آخرین اخبار

6. فروردين 1396 - 22:28   |   کد مطلب: 27562
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در ۱۰ روز گذشته ۲۹۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی طبیعی همدان بازدید کردند.

به گزارش  رودآور؛ علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ماه 297 هزار نفر از گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی، تفریحی توریستی، طبیعی و انسان ساخت استان همدان بازدید کردند.

وی از اسکان 73 هزار و 100 مسافر نوروزی در هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مسافرخانه‌ها و کمپ‌های توریستی استان همدان در مدت 10 روز گذشته خبر داد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز کرد: بیشترین بازدیدها مربوط به غارعلیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، تپه هگمتانه و گنبد علویان بوده است.

خاکسار اظهار داشت: مسافران از آذربایجان غربی و شرقی، تهرانی‌ها و خوزستانی‌ها در صدر مسافران نوروزی همدان هستند.

وی عنوان کرد: 45 نفر شیفت راهنما به صورت شبانه‌روزی در موزها و امکان تفریحی- تاریخی و 20 نفر نیز در ستاد اجرائی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مشغول خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

خاکسار افزود: از28 اسفندماه اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند شاهنامه خوانی و نوروز خوانی در مراکز فرهنگی و گردشگری استان شروع شده و هم اکنون نیز مراسم کوسهگلین در آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا و پیاده راه بوعلی در حال اجراست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز کرد: انتظار می‌رود درصورت شرایط جوی مناسب، تعداد مسافران نوروزی و میزان بازدیدها از امکان تاریخی- طبیعی استان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان