آخرین اخبار

28. اسفند 1395 - 8:07   |   کد مطلب: 27441
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد
نوروزخوانی در جوار آرامگاه حکیم هزاره‌ها
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و جشن نوروز باستان، نوروزخوانی در این ایام توسط استاد چایانی نقال برجسته همدانی در آرامگاه بوعلی سینا اجرا می‌شود.

به گزارش رودآور؛ مجید فروتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به برنامه های نوروزی همدان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و جشن نوروز باستان، نوروزخوانی در این ایام توسط استاد چایانی نقال برجسته همدانی در آرامگاه بوعلی سینا اجرا می شود.

وی از ویژه‌برنامه انجمن شعر و ادب در آرامگاه باباطاهر خبر داد و گفت: این انجمن به مدت پنج روز صبح ها در جوار آرامگاه باباطاهر آیین باباطاهرخوانی را با حضور شاعران برگزار می کند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز دو تئاتر خیابانی به مدت پنج روز نمایش اجرا خواهد کرد، گفت:  این نمایش‌ها در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر اجرا خواهند کرد.

وی اجرای موسیقی محلی را از دیگر برنامه‌های ارشاد در آرامگاه بوعلی و باباطاهر عنوان کرد و افزود: مسافران ورودی به همدان ضمن دریافت کتاب با مشاهیر و مفاخر همدان آشنا خواهند شد.

فروتن نوروز را یکی از جشن‌های ملی در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی فرصت بهره‌مندی از فرهنگ‌های مختلف شهرهای کشور را مهیا می‌کند، می‌توان در این ایام با برنامه‌های مختلف این امکان برای آشنایی با اقوام و فرهنگ‌های مختلف را فراهم کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان