آخرین اخبار

28. اسفند 1395 - 11:56   |   کد مطلب: 27436
آخوندی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد با بی‎اعتنایی می‌گوید: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز مدتی از اظهار نظر حجت الاسلام حسن روحانی درباره اعطای پاداش به منتقدان نمی‌گذرد که فیلمی از بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی از فرودگاه مهرآباد درباره برخورد وی با برخی از مردم منتشر شده که آقای وزیر در پاسخ به مردم منتقدی که از گرانی خدمات فرودگاه گلایه دارند، پاسخ‌های عجیبی می دهد.

آخوندی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد و می‌گوید راهش دور است، می‌گوید «با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بی‎اعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، می‌گوید: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»

از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت دارد به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه می گوید: «این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید.» و وقتی این پاسخ را می شنوند که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب می دهد که « خب پس هفت برابر نیست!» اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر،  مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند.

 

 

دانلود
نحوه پاسخگویی وزیر راه به یک شهروند

این نوع رفتار در برابر گلایه های مردم از سوی فردی رخ می دهد که چند ماه پیش در برابر برخورد دو قطار در حوالی ایستگاه هفت خوان سمنان و آتش گرفتن قطار مسافربری تبریز- مشهد و فوت 46 نفر از هموطنانمان می گوید که « مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست.» [1]

البته عملکرد وزیر راه و شهرسازی بسیار مورد گلایه مردم بوده است و به‌ویژه در زمینه مسکن مهر و همچنین موضوع حادثه برخورد دو قطار آخوندی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و برای استیضاح راهی مجلس شد که جالب اینجاست بهارستانی‌ها به همین وزیری که منتقدان بسیاری دارد دوباره رای اعتماد دادند.

به هر جهت به نظر می‎‌رسد که در دولت یازدهم رویکرد میان مسئولان و مردم بیشتر از اینکه بر پایه رابطه میان خدمتگذار و شهروند باشد، با نگاه ارباب-رعیتی است. هفته گذشته بود که یکی دیگر از وزراء دولت یازدهم در پاسخ به انتقاد مردم بدره از وی که از کمبود پزشک متخصص گلایه می کردند، رو به فرماندار این شهر کرد و با این فرض که بر علیه او دسیسه شده به وی گفت که « اگر گذاشتم یک روز دیگر سر کار بمونی. بیشعور!»

ماجرایی که به همینجا ختم نشد و وقتی این فیلم در فضای مجازی جنجال ایجاد کرد آقای وزیر با تماسی صوری به فرماندار، از وی عذرخواهی کرد. در شرایطی که با گوش دادن به صوت مذکور بیشتر از اینکه قاضی زاده هاشمی از فرماندار بدره به سبب توهین و تحقیر وی از او عذرخواهی کند، آقای فرماندار است که مکررا عذرخواهی و دلجویی می‎کند. آخر سر هم مطالبه مردم بدره در این مورد در پی این دعوا و آشتی مسئولان دولتی گم شد.

البته رئیس جمهور نیز در حالی اخیرا بیان داشت «از دولت انتقاد کنید که انتقاد از این دولت پاداش هم دارد» که در گذشته منتقدان را با الفاظی مانند بی شناسنامه، عصر حجری، بی‌سواد، عقب افتاده، بی‎کار، متوهم، هوچی‌گر، بزدل و حسود و ... خطاب کرده و به جهنم حواله داده است. با این اوصاف به نظر ‌می‌رسد که دولتمردان با اینکه در روزهای آخر سعی دارند نشان دهند که انتقادپذیر هستند اما وقایعی که تا به امروز در این زمینه اتفاق افتاده نشان می‌دهد که دولت کمتر تاب انتقاد و شکایت را دارد و بخصوص اینکه در برابر مشکلات مردم نیز بعضا با بی‌اعتنایی رفتار می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان