آخرین اخبار

1. فروردين 1396 - 15:34   |   کد مطلب: 27486
سال ۹۵ با تلخی‌ها و شیرینی‌ها، عبرت‌ها و تجارب بسیاری همراه بود، از تجربه دوباره مردم ایران در دشمنی آمریکا تا ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان، نهی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات و ....

به گزارش رودآور به نقل از مشرق، سال ۹۵ با تلخی‌ها و شیرینی‌ها، عبرت‌ها و تجارب بسیاری همراه بود، از تجربه دوباره مردم ایران در دشمنی آمریکا گرفته، ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان رهبری، نهی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات توسط رهبر انقلاب تا تصویب حقوق نجومی توسط مجلس شورای اسلامی و نماز خواندن مدعیان دروغین انقلاب بر پرچم شیر و خورشید.

آنچه در ادامه می‌آید، مروری است بر مهم‌ترین موضوعات سیاسی سال ۹۵.

********

فروردین

نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»‌:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۳۹۵۵: سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت. (۱ فروردین ۱۳۹۵)

توئیت هاشمی رفسنجانی: دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها (۵ فروردین ۱۳۹۵)

رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت: اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، یا از روی ناآگاهی است یا خیانت/ امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره (۱۱ فروردین ۱۳۹۵۵)

عقب‌نشینی هاشمی از توئیت انحرافی: هاشمی رفسنجانی رسماً از اظهارنظر موشکی عقب‌نشینی کرد و  بیان شد که صفحه توئیتر وی توسط یکی از هواداران به‌روزرسانی می‌شود، این در حالی بود که وب‌سایت هاشمی رسماً تبلیغ صفحه توئیتر منسوب به وی را، منتشر می‌کرد. (۱۶ فروردین ۱۳۹۵)

هشدار رهبر معظم انقلاب به طلاب: اگر دیدید «انقلاب زدایی» دارد انجام می‌گیرد باید احساس خطر کنید (۲۱ فروردین ۱۳۹۵۵)

اظهارنظر صادقانه رئیس‌کل بانک مرکزی؛ دستاورد برجام تقریباً هیچ بوده است: رئیس بانک مرکزی در  مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ: «تقریباً هیچ‌چیز» از برجام عاید ایران نشده است. بعد از مطرح شدن این موضوع حامیان دولت به رئیس‌کل بانک مرکزی به خاطر گفتن واقعیت‌های تلخ برجام حمله کردند و خواستار برکناری وی شدند. (۲۷ فروردین ۱۳۹۵)

انصراف عارف از رقابت با لاریجانی: انصراف مرد انصراف‌های انتخاباتی (محمدرضا عارف) از رقابت با علی اردشیر لاریجانی برای ریاست بهارستان (۳۰ فروردین ۱۳۹۵۵)

روحانی: برجام فقط درها را باز کرده است: قفل درها امروز به همت مردم باز شده است و خود ما باید حرکت کنیم و برجام فقط درها را باز کرده است و تحرک باید از مردم باشد و همه به میدان بیایند. (۳۱فروردین ۱۳۹۵)

اردیبهشت

توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران در آمریکا: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف ۲  میلیارد دلار از دارایی‌های این بانک تصریح کرد: این رأی دادگاه آمریکا ربطی به برجام ندارد. روزنامه دولتی ایران در همین زمینه مطرح کرد: دولت اصلاحات اوراق قرضه آمریکایی خرید. (۳ اردیبهشت ۱۳۹۵)

شفاف‌سازی دکتر مجید درخشان درباره قرارداد جدید نفتی ایران: رئیس مرکز تحقیقات اقتصادی و رئیس  قطب علمی توسعه اقتصادی با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی به معنای بازگشت به گذشته و تهدید برای آینده است بیان کرد: برخی نمایندگان مجلس و مدیران ارشد نظام و حتی کارشناسانی که گمان می‌کنند انعقاد قرارداد با شرکت‌های نفتی خارجی می‌تواند درآمد ارزی ایران را به‌طور چشم‌گیر افزایش دهد، احتمالاً از این نکته غافل‌اند که شرکت‌های خارجی تا مدت بسیار طولانی، درصد قابل‌توجهی از تولید نفتی میدان را تصاحب خواهند کرد. (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵)

گلایه رهبر انقلاب از وزارت ارتباطات درباره فضای مجازی: رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از وزارت ارتباطات  و شورای عالی فضای مجازی گفتند: کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست؛ زیرا این کار عاقلانه نیست اما چرا هنگامی‌که کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوب‌هایی قرار می‌دهند، ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)

تو دهنی فائزه هاشمی به پدرش و ملاقات با سران بهاییت: دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال‌آبادی، عضو ارشد بهاییت ایران که به‌تازگی بعد از ۸۸ سال زندان به مرخصی آمده بود، دیدار کرد. (۲۴ اردیبهشت ۹۵) هاشمی رفسنجانی در واکنش به اقدام فرزندش گفت: «فائزه باید جبران کند»؛ که اما دختر آقای هاشمی در گفتگو با یورونیوز تصریح کرد که نه تنها اقدامش اشتباه نبوده و از آن پشیمان نیست، بلکه نظام به بهاییان ظلم کرده است.

افشای فیش حقوقی میلیونی مدیران بیمه مرکزی دولت یازدهم: این فیش‌های حقوقی نشان می‌داد تنها ۳ مدیر ارشد بیمه مرکزی ۱۸۰ میلیون تومان حقوق گرفته‌اند و حقوق تنها یک نفر ۸۷ میلیون تومان بود. وام ضروری ۴۰۰ میلیون تومانی، وام خودروی مدیران، اضافه‌کاری ۴ میلیون تومانی، اضافه کاری فوق‌العاده ۳۳ میلیون تومانی و برخی ارقام عجیب‌وغریب دیگر در این فیش‌های حقوقی به چشم می‌خورد. موضوعی که به استعفای مدیرعامل بیمه مرکزی انجامید. (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵)

دومینوی «تقریباً هیچ» به تخت روانچی رسید: سه هفته بعد از موضع‌گیری تندوتیز محمدجواد ظریف که گفته بود «ایران ۳۰۰ ماه مذاکره نکرد که یک سند توخالی دستش باشد» و چندی پس از اظهارات علی‌اکبر صالحی در همین باره که با واکنش رئیس‌جمهور مواجه شد. (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵)

منتفی شدن حج ایرانیان: سخنگوی وقت دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی در خصوص منتفی شدن  حج و اینکه تا چه زمانی پاسخ ایران به عربستان مسالمت‌آمیز خواهد بود و چه زمانی سعودی‌ها از ایران پاسخی تند و قاطع دریافت خواهد کرد،‌ تصریح کرد: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و  متأسفانه با ادامه کارشکنی دولت عربستان سعودی درزمینهٔ مسائل اساسی مربوط به امنیت حجاج ایران و نقل‌وانتقال آن‌ها و صدور روادید عملاً دچار مشکل شده است. (۳ خرداد ۱۳۹۵)

توهین جان کری به ظریف: جان کری خطاب به کارکنان سفارت آمریکا در وین: برای نوه‌هایتان بگویید که چگونه در یک اتاق ظریف را تسلیم کردم. (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵)

خرداد

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد: در نشست افتتاحیه دور پنجم مجلس خبرگان رهبری و بر اساس رأی‌گیری به‌عمل‌آمده آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان در دوره پنجم انتخاب شد. (۴۴ خرداد ۱۳۹۵۵)

علی لاریجانی رئیس مجلس دهم شد: علی لاریجانی با کسب ۱۷۳ رأی از ۲۸۱ آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزیده شد. محمدرضا عارف هم ۱۰۳ رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد. ۵ رأی سفید هم به صندوق انداخته شد. در انتخابات ریاست دائمی مجلس نیز لاریجانی با کواکبیان به عنوان نماینده اصلاح‌طلب رقابت کرد که کواکبیان از آرای باطله نیز کمتر رأی آورد. (۱۱ خرداد ۱۳۹۵)

افشای حقوق نجومی مسئولان دولتی: جنجال حقوق نجومی مدیران دولتی، واکنش روزنامه‌ها را به دنبال  داشت؛ در این میان، روزنامه رسمی دولت (ایران) ادعا کرده که اصل این ماجرا، دروغ‌پردازی علیه دولت یازدهم است! اما بعد از مدتی معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کار و همچنین وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی فوری به ماجرای پرداخت حقوق ۲۳۴۴ میلیون تومانی به یک مدیر بانکی شد و چند تن از مدیران دولتی از جمله صفدر حسینی و علی صدقی مجبور به استعفا شدند. (۲۲ خرداد ۱۳۹۵)

ظریف: آمریکا روی کاغذ تحریم‌ها را برداشته است: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا روی کاغذ تحریم‌ها را برداشته است اما باید نقش بسیار فعال‌تری در رفع جو روانی حاصل از تحریم‌ها ایفا کند. (۲۵خرداد ۱۳۹۵)

رهبر انقلاب: اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم: رهبر انقلاب با اشاره به زوایای پر ابهام سند  برجام که زمینه سوءاستفاده طرف‌های مقابل را فراهم کرده است تأکید کردند: جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره نقض عهد متقابل است. (۲۵ خرداد ۱۳۹۵)

تیر

برکناری امیر عبداللهیان؛ گردش مدیران یا بی‌سلیقگی دیپلماتیک: در تیرماه سال ۹۵ حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جای خود را به حسین جابر انصاری، سخنگوی سابق این وزارتخانه داد. تغییری در وزارت خارجه که پیش از آن رسانه‌های عربی آن را نتیجه توافق ظریف با آمریکا خواندند و پیش از آن شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه کویت نسبت به بروز نشانه‌های مثبت به ویژه میان ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه عربستان ابراز خوش‌بینی کرده بود. (۲ تیر ۱۳۹۵)

شکست اصلاح‌طلبان در رقابت کمیسیون‌های مجلس دهم: شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات کمیسیون‌ها به حدی بود که این جریان از میان ۱۴ کمیسیون تخصصی مجلس تنها توانست به ریاست دو کمیسیون دست یابد. (۷ تیر ۱۳۹۵)

استفاده خانوادگی دختر صفدر حسینی از تریبون خانه ملت: فاطمه حسینی اصلاح‌طلب تهران با قرائت  بیانیه‌ای در مجلس به مباحث مطرح شده درباره خود، خانواده‌اش پیرامون حقوق نجومی و تأسیس صرافی پاسخ داد. فاطمه حسینی در حالی بیانه خود را قرائت کرد که وقت مجلس برای بررسی مسائل وزارت  ارتباطات با حضور وزیر را گرفت و بارها از سوی علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت تذکر گرفت. مباحث مربوط به وی توسط سایت ضدانقلاب آمد نیوز مطرح شده بود. (۱۴ تیر ۱۳۹۵)

بیانیه روحانی خطاب به ملت ایران درباره حقوق نجومی: رئیس‌جمهوری در بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران  که در پی گزارش مربوط به پرداخت‌های نامتعارف به برخی مدیران صادر شد، تأکید کرد: حساسیت افکار عمومی و رسانه‌ها به پرداخت‌های نامتعارف قابل ستایش است و دولت از این فرصت برای ساماندهی "نظام شفافیت اطلاعات" بهره خواهد برد. وی بیان داشت در این راه با کسی عقد اخوت نبسته‌ام. (۱۴ تیر ۱۳۹۵)

چراغ سبز مولاوردی و فریدون به فتنه ۸۸: حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور، شهیندخت  مولاوردی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور و سید محمود دعایی از طرفداران و حامیان دولت از جمله کسانی بودند که با یکی از عناصر فتنه (مصطفی تاج‌زاده) که به‌تازگی از زندان آزادشده بود، با صمیمت و استقبال خاصی دیدار و عکس یادگاری گرفتند. (۱۶ تیر ۱۳۹۵)

جنجال بر سر پذیرفتن FATF یا همان برجام ۲: مخالفان بیان می‌داشتند که FATF بخشی از یک «طرح  بزرگ‌تر» است؛ یک «برنامه پویا» که تلاش می‌کند برجام را بدل به ابزاری برای گروگان گرفتن و تنظیم مجدد همه تصمیمات امنیت ملی ایران کند. موافقان آن را راهی برای اجرای برجام می‌دانستند که همین موضوع سبب ایجاد مناقشه‌ای در مجلس و فضای سیاسی کشور شد. (۱۵ تیر ۱۳۹۵)

آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر: در روز چهارشنبه مورخه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۵ پتروشیمی بوعلی سینا - واقع شده در سایت ۴۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر در استان خوزستان - دچار آتش‌سوزی شد. علت آتش‌سوزی نشتی گاز در مخزن ۸۰۰۱ این واحد پتروشیمی اعلام شد و ۳ روز مهار آن به درازا کشید. (۱۶ تیرماه ۱۳۹۵)

حذف جنجالی پنج هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی کشور: دولت لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ را  به مجلس تقدیم کرد که تمامی مفاد آن با ایرادات کارشناسی روبرو بود. مهم‌ترین ایرادی که به لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ وارد بود، زمان ارائه آن بود. در  اصلاحیه بودجه، دولت مخالفت خود با حذف یارانه پولدارها را بار دیگر به نمایش گذاشت. در میان بندهای اصلاحیه بودجه یک بند عجیب هم به چشم می‌خورد بیش از همه جنجال به پا کرده است: کاهش ۵ هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی کشور. (۱۹ تیر ۱۳۹۵)

صالحی از پخت‌وپز غرب علیه ایران سخن گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ادعاهای اخیر مرکل و  بان‌کی‌مون را بیانگر توطئه‌ای جدید علیه ایران دانست هشدار داد: احساس می‌کنم در حال زمینه‌چینی و پخت‌وپز علیه ما هستند و باید گوش‌به‌زنگ باشیم. (۱۹ تیر ۱۳۹۵)

ماجرای تحصیل رانتی حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی: حسین فریدون در سال ۹۳ یعنی یک سال  پس از روی کار آمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل! در این دانشگاه مهم کشور به تحصیل بپردازد. سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد. نکته دیگر آن است که حتی اگر فرضاً حسین فریدون در دانشگاه گیلان پذیرفته شده باشد، اساساً توصیه سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرفتن فردی که در دانشگاه با تراز پایین‌تر قبول شده، امری عجیب است. (۲۹ تیر ۱۳۹۵)

مرداد

روحانی: تحریم بود عزت نبود؛ برجام برای ما عزت آورد: رئیس‌جمهور گفت: برجام برای ما عزت آورده  است. برجام یعنی اینکه در برابر سایر کشورها آزادید. برجام یعنی برداشتن زور و تحریم و آزاد کردن اراده یک ملت. (۱۱ مرداد ۱۳۹۵)

واکنش دولت به اخبار رسانه‌ها در مورد تخلفات حسین فریدون: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم  و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امیدواریم گمانه‌زنی‌ها در مورد فریدون که برخی رسانه‌ها با نگاه‌های سیاسی خودشان ارائه می‌کنند، صحت نداشته باشد. (۱۲ مرداد ۱۳۹۵)

نوبخت: صفدر حسینی یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است: رئیس سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم صندوق توسعه ملی از سید صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانت‌داران بزرگی برای کشور بودند. این اظهارات تا به امروز مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته و نوبخت نیز در دفاع از خود بیان می‌کند که منظور وی چیز دیگری بوده است. (۱۲ مرداد ۱۳۹۵)

اظهار نظر انحرافی هاشمی رفسنجانی درباره کنارگذاشتن توان نظامی: هاشمی رفسنجانی در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، از آلمان و ژاپن به‌عنوان مصادیق اقتصادهای پیشرفته دنیا یاد کردند و توفیق علمی و اقتصادی آن‌ها را به توفیق اجباری آن‌ها در محروم شدن از نیروی نظامی بعد از جنگ جهانی دوم مرتبط دانستند. هاشمی در این همایش می‌گوید: « اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها هنوز محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم، محروم و ممنوع شدند از اینکه نیروی نظامی داشته باشند. خب نیروهای نظامی بیشترین خرج‌ها را در کشورهای در حال جنگ می‌بردند. پول‌هایشان آزاد شد و رفت دنبال کارهای علمی تا اقتصادی علمی و دانش‌بنیان برای خودشان درست کردند. این راه الان باز شده در ایران. شما، معلمان شما، مدیران شما، دلسوزان کشور و مربیان باید وارد این فضا بشوید.» (۲۰ مرداد ۱۳۹۵)

دستگیری عضو اقتصادی – بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای به اتهام جاسوسی: عبدالرسول دری‌اصفهانی نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱۱ و یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام است که مردادماه ۱۳۹۵ خبر دستگیری وی به اتهام جاسوسی در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام خبر دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در تهران و ارتباط این متهم با سرویس جاسوسی انگلیس خاطر نشان کرد: این متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است. (۲۶ مرداد ۱۳۹۵۵)

شیشلیک خوری مدیر دولت روحانی: غلامرضا یوسفی فرماندار جدید ورامین تا قبل از این ریاست انتخابات  استان تهران را به عهده داشت، در مراسم معارفه خود اعلام کرد “من اهل شیشلیک و کباب هستم و شفاف هم می‌گویم که با نان و پنیر نمی‌توانم کار کنم، از ماشین خوب سوار شدن هم ترسی ندارم”. همین موضوع جنجال زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد. (۳۱ مرداد ۱۳۹۵)

شهریور

انتشار مجموعه اتهامات به شهرداری برای واگذاری املاک به‌طور نامتعارف: یاشار سلطانی مدیرمسئول  وب‌سایت خبری معماری نیوز در این وب‌سایت مجموعه اسامی را با عنوان واگذاری غیرمتعارف املاک در شهرداری تهران منتشر کرد که بعدها مشخص شد این موضوع گزارش اولیه و ناقص سازمان بازرسی بوده و قابل استناد نبوده است. احمد حکیمی پور عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران پشت پرده این بازی سیاسی بود که بعدها معلوم شد که وی این گزارش ناقص را به سلطانی داده است. (۰۹ شهریور ۱۳۹۵)

واکنش هاشمی به انتشار فایل صوتی منتظری: هاشمی رفسنجانی گفت: حمایت از منافقین در مقطع  کنونی جای تعجب است؛ هدف از حمله به حاج احمد آقا انتقام از امام (ره) است. رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش‌بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما ۵ نفر، آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: «برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته آیت‌الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.»(۱۳ شهریور ۱۳۹۵)

مهر

توصیه رهبر انقلاب به احمدی‌نژاد درباره عدم ورود به انتخابات: رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه تأکید کردند: یک آقایی پیش من آمد و من هم به ملاحظه صلاح حال او و صلاح حال کشور گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود. دو قطبی در کشور مضر است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. (۵ مهر ۱۳۹۵)

هیاهو برای یک وزیر سابق فرهنگ: در حالی رسانه‌های جریان اصلاحات در مورد برکناری علی جنتی فشارهای منتقدان و عدم آزادی وزیر را به عنوان علت مطرح کردند که دلیل این برکناری یا استعفا کاملاً غیرفرهنگی بود و کمترین ارتباطی با مسائل حوزه فرهنگ داست و بعدازآن برخی از جمله نقیب‌زاده درباره علت واقعی آن در همین رسانه‌های اصلاح‌طلب زنجیره‌ای سخن گفتند. (۲۶ مهر ۱۳۹۵)

جنجال قاضی زاده با تکیه پرانی به سرداران حرم و قلم: دولت هنوز از موضوع برکناری علی جنتی، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی فارغ نشده بود که موضوع سخنان جنجالی وزیر بهداشت که به سرداران حرم، عَلَم و قلم در کنگره انجمن علمی روان‌پزشکی ایران حمله کرد نقل محافل خبری شد. این در حالی بود که انتقادات زیادی به وضعیت بهداشت و درمانی کشور در این سال مطرح شد. (۲۷ مهر ۱۳۹۵)

آبان

سیب و گلابی‌های برجام به روایت روحانی: حسن روحانی در سخنرانی در جمع مردم استان مرکزی در ورزشگاه پنجم مرداد اظهار داشت: ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است. این سخنرانی یکی از جنجالی‌ترین سخنرانی‌های روحانی در سال ۹۵ بود. (۲ آبان ۱۳۹۵)

رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی روحانی: نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح به بررسی صلاحیت و برنامه‌های دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و در ادامه در جلسه نوبت بعدازظهر صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری و سلطانی‌فر وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را بررسی کردند و در نهایت به هر سه وزیر اعتماد کردند. برکناری سه وزیر قبلی محل سؤال بود چنانچه گفته شد، برکناری فانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد ۸ هزار میلیاردی بود. (۱۱ آبان ۱۳۹۵)

رانتی و پولی بودن فهرست «امید»: خبر ورود با رانت و پول به «لیست امید» را الهه کولایی اعلام کرد، خبری که اگر در برخی کشورهای منتشر می‌شد فوری موجی از استعفا از فعالیت سیاسی و عذرخواهی به همراه داشت. البته با فشار سیاسی کولایی این خبر خود را تکذیب کرد اما این ماجرا جنجال زیادی در فضای سیاسی درباره ماهیت لیست امید به پا کرد. (۱۰ آبان ۱۳۹۵)

معوقه نامیدن اختلاس در صندوق فرهنگیان توسط روحانی: رئیس‌جمهوری در این باره گفت: بعضی‌ها مثل‌اینکه بالا و پایین کردن فساد برایشان لذت بخش است. اگر دستگاهی وامی داده و آن پول شده بدهی معوق، نمی‌دانم بعضی از رسانه‌ها خوششان می‌آید که بدهی معوق را بگویند اختلاس که بعضی‌ها هم توجه دقیق به لغت و عبارت‌ها نمی‌کنند. اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم. نه اینکه طوری تبلیغ کنیم که به نظر برسد بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی سازی می‌کنند. (۱۱ آبان ۱۳۹۵۵)

دکتری که روزگاری «پزشک اصلاح‌طلب» بود و روزگاری «پزشک تبریزی»: پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاحات باز با بی‌اخلاقی سیاسی سعی کرد تا از پرونده تلخ پزشک تبریزی به نفع خود استفاده کند که با روشن شدن واقعیت این جریان به تله‌ای که خود تدارک دیده بود افتاد. پزشکی که با تجویز صدای شجریان برای مریضش در میان اصلاحات معروف شده بود متهم به قتل از آب در آمد تا مانور سیاسی اصلاحات درباره وی با شکست مفتضحانه‌ای روبرو شود. (۱۲ آبان ۱۳۹۵)

اوج گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان به عارف در مجلس دهم: یک روزنامه اجاره‌ای از رئیس فراکسیون امید خواست به جای انفعال در مجلس، کمی هم نمایش بازی کند. آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «آقای دکتر: لطفاً کمی نمایش» نوشت: نقش مؤثر عارف در کسب رأی اعتماد ۳ وزیر پیشنهادی انکارناپذیر است اما بهتر است محمدرضا عارف اندک زمانی از مقر فرمانروایی‌اش خارج شود و برای دیده شدن فعالیت‌های مؤثرش در معرض دید انظار عمومی قرار گیرد تا از جانب نیروهای خودی و بسیاری از اصلاح‌طلبان رئیس منفعل و بدون کنش سیاسی شناخته نگردد. این درخواست به انتقادات ادامه‌دار اصلاحات از رئیس فراکسیون امید مبنی بر بی‌عملی در مجلس نشأت می‌گرفت. (۱۷ آبان ۱۳۹۵)

نقشه اصلاح‌طلبان برای «پس از اوباما» شکست خورد: نتیجه انتخابات آمریکا بر خلاف پیش‌بینی اصلاح‌طلبان از پیروزی کلینتون که اسیر فضاسازی رسانه‌ای در داخل و رسانه‌های آمریکایی شده بودند؛ ماجرایی مضحک در حوزه روزنامه‌نگاری تبلیغاتی این جریان به وجود آورد. برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در حالی پیروزی کلینتون را صبح فردای انتخابات امریکا تیتر زدند که ترامپ به کاخ سفید راه یافته بود. (۲۰آبان ۱۳۹۵ (

حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب درگذشت: حاج حسن شایانفر گنجینه اسرار انقلاب، سردار گمنام عرصه جنگ نرم و مشاور فرهنگی روزنامه کیهان درگذشت. (۲۹ آبان ۱۳۹۵)

آذر

لغو سخنرانی مطهری در مشهد و نامه رئیس‌جمهور: سخنرانی علی مطهری به دلایلی در مشهد لغو شد که با جنجال سیاسی جناح اصلاح‌طلب همراه شد. رئیس‌جمهور نیز ماجرا جنجالی‌تر کرد و به دو وزیر خود نوشت: اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است و خواهان پیگیری ماجرا شد. مایه شرمساری بعدها در شبکه اجتماعی به هشتکی پرطرفدار برای منتقدان دولت تبدیل شد با این زمینه که چرا دولت در موارد دیگر مانند بیکاری و حقوق نجومی این‌گونه مصمم و سریع عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. (۱آذر ۱۳۹۵)

جنجال نماینده اصلاح‌طلب درباره حساب قوه قضائیه: محمود صادقی نماینده لیست امید در تهران حدود  یک ماه درباره حساب‌های قوه قضائیه اتهام پراکنی کرد که مورد سوءاستفاده رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت. وی در آخر از اشتباه خود عذرخواهی کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی مجلس با تأکید بر اینکه اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست، خطاب به محمود صادقی عضو فراکسیون امید گفت: چرا پس‌ازآنکه وزیر اقتصاد گفت خبر سایت ضدانقلاب درست نیست، شما سخن خود را اصلاح نکردید؟(۱۴ آذر ۱۳۹۵)

تمدید تحریم‌ها توسط سنای آمریکا: تمدید تحریم‌ها در زمان ریاست‌جمهور اوباما صورت گرفت که روحانی آن را نقض برجام خواند. دولت به عدم امضاء اوباما بر تمدید تحریم‌ها دل بست که اوباما نیز با بی‌اعتنایی از آن گذشت اما بااین‌حال این مصوبه قانونی شد. (۱۴ آذر ۱۳۹۵)

برخورد قطار در محور سمنان – دامغان: به حادثه برخورد دو قطار مسافربری در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» در محور سمنان-دامغان اشاره دارد. در این حادثه که در ساعت ۷: ۲۲ صبح روز جمعه ۵۵ آذر ۱۳۹۵ به وقوع پیوست، قطار سمنان به مشهد از پشت به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد. در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. عباس آخوندی در اظهارنظری عجیب بیان کرد که جای نگرانی نیست چراکه مسافران بیمه هستند. این حادثه باعث استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد. (۵ آذر ۱۳۹۵)

عصبانیت وزیر بهداشت در برنامه ثریا: هرچند برنامه ثریا بارها توسط وزارت بهداشت کنسل و از اجرای آن  جلوگیری شده بود اما سرانجام وزیر بهداشت فقط خودش و البته با این شرط که هیچ منتقدی حضور نداشته باشد در این برنامه شرکت کرد. در اثنای برنامه هاشمی با عصبانیت از مجری برنامه ثریا که پیامک‌های مردم را می‌خواند انتقاد کرد و گفت: شما هر جا حضور دارید علیه پزشکان صحبت می‌کنید چه در ثریا چه در برنامه‌های دیگری مثل مناظره، باید به جای سرکوب کردن بخش خصوصی باید به شعارها عمل کرد. (۲۵ آذر ۱۳۹۵)

جنجال سیاسی اصلاح‌طلبان بر سر صحبت‌های مهران مدیری: مهران مدیری در برنامه دورهمی درباره مدیرانی که سازش‌کار هستند و به سبب فسادی که برخی از آنان دارند دل‌وجرئت خود را ازدست‌داده‌اند، سخن گفت و اصلاح‌طلبان دردشان گرفت و علیه وی فضای سیاسی را مخدوش کردند. (۲۸ آذر ۱۳۹۵)

رونمایی روحانی از منشور حقوق شهروندی بعد سه سال: منشور حقوق شهروندی روز بیست و نهم آذرماه ۱۳۹۵ در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس‌جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق‌دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای روحانی رسید. (۲۹ آذر ۱۳۹۵)

دی

کریمی قدوسی: ظریف گفت من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:  آقای ظریف در نشست کمیسیون امنیت ملی به‌اشتباه خود در اعتماد به حرف وزیر خارجه آمریکا اعتراف و تصریح کرد مسئولیت این اشتباه را می‌پذیرد. همین موضوع سبب شد اصلاح‌طلبان علیه قدوسی دست‌به‌کار شده و این کار وی را بی‌اخلاقی بنامند. (۱ دی ۱۳۹۵)

ادعای ترافیک ساختگی برای تخریب شهرداری تهران: برخی اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران، پس از  ماجرای «املاک نجومی» که دروغ بودن آن اثبات شد، مقوله‌ای جدید با عنوان «ترافیک مصنوعی» را پیش کشیده‌اند. بر این اساس، رحمت‌الله حافظی، احمد حکیمی‌پور و محسن سرخو، انتقاداتی از وضعیت ترافیک تهران مطرح کرده و به نوعی آن را تعمّدی اعلام کردند. (۴ دی ۱۳۹۵)

دروغ شاخ‌دار رسانه‌های معاند درباره عشاق ضدانقلابی: وب‌سایت‌های ضدانقلاب تلاش زیادی کردند تا با  مخلوطی از اخبار دروغین و اغراق‌آمیز از «آرش صادقی» و «گلرخ ایرایی» اتهام‌زدایی کرده، آنان را تطهیر کنند و با تبلیغات احساسی و هیجانی این افراد که در کارنامه ضدانقلابی‌شان از توهین به امامان معصوم تا شرکت در فتنه و همکاری با منافقین و پژاک گسترده است، عشاقی بسازند که تاوان بی‌گناهی خود را می‌دهند! (۴ دی ۱۳۹۵)

نامه ۳۰ «ضدانقلاب» به ترامپ: ۳۰ نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب در نامه‌ای به دانلد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از وی خواسته‌اند ضمن تجدید نظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه مردم ایران وضع کند. (۶ دی ۱۳۹۵)

جنجال گور خواب‌ها: یکی از رسانه‌ها، روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه گزارش و تصاویر تکان‌دهنده‌ای را که مریم  روستایی گزارشگر روزنامه از این گور خواب‌ها تهیه و منتشر کرده که موجب بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شد. (۷ دی ۱۳۹۵)

تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی: جبهه مردمی انقلاب اسلامی تشکلی است که در آستانه سالگرد حماسه مردمی ۹ دی با حضور ۱۰ تن از چهره‌های شناخته شده کشور اعلام موجودیت کرد.

این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.

حجت‌الاسلام حسن رحیمیان، مرضیه وحید دستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد،‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده ۱۰ نفری هستند که با حضور آنها این جبهه اعلام موجودیت کرد. (۹ دی ۱۳۹۵۵)

درگذشت هاشمی رفسنجانی: اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت. (۱۹ دی ۱۳۹۵)

کنایه عینک بزنید روحانی: روحانی خطاب به عده‌ای که می‌گویند ما این پیشرفت‌ها را نمی‌بینیم، گفت: عینک بزنید تا ببینید. (۲۸ دی ۱۳۹۵۵)

واکنش‌های توئیتری به مرده خواران سیاسی حادثه پلاسکو: پس از وقوع حادثه ناگوار آتش‌سوزی و ریزش  ساختمان پلاسکو عده‌ای با تهییج رسانه‌های معاند اقدام به سوءاستفاده سیاسی کردند که با واکنش‌هایی روبرو شد. (۳۰ دی ۱۳۹۵)

بهمن

سیب‌زمینی انتخاباتی روحانی: در همین رابطه اخباری از توزیع کنسرو مرغ در برخی از مناطق محروم  استان‌های جنوبی کشور شنیده شد. در این راستا فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی از توزیع حدود ۲۰ میلیون کنسرو در شهرهای خوزستان خبر داد و از این نحوه توزیع سبد کالا میان مردم انتقاد کرد. (۴ بهمن ۱۳۹۵)

طرح پوشالی آشتی ملی: برخی از اصلاح‌طلبان طرح «آشتی ملی» را با هدف حاشیه‌سازی و سرگرم کردن مردم به میدان آوردند تا از این طریق روی ناکامی‌های پی‌درپی و وعده‌های بر زمین مانده دولت که متأسفانه برخی از اصحاب فتنه در آن نقش مؤثری داشته‌اند، سرپوش بگذارند، البته بدون توبه از اشتباهات گسترده گذشته. (۲۴ بهمن ۱۳۹۵) رهبر انقلاب طرح این بحث را رد کردند. ایشان فرمودند که "مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟" (۲۷ بهمن ۱۳۹۵)

بحران قطعی آب و برق در خوزستان: جمعی از نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به قطعی روز گذشته  آب، برق و گاز در این استان، در جایگاه هیئت‌رئیسه حضور یافته و اعتراض خود را به نایب‌رئیس اول مجلس و سایر اعضای هیئت‌رئیسه اعلام کردند. رئیس‌جمهور هم یک هفته دیر به خوزستان و وضعیت بحرانی آن توجه کرد و دادن پیام برای قهرمانی کشتی گیران در جام جهانی کرمانشاه و عدم پیام برای مردم رنج دیده خوزستان، باعث اعتراض مردم شد. (۲۴ بهمن ۱۳۹۵)

طرح مفتضحانه فراکسیون امید ضد منتقدان: ۳۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله  «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید و برخی دیگر از چهره‌های اصلی آن، اقدام به ارائه طرحی دو فوریتی کردند که بر اساس آن فردی که در مراسم سخنرانی سؤالی بپرسد که این سؤال موجب جلب توجه شود، به شش ماه تا دو سال حبس محکوم شود! این طرح جنجال زیادی به پا کرد و کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را مخالف آزادی بیان دانستند و بیان شد که اصلاح‌طلبان علیه اصلاح‌طلبی قیام کردند. (۲۶بهمن ۱۳۹۵)

اسفند

دروغ محض درباره برجام: رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از مردم تبریز فرمودند: امروز هم مثل قبل از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند و آن مسئول اروپایی هم به مسئولان ما می‌گوید «اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود»، اما این حرف یک دروغ محض است. (۱ اسفند ۱۳۹۵)

رأی اعتماد دوباره نمایندگان مجلس دهم به عباس آخوندی: پس از گذشت بیش از ۲ ماه از وقوع حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان، جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. نمایندگان مجلس پس از دو نوبت صبح و عصر در نهایت به عباس آخوندی برای ادامه راه، رأی اعتماد دادند. (۱ اسفند ۱۳۹۵)

تشکیل اولین مجمع عمومی جبهه مردمی با حضور ۳۰۰۰ نفر از سراسر ایران: نخستین مجمع ملی «جبهه  مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در مجتمع شهر آفتاب تهران با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور برگزار شد.  در این نشست اسامی ۳۰ نفر کاندیدای حضور در جمع نفرات مدنظر این جبهه برای ریاست‌جمهوری سال آینده (انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم) مشخص شد که نهایتاً از این ۳۰ نفر، ۹ نفر انصراف دادند. 

در این مراسم همچنین ۳۰ نفر عضو شورای مرکزی جبهه نیز مشخص شدند؛ ۱- غلامعلی حداد عادل ۲- مرضیه وحید دستجردی ۳- مهدی چمران ۴- محمد حسن رحیمیان ۵- مهدی محمدی ۶- محمدباقر ذولقدر ۷- رضا روستا آزاد ۸- نادر طالب زاده ۹- حسین فدایی ۱۰- فاطمه رهبر ۱۱- لطف‌الله فروزنده ۱۲- علیرضا مرندی ۱۳- لاله افتخاری ۱۴- زهره الهیان ۱۵- سید محمد حسینی ۱۶- محمدصالح جوکار ۱۷- محمود خسروی وفا ۱۸- یحیی آل اسحاق ۱۹- پرویز سروری ۲۰- علی همتی ۲۱- رضا نجابت ۲۲- محمدرضا آشتیانی ۲۳- فرشته حشمتیان ۲۴- منیره نوبخت ۲۵- حجت‌الله عبدالملکی ۲۶- مجتبی ابراهیمی ۲۷- الهه راستگو ۲۸- محمدرضا کاشفی ۲۹- محمد نبی حبیبی ۳۰- ابوالقاسم جراره (۵ اسفند ۱۳۹۵)

نماینده اهواز: خانم ابتکار؛ دروغ نگو!: نماینده اصلاح‌طلب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در کارگروه ملی مقابله با ریز گردها با اعتراض شدید به ادعاهای معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: چرا دروغ می‌گویی کجای هور آب دارد که ما نمی‌بینیم؟! (۵ اسفند ۱۳۹۵)

حمله روحانی به منتقدان برجام: حسن روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ گفت: ما کشوری هستیم که این قطعنامه را به دست همان افراد که برخی فکر می‌کردند که یک منقلی اینجا وجود دارد و قطعنامه‌ای است که آن را در این منقل می‌اندازیم و بعد آتش می‌گیرد. قطعنامه باید توسط همان نهاد و ارگانی که تصویب شده به دست خود او لغو شود و ما این کار را در سیاست انجام دادیم. (۷ اسفند ۱۳۹۵)

قانونی شدن حقوق نجومی مدیران در مجلس: با مصوبه مجلس تعیین شد که مدیران می‌توانند ماهانه تا ۲۴۴ میلیون تومان دریافتی داشته باشند و این دریافتی در برابر حقوق کارگران نجومی محسوب می‌شد که ماجرای مفصلی داشت و با جنجال فراوانی روبرو شد و در آخر مجلس عقب‌نشینی کرد و مصوبه خود را حذف کرد. (۱۱ اسفند ۱۳۹۵)

عصبانیت روحانی از یک سؤال: سؤال می‌کنیم آیا در اقتصاد مقاومتی موفق هستیم؟ از این سؤال بدتر نمی‌شود! (۱۸ اسفند ۱۳۹۵)

توهین قاضی زاده هاشمی به فرماندار بدره: وزیر بهداشت که برای بررسی مسائل پزشکی و درمانی به استان ایلام سفر کرده بود در بازدید از شهرستان بدره از توابع این استان و پس از مواجه شدن با خواسته‌های مردم محروم این منطقه که خواستار ایجاد مجتمع درمانی و حضور پزشک در شهرستان خود بودند از کوره در رفت و با بیان کلماتی ناشایست برای جایگاه وزارت،‌ به استقبال مردم رفت. آقای وزیر پس از درخواست فرماندار برای توجه به مسائل و مشکلات با تندی خطاب به وی می‌گوید: تو نماینده دولتی یا مردم؟ و سپس با همین تندی، فرماندار را بی‌شعور خطاب و تهدید به برکناری می‌کند. (۱۳ اسفند ۱۳۹۵)

رفتار ارباب رعیتی آخوندی با مردم منتقد: وزیر راه و شهرسازی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه  دارد و می‌گوید راهش دور است، می‌گوید «با تاکسی رفت‌وآمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بی‌اعتنایی به این شهروند درحالی‌که از وی دور می‌شود، می‌گوید: «باید بیشتر ازت پول بگیرن.» (۲۷ اسفند ۱۳۹۵)

نماز خواندن یار مدعی همراه با امام بر پرچم شیر و خورشید: انتشار تصویر نماز "محمود دعایی "عضو  مجمع روحانیون مبارز بر جنازه ادیب برومند رهبر جبهه مرتد ملی با پرچم ایران در دوران رژیم پهلوی و طاغوت، این سؤال را به وجود آورد که فردی مانند وی که خود را منتسب به امام و انقلاب می‌داند و لباس روحانیت را به تن دارد چرا به خود اجازه می‌دهد بر تابوتی نماز اقامه کند که پرچم رژیم پهلوی روی آن انداخته‌اند، اقدام انحرافی‌ای که باعث شد دلسوزان انقلاب علیه مدعیان دروغین انقلاب، واکنش نشان دهند تا دعایی بگوید من در حال نماز بودم که کسی پرچم را روی تابوت انداخت و من هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم! (۲۳ اسفند ۱۳۹۵)

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان