آخرین اخبار

2. فروردين 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 27493
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت:در صورتی که تولید در کشور در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به شکل صحیح عملیاتی شود به طور طبیعی شاخصه های اقتصادی ما به تدریج رو به مثبت شدن پیش خواهد رفت و هم رشد اقتصاد مثبت می شود و جوانان صاحب کار می شوند و هم تورم کاهش پیدا می کند.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال، گفت: امسال هم مقام معظم رهبری همچون سال های اخیر نام سال را که نشانگر آن است که باید تمرکز فعالیت ها همه دستگاه ها در تمامی در حوزه بر روی آن باشد با عنوان اقتصاد نامگذاری کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی هایی نامگذاری عناوین هر سال از سوی رهبری آن است که تمام فعالیت ها و تلاش های مسئولان در هر سه قوه و دیگر دستگاه ها در حول آن بچرخد تا با همسویی و هم افزایی برنامه ریزی های خود را جلو ببرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عناوین سال های اخیر در حوزه اقتصاد، افزود: رهبر انقلاب در سال های گذشته زمینه را برای عملیاتی شدن طرح های اقتصادی فراهم کردند و در سال های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، چرا که در حقیقت این اقتصاد مقاومتی است که مدل توسعه اقتصادی متناسب با شرایط ایران محسوب می شود.

مقتح تصریح کرد: برای اینکه ایران اسلامی در رابطه با اقتصاد بتواند توسعه پیدا کند رهبر انقلاب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در سال های گذشته بیان کردند و اکنون که از نظر تئوری و برنامه ریزی جامعه پذیرای عملی شدن آن است، موضوع اقدام و عمل را در سال 95 و ویژه تر تولید و اشتغال را در سال 96 مطرح کردند تا مسئولان حوزه اجرایی بر عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی همت بگمارند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از آن جا که امروز بزرگترین مشکل اقصادی ما مشکل رکود و به دنبال آن بیکاری به صورت گسترده در سراسر کشور است، شاهد بیکاری عمده جوانان و به ویژه جوانان تحصیل کرده هستیم، موضوعی که رهبر انقلاب را به شدت ناراحت کرده است تا جایی که مسئله شرمساری را با مشاهده بیکاری جوانان مطرح می کنند.

مفتح با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید دارند که مسئولان برای حل شکل بیکاری جوانان و رکود اقتصادی چاره سازی کنند، گفت: در صورتی که تولید در کشور در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات به شکل صحیح عملیاتی شود به طور طبیعی شاخصه های اقتصادی ما به تدریج رو به مثبت شدن پیش خواهد رفت و هم رشد اقتصاد مثبت می شود و جوانان صاحب کار می شوند و هم تورم کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری، مشکل بسیار عمده خانواده های و جوانان کشور ما است، عنوان کرد: باید همه از مردم گرفته تا مسئولان و تولیدکنندگان دست به دست هم داده و به فکر ریشه کنی این مشکل باشند و هر دستگاهی هم متناسب با حوزه کاری خودش در این زمینه تلاش و فعالیت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: به طور مثال بانک ها و نظام بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرند و آن جا که نیاز به وضع قوانین باشد کارشناسان دولت بررسی کنند و ضروریات را مطرح کنند و مجلس با بررسی موشکافانه به تصویب قوانین مورد نیاز به ویژه در حوزه بانکداری که شنیده می شود نواقصی دارد بپردازد تا تمامی فعالیت ها بر روی تولید و اشتغال متمرکز شود.

مفتح درباره قوانین موجود درخصوص تعرفه های وارداتی هم گفت: در حال حاضر کمبود قانون به شکل عمومی وجود ندارد اما نیاز است میزان تعیین تعرفه ها به گونه ای بر واردات تعیین شود تا تولیدکنندگان ما متضرر نشوند و اما جایی هم که نیاز به تصویب قانون خاصی باشد مجلس آمادگی لازم برای مصوب کردن قوانین مورد نیاز را دارد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان