آخرین اخبار

10. فروردين 1396 - 11:30   |   کد مطلب: 27641
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شهروندان و مسافران در روز 13 فروردین از شکستن شاخه درختان و رها کردن زباله در طبیعت پرهیز کنند و در روز انس با طبیعت با طبیعت مهربان باشند.

به گزارش رودآور؛ عادل عربی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز 13 فروردین روز انس و دوستی با طبیعت است بنابراین باید در این روز مهربانانه با طبیعت برخورد کرده و این دوستی و مودت را به کودکان خود نیز بیاموزیم.

وی با بیان اینکه فصل بهار درختان تازه جان گرفته و حساس و شکننده هستند از شهروندان خواست از شکستن شاخه های درختان برای فراهم کردن هیزم خودداری کنند.
وی اضافه کرد: شهروندانی که در این روز قصد حضور در طبیعت را دارند از دستکاری آشیانه پرندگان و زنده گیری جوجه ها به طور حتم پرهیز کنند.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شهروندان از ریختن زباله پای درختان، رودخانه ها و رها کردن زباله در طبیعت پرهیز کنند.
عربی از افرادی که قصد حضور در طبیعت را دارند خواست: کیسه های پلاستیکی به همراه داشته باشند تا زباله های خود را به خارج از طبیعت و به محل دفن زباله هدایت کنند.
به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: سبزه های سفره هفت سین را نباید در داخل رودخانه ها، وسط و حاشیه جاده ها و معابر عمومی رها کرد.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: رها کردن سبزه در داخل رودخانه یک فرهنگ غلط و ناصحیح است که موجب آلوده شدن منابع آبی می شود.
عربی اضافه کرد: برخی شهروندان در اقدامی نادرست همراه با سبزه سفره هفت سین، روبان پارچه ای و ظرف پلاستیکی یا فلزی آن را نیز در رودخانه رها می کنند.
وی بیان کرد: رها کردن سبزه در داخل رودخانه آلودگی و بار میکروبی منابع آبی را افزایش داده و باعث ایجاد باکتری و ویروس می شود.
وی با ذکر اینکه روند تجزیه شدن سبزه در داخل آب زمانبر است از شهروندان خواست سبزه های سفره هفت سین را در منابع طبیعی، مراتع و زمین های کشاورزی رها کنند.
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: این اقدام منجر به تغذیه پرندگان و دیگر جانواران از دانه های سبزه به عنوان خوراکی و تامین آسان خوراکی در فصل زاد و ولد جانداران شده و همچنین سبزه پس از گذشت یک هفته تجزیه می شود.
روز 13 فروردین به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان