورزش را یاری کنند.

رئیس هیئت اسکیت استان همدان از استعدادیابی گسترده هیات استان در این رشته خبر داد و عنوان کرد: در جشنواره استعدادیابی که در هفته گذشته به پایان رسید نفرات خوبی را جذب کردیم و این رشته تنها در شش استان کشور برگزار شد که یکی از آنها همدان بود.

وی افزود: در یک حرکت بسیار خوب در نمایشگاه کودک که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار شد یک غرفه زدیم و توانستیم 480 اسکیت‌باز کودک را استعدادیابی کنیم.

افزایش ورزشکاران بیمه شده در رشته اسکیت

مجیدی با اشاره به فعالیت هیئت اسکیت برای افزایش آمار ورزشکاران این رشته در استان به افزایش 50 درصدی آمار ورزشکاران بیمه‌شده اسکیت همدان اشاره کرد و گفت: سال گذشته قریب به 380 ورزشکار سازمان یافته در این رشته داشتیم که امسال به 550 نفر رسیده است که با برگزاری جشنواره استعدادیابی به مرز هزار نفر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 30 مربی حرفه‌ای در هیئت مشغول به فعالیت هستند که حاضریم شهرستان‌های دیگر را نیز پوشش دهیم.

عدم همکاری آموزش و پرورش با هیات اسکیت

رئیس هیات اسکیت همدان خواستار وارد شدن این ورزش به مدارس استان شد و گفت: ما بارهای تلاش کرده‌ایم تا این ورزش وارد زنگ ورزش مدارس شود که متأسفانه در پیچ و خم اداری موفق نشده‌ایم.

مجیدی بیان کرد: امیدواریم دستگاه ورزش استان و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شرایطی را فراهم سازند که این ورزش از سال تحصیلی آینده وارد مدارس شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان