آخرین اخبار

30. اسفند 1395 - 18:22   |   کد مطلب: 27472
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: تولید کشور در سال 95 نسبت به سال 94 به شدت کاهش یافته است، زمانی که با سه هزار کانتینر قاچاق در روز روبرو هستیم، این یعنی نابود کردن تولید داخلی و در این بین 30 نفر مفسد اقتصادی در سطح کشور می خورند و می برند اما شاهد برخورد قاطعی با آنان نیستیم.

«امیر خجسته» در گفت و گو با خبرنگار رودآور با اشاره به عنوان سال جدید مبنی بر اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال بیانات خود را عنوان می کنند، این یک موضوع مفصلی است که متأسفانه مسئولان ما در این چند ساله در سطح کلان عمل و اقدام نکردند و ضعفی بود که در این مدت دیدیم.

وی اظهار کرد: می توانستیم تولیدمان را پویا کرده و اشتغال ایجاد کنیم، اما مسئولان نخواستند انجام دهند و به جای آنکه وابستگی ما کمتر شود، بیشتر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره این که چگونه می توان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد، افزود: باید تولیدمان را بیشتر کرده و جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا که کشور را نابوده کرده است، بگیرم، اما در این راه متأسفانه شاهد سوکت مسئولان هستیم.

سکوت و بیخالی مسئولان در برابر واردات بی رویه و قاچاق کالا قابل تأمل است

خجسته با تأکید بر اینکه باید این موضوع تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و مسئولان استوار در مقابل واردات بی رویه بایستند تا تولید پویا شود، چرا که تولید ما با بیخالی و بی تفاوتی دستگاه های نظارتی و ورود در حال نابود شدن است.

واردات سال به سال در حال افزایش است

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان عزم خود را جزم نکنند و برنامه ریزی جامعی نداشته باشند همچنان این مشکل را خواهیم داشت، یعنی آن که تولید ما طبق آمار سال به سال رو به تضعیف است.

قاچاق 3هزار کانتینر در روز فلج کننده تولید داخلی

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: تولید کشور در سال 95 نسبت به سال 94 به شدت کاهش یافته است، زمانی که با سه هزار کانتینر قاچاق در روز روبرو هستیم، این یعنی نابود کردن تولید داخلی و حتی شاهد هستیم که در روز 50 کانتینر لباس از ترکیه وارد کشور می شود، بدان معنی که تمام تولیدات این حوزه در حال نابودی است و زمانی که به قیمت های ارزان در بازار عرضه می کنند تولیدکنندگان ما را نابود می کنند.

خجسته در ادامه افزود: منویات رهبری یعنی آن که مسئولان سه قوه باید عزمشان را جزم کرده و با تمام توان در برابر توطئه های بین المللی برای ورود کالای قاچاق به کشور بایستند و اگر مسئولان بیخیال باشند ما شک می کنیم که خدایی ناکرده عده ای در این قاچاق کالا دست دارند.

کلام رهبری در حمایت از تولیدکنندگان برای مسئولان حجت باشد

وی قاچاق کالا و واردات بی رویه را یک توطئه بین المللی خواند و گفت: مسئولان امر باید به موقع عمل کنند و توطئه را خنثی کنند وامید است که کلام رهبری حجت باشد و مبارزه با مفاسد اقتصادی، فساد اداری، قاچاق کالا سرلوحه کارها باشد.

30 نفر در کشور در سایه غفلت دستگاه های نظارتی می خورند و می برند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان عنوان کرد: اگر قرار باشد تنها 30 نفر در سطح ملی بخورند و ببرند و توانی کنند و بعد از آن همه سکوت کنند، که نمی شود، مفسدان اقتصادی 30 نفر هستند که ما آن ها را مشخص کرده ایم ولی دستگاه هایی که باید سکوت کرده اند، سوال این است که چرا بااین افراد برخورد نمی کنند؟

خجسته افزود: کلام رهبری هم بر این موضوع تأکید دارد که باید تولید حفظ شود، چرا که با حفظ تولیدات داخلی اشتغال ایجاد می شود.

توجه به گردشگری و حوزه کشاورزی می تواند اقتصاد استان را نجات دهد

وی همچنین به برنامه های استانی هم اشاره کرد و گفت: ما باید گردشگری را تا سطح اول شدن در استان بالا ببریم و از ظرفیت های حوزه کشاورزی بهره لازم را ببریم و در این راه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان