آخرین اخبار

10. فروردين 1396 - 14:56   |   کد مطلب: 27639
پروژه های عمرانی، صنعتی، بهداشتی و … استان گیلان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و با حضور وزرا در محل پروژه ها به بهره برداری رسیدند.

به گزارش رودآور  به نقل از ۸دی، پروژه های عمرانی، صنعتی، بهداشتی و … استان گیلان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور در محل منطقه آزاد انزلی و با حضور وزرا در محل پروژه ها به بهره برداری رسیدند.

 ۱۵ پروژه زیربنایی، عمرانی، بندری، صنعتی، بهداشت و درمانی، آی سی تی، مخابراتی، اشتغالزایی و گردشگری و کشاورزی بصورت رسمی و با ویدئو کنفرانس رئیس جمهور و وزرا افتتاح شدند.

برای احداث و به مرحله بهره برداری رسیدن این پروژه ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی هزینه شده است.

همچنین عصر امروز عملیات اجرایی بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

سه پروژه بزرگ صنعتی با اعتبار هزار و ۱۸ میلیارد تومان در مجموع با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار متر مکعب ورق های ام.دی.اف، اچ. دی.اف، فیبر خام  روکش و اشتغالزاریی ۷۵۰ نفر با حضور محمدرضا نعمت زاده، افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی پارس رشت با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی ۶۸۰ نفر، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهید بهشتی آستارا با ۵۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۷۰ نفر، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد با ۲۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۵۰ نفر با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی از دیگر پروژه هایی بودند که امروز با حضور رئیس جمهور و اعضای دولت به صورت رسمی به بهره برداری رسیدند.

همچنین امروز طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام با حضور علی ربیعی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید. این طرح با استفاده از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مرحله ی اجرا درآمده که توانسته برای ۱۸۷۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

در روستای دهنه سر شیخان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی و دستگاه های مختلف در بخش های گردشگری طرح های اقامتگاه بوم گردی، تالاب گردی، سایت پرنده نگاری، صنایع دستی، رستوران و غذاهای محلی، سایت سوارکاری، سایت بازی تراپ و پینت بال، سایت اطلاعات گردشگری و در بخش کشاورزی پرورش مرغ بومی، استخر مصنوعی و پرورش ماهی و توسعه بانک نشاء برای ریشه کنی بیکاری به اجراء درآمده است.

علاوه بر این، امروز ۳۷۶ طرح آی، سی. تی در قالب یک طرح و با ۱۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور رییس جمهور در گیلان افتتاح شد.

افتتاح مجتمع بندری کاسپین و آغاز عملیات ساخت اسکله مارینا و بزرگترین آکواریوم ایران

همچنین با حضور رئیس جمهور دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح و عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز شد.

مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای ۲۲ پست اسکله با ظرفیت ۱۵ میلیون تن خواهد بود و اسکله‌هایی که امروز با حضور رییس جمهور بهره‌برداری می‌شود، هر یک به طول ۱۷۵ متر بوده که یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان مناطق آزاد و دیگر اسکله نفتی دلفین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. ارزش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه انزلی در احداث این مجتمع بندری ۷۰۰ میلیارد تومان و همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا می‌باشد. این مجتمع به عنوان بخشی از مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که امکان پهلوگیری ۳۵۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم می‌شود.

بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی احداث می‌شود که این پروژه گردشگری در مدت ۳۶ ماه در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد که شامل بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چندبعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل آکواریوم و بخش‌های تجاری و خدماتی است.

دو واحد صنعتی بزرگ تولید چوب و ورق‌آلات ام‌دی‌اف و اچ دی‌اف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، روز پنج‌شنبه در شهرک صنعتی سفیدرود در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

دو واحد تولیدی فیبر خام در شهرک صنعتی سفیدرود افتتاح شد/ اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفری جوانان استان گیلان

دو واحد صنعتی بزرگ تولید چوب و ورق‌آلات ام‌دی‌اف و اچ دی‌اف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، روز پنج‌شنبه در شهرک صنعتی سفیدرود در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های صنعتی با تلاش‌های دولت تدبیر و امید و در راستای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری درباره سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی، با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغال‌زایی، ۶۰۰ نفری افتتاح شد.

مجتمع آرین تخته و آرین مریم دو واحد صنعتی هستند که با حضور رییس جمهور افتتاح شد. این دو واحد ۴۵۰ هزار متر مکعبی قادر به تولید ورق‌های ام‌دی‌اف، اچ دی‌اف، فیبر خام و روکش هستند.

کارخانه تولید ام‌دی‌اف آرین تخته به عنوان بزرگترین تولید کننده امی‌دی‌اف و اچ دی‌اف در کشور با بهره‌گیری از خلاقیت مدیران و جوانان ایرانی و همچنین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید تخته‌های فشرده چوبی فعالیت می‌کند.

فاز اول کارخانه با ظرفیت سالانه ۲۵۰ هزار متر مکعب تولید ام‌دی‌اف و اچ‌‌دی‌اف می‌تواند بخش بزرگی از نیاز داخلی کشور را تأمین کند.

کارخانه ام‌دی‌اف آرین مریم نیز بر مبنای بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و تخصص و تجربه نیروهای توانمند بومی کشور، جهت تأمین نیاز کشور به تخته‌های فشرده چوبی طراحی شده است.

فاز اول این کارخانه با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار متر مکعب تولید ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌اف به منظور عرضه محصولی با کیفیت استاندارد به بازار، بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان