آخرین اخبار

9. فروردين 1396 - 22:48   |   کد مطلب: 27619
نایب قهرمان رشته کشتی در المپیک با بیان اینکه کشتی همدان نیاز به پشتوانه‌سازی دارد، گفت: فعلاً صلاح نمی‌دانم در کار مدیریتی کشتی وارد شوم اما شاید در آینده روی این مورد هم برنامه‌ریزی کردم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، شاید یکی از دو نفر پرافتخارترین گوش‌شکسته‌های استان ما باشد، شخصی که به قول خودش برای رسیدن به مدال نقره المپیک سال‌های سال تلاش کرده است، آری... "صادق گودرزی" به همراه دیگر همشهری‌اش دو مدال نقره المپیک را به ویترین افتخارات ورزش استان چسبانده‌اند.

او که نمایش فوق العاده‌ای در این مسابقات از خود به جای گذاشت در بازی فینال مغلوب نابغه کشتی جهان جردن باروز شد تا با کسب مدال نقره المپیک، دومین و آخرین مدال استان همدان در بازی‌های المپیک را در کارنامه خود ثبت کند.

گودرزی پس از مسابقات المپیک به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه مهره گردن، نتوانست به ورزش قهرمانی ادامه دهد و در حال حاضر به عنوان مربی کشتی مشغول فعالیت است.

حال گفت‌وگوی عیدانه ما را به این گوش شگسته مدال‌آور استان و کشورمان را بخوانید.

فارس: به رسم همه مصاحبه‌ها اول خودتان را معرفی کنید.

صادق گودرزی، متولد 29 شهریور 1366 در شهر ملایر هستم.

فارس: از المپیک شروع کنیم، شاید زیباترین خاطره ورزشی شما رفتن روی سکو المپیک باشد.

بله درست است، یک ورزشکار برای رسیدن به مدال المپیک باید سال‌ها سختی بکشد و دور از خانواده به تمرینات سنگین و فشرده بپردازد. من هم برای رسیدن به مدال المپیک نزدیک به 12 سال زحمت کشیدم و تمرینات سخت و مسابقات زیادی را پشت سر گذاشتم.

فارس: شاید اگر در آن مقطع جردن باروز ظهور پیدا نکرده بود، به خوشرنگ‌ترین مدال المپیک می‌رسیدی.

من تا پیش از فینال کشتی‌های خوبی گرفتم و از آنجا که پیش دو بار به جردن باروز باخته بودم برای مبارزه با او در مسابقه نهایی برنامه‌ریزی مناسبی داشتم، اما متأسفانه در چند ثانیه پایانی کشتی، لحظه‌ای غفلت کردم و مغلوب شدم، بااین حال خدا را بابت کسب مدال المپیک شکر می‌کنم.

فارس: و المپیک آخرین آوردگاه حرفه‌ای تو بود.

به دلیل مصدومیت دیگر نمی‌توانستم به صورت حرفه‌ای به ورزش کشتی ادامه دهم، به همین دلیل از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم و به درمان مصدومیتم پرداختم که به لطف خدا و درمانی که پزشکان برایم در نظر گرفتند، وضعیتم رفته رفته بهتر شد.

فارس: ماجرای مصدومیتت چه بود؟

متأسفانه آسیب‌دیدگی من بسیار شدید بود و به دلیل لخته شدن خون در فاصله مهره 34 و 36 گردنم و چسبیدن آن به نخاع، عصب دست و صورتم درگیر بود و به مدت دو سال به طور کامل حس خود را از دست داده بود.

فارس: برویم سر سووالات نوروزی، سال 95 چگونه سالی بود؟

به نظر من سال خوبی بود و از نظر ورزشی هم عملکرد خوبی داشتیم زیرا اولین بانوی ما از المپیک مدال گرفت و پس از 16 سال در کشتی نیز صاحب مدال طلا شدیم.

فارس: شما در این سال خاطره تلخی هم دارید؟

متأسفانه در این سال بزرگان زیادی از دست دادیم و مرگ چند نفر از بستگان و حتی دوستانم حسابی ناراحتم کرد، امیدوارم که دیگر چنین شرایطی را تجربه نکنم.

فارس: شیرین‌ترین اتفاق سال 95 از نگاه تو چی بود؟

خاطرات خوبی در این سال دارم، اول به عنوان مربی با تیم بیمه رازی در مسابقات باشگاه‌های جهان به مقام نایب قهرمانی رسیدم و در همین اواخر هم به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی نوجوانان مشغول به کار شدم.

فارس: در این سال توانستی در مقطع دکتری هم قبول شوی؛ درست است؟

بله خوشبختانه من در رشته مدیریت توانستم در مقطع دکتری در دانشگاه قبول شوم.

فارس: بهترین عیدی که در طول عمرت گرفتی چه بوده است؟

سالش را درست یادم نیست اما قریب به 15 سال پیش توانستم در ایام عید نوروز اولین مدال طلای آسیایی خود را کسب کنم.

فارس: بهترین عیدی که تا به حال سپری کردی چه سالی بود؟

من از 13 سالگی در ایام عید یا در اردو بودم و یا در مسابقات، اما در سال 92 که نایب قهرمان المپیک شدم، مجبور به استراحت شدم و آن سال عید را در کنار خانواده سپری کردم و بسیار به من خوش گذشت.

فارس: به نظرت چهره شاخص ورزش استان در سالی که گذشت چه کسی بود؟

بی‌شک عادل برقعی. این داور بین‌المللی تنیس استان در سال 95 مسابقات مهمی را از جمله قضاوت در نیمه‌نهایی المپیک و گرانداسلم‌های مهمی را سوت زده است.

فارس: دوست داری سال 96 چگونه سالی باشد؟

دوست دارم سالی سرشار از تندرستی و سلامتی برای همه مردم کشورم باشد و در سالی که انتخابات مهمی را پیش‌ رو داریم، مردم باز هم برنده واقعی باشند به خصوص همه هم‌استانی‎های عزیزم.

فارس: حالا یک سوال خارج از عید، تا به حال نگفته‌ای که استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟

(می‌خندد) من هم آبی هستم و هم قرمز (بازهم می‌خندد).

فارس: غیر ممکن است که طرفدار دو تا تیم باشی.

من استقلالی‌ هستم اما دوستان خوبی از پرسپولیس و هم استقلال دارم و اگر کمی واقع‌بین‌تر باشم پرسپولیس امسال بهتر عمل کرده است.

فارس: کشتی همدان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

از دلایل مهم افت کشتی همدان، عدم استقبال جوانان از این رشته است. کشتی ورزشی سنگین است و نیاز به تمرینات فشرده دارد و این در حالی است که جوانان، دیگر کمتر به سراغ ورزش‌های سنگین می‌روند.

فارس: شاید آینده مالی دیگر رشته‌های ورزشی سبب عدم توجه خانواده‌ها به این ورزش اصیل باشد.

دقیقاً کشتی ورزش پول‌سازی نیست و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندانشان در رشته‌ای مثل فوتبال که دارای قراردادهای میلیاردی است فعالیت کنند. به هرحال اگر می‌خواهیم کشتی همدان پیشرفت کند باید پشتوانه‌سازی قوی داشته باشیم و بر روی تیم‌های پایه استان با جدیت کار کنیم.

فارس: چرا صادق گودرزی وارد مدیریت کشتی نمی‌شود؟

گرفتاری‌های زیادی دارم و از طرف دیگر فعلاً صلاح نمی‌دانم در کار مدیریتی کشتی وارد شوم فعلاً تمرکزم بر ادامه تحصیل و مربیگری است، اما شاید در آینده روی این مورد هم برنامه‌ریزی کردم، ولی فعلاً فقط مربیگری در کشتی.

فارس: و حرف پایانی؟

از همه مردم و مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم که هم استانی‌های عزیزم سال خوبی را تجربه کنند و همه موفق و سربلند باشند.

خبرگزاری فارس نیز برای صادق گودرزی آرزوی سلامتی و موفقیت در سال 96 را دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان