آخرین اخبار

3. فروردين 1396 - 17:03   |   کد مطلب: 27517
مدیر کل حراست سازمان اوقاف کشور از روند اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهر تویسرکان، بازدید و سرکشی کرد.

به گزارش رودآور؛ مدیر کل حراست سازمان اوقاف کشور ظهر پنج شنبه از روند اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهر تویسرکان بازدید و سرکشی کرد.

قربانعلی باقری با حضور در چند خیمه معرفت سطح بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان در جریان روند اجرای طرح آرامش بهاری قرار گرفت.

وی در این بازدید با تشکر از اقدامات اداره اوقاف شهرستان تویسرکان در خدمات رسانی به زائرین بقاع متبرکه، عنوان داشت: نحوه اطلاع رسانی این طرح در سطح شهرستان در حد مطلوبی انجام شده است.

باقری با تاکید بر این که خدمت به امام زادگان فرصت بسیار مغتنمی است که شاید هیچگاه برای کسی پیش نیاید و باید قدر این افتخار خدمت گذاری به این آستان های مقدس را دانست، عنوان داشت: باید این فرصت را برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه غنیمت شمرد.

وی گفت: باید با تمامی توان در زمینه خدمت گذاری به امام زادگان واجب التعظیم تلاش کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با تأکید بر اجرای برنامه های مهم و اثرگذار در سطح بقاع متبرکه طی ایام نوروز، اظهار داشت: برنامه سخنرانی در بقاع متبرکه با حضور کارشناسان دینی درطول اجرای طرح آرامش بهاری مد نظر فعالیت های فرهنگی ادارات اوقاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد کاروند بااشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه طی ایام عید، عنوان کرد: نماز جماعت در بسیاری از بقاع مترکه استان همدان توسط روحانیون مبلغ بومی و اعزامی از مرکز اعزام مبلغ معاونت فرهنگی سازمان اوقاف کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برپایی غرفه حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در تعطیلات نوروز، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، اسکان موقت زائران، ادعیه و مناجات در طول طرح از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای تعطیلات نوروز است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان نیز از برپایی خیمه معرفت در جوار آرامگاه حیقوق نبی(ع) خبر داد.

حمید رضا نوروزی گفت: طرح خیمه معرفت به منظور آشنایی عموم مردم به خصوص کودکان و نوجوانان و جوانان با مسایل مختلف اعتقادی و مذهبی و دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی برپا می شود.

نوروزی ترویج گردشگری مذهبی و پاسخگویی به سئوالات دینی، مذهبی و انس و الفت بیشتر با قرآن کریم را از اهداف این طرح نام برد و تأکید کرد: برپایی این خیمه ها گام موثری در راستای نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

حمید رضا نوروزی افزود: این خیمه با غرفه های مختلف مشاوره توسط یک روحانی مجرب و آموزش دیده فعال است و غرفه «نقاشی بکشید جایزه بگیرید» با هدف افزایش نشاط و شادابی برای کودکان، غرفه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید»،   غرفه پرسش و پاسخ و نمایشگاه حجاب و عفاف برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان زائرین و مسافرین در ایام تعصیلات نوروزی دایر است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان