آخرین اخبار

16. فروردين 1396 - 7:52   |   کد مطلب: 27709
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان بابیان اینکه بیش از 80 درصد نهاده های طیور در استان وارداتی است، گفت: سالانه در حدود هشت تا 9 میلیون تن نهاده های طیور از جمله ذرت، کنجاله سویا و جو وارد کشور می شود.

«محمد نظرپور» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نیاز ماهیانه استان همدان به نهادهای دامی در حدود 10 تا 12 تن است و از این رو سالانه برای مصرف دام و طیور استان در حدود 310 هزار تن جو، 280 هزار تن کنجاله سویا و 450 هزار تن ذرت واردات داریم.

وی اظهار کرد: این رقم یعنی آن که بیش از 80 درصد نهاده های طیور در همدان وارداتی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی افزود: در سطح کشور هم اوضاع به همین شکل است به طوری که سالانه در حدود هشت تا 9 میلیون تن نهاده های طیور از جمله ذرت، کنجاله سویا و جو وارد کشور می شود.

نظرپور عنوان کرد: ذرت و کنجاله سویا و البته به ویژه کنجاله سویا در شرایط آب و هوایی و همچنین خاکی و جغرافیایی خاصی رشد می کنند و از این روز با توجه به آب بر بودن محصولی همچون ذرت عمده نهاده های طیور کشور وارداتی است.

وی تصریح کرد: اگر هم بخواهیم از جایگزین هایی به جای ذرت و کنجاله سویا بهره مند شویم با توجه به تحقیقات انجام گرفته قیمت تمام شده آن جایگزین ها بیشتر از قیمت واردات نهاده ها می شود.

فعالیت 650 مرغداری با ظرفیت 9 میلیون و 20 هزار قطعه در استان همدان

وی در ادامه به فعالیت 650 مرغداری در استان همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مرغداری ها با ظرفیت 9 میلیون و 20 هزار قطعه فعال هستند و به دنبال آن هستیم تا ایجاد مرغداری های استاندارد اشتغال استان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ برخی کارشناسان معتقد هستند که می توان از ظرفیت جوانان این مرز و بوم برای افزایش تولیدات داخلی و محصولات مختلف متناسب با آب و هوای کشور و یا محصولات جایگزین بهره گرفت و امید است که دولتمردان هیچ گاه توان نیروهای داخلی را فراموش نکنند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان