آخرین اخبار

25. فروردين 1396 - 11:34   |   کد مطلب: 27900
دیدارهای پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه برگزار می‌شود و پرسپولیس صدرنشین میهمان ماشین‌سازی است و استقلال هم مقابل تیم ته جدولی صبا قرار می‌گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 4 دیدار پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود. در این روز نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان‌شان به میدان می‌روند و درصورتیکه پرسپولیس در تبریز  مقابل تیم آخر جدول لیگ ماشین سازی پیروز شود قهرمانی‌اش در لیگ برتر شانزدهم رسمی خواهد شد. 

نگاهی به این 4 مسابقه می‌اندازیم:

ماشین‌سازی- پرسپولیس؛ رسمی شدن قهرمانی شاگردان برانکو؟

سرمربی و مدیرعامل ماشین‌سازی می‌گویند که به احتمال 90 درصد سقوط کرده‌اند و به معجزه نیاز دارند تا تیم‌شان در لیگ برتر باقی بماند با این حال اگر برانکو و بازیکنان پرسپولیس این حریف را از پیش بازنده تصور کنند امکان دارد در تبریز گرفتار شوند و قهرمانی‌شان در لیگ برتر به تعویق بیفتد.

اگرچه تیم یازده نفره و اصلی پرسپولیس بسیار هماهنگ است و به بلوغ تاکتیکی رسیده اما روی نیمکت دست برانکو همچنان خالی است و نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس در اختیار جوانانی آینده‌دار هستند که تجربه زیادی در لیگ برتر ندارند.

بازیکنان ماشین‌سازی برای دفاع اعتبار از فوتبالی خود در این بازی به میدان می‌روند. مهدی طارمی آقای گل لیگ با 14 گل زده بهترین فرصت را دارد تا مقابل ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ هم تعداد گل‌های زده‌اش را اضافه کند و هم دل هوادارانی که با نشان دادن علامت سکوت به انها در بازی با الریان رنجانده بود را به دست بیاورد. با این حال هدف اصلی پرسپولیس در این مسابقه کسب سه امتیاز است تا خیالش بابت قهرمانی راحت‌ شود. فرهاد کاظمی هم تلاش می‌کند جشن زودهنگام قهرمانی سرخپوشان را تخریب کند زیرا شکست در این مسابقه به معنای قطعی شدن سقوط ماشین‌سازی خواهد بود. پرسپولیس در بازی رفت هم یک بر صفر پیروز شده بود.  

پیکان- ذوب آهن اصفهان؛ نبرد برای چهارمی در لیگ

دو تیم در این مسابقه برای کسب عنوان رتبه چهارم جدول تلاش می‌کنند. چهارمی در این فصل اهمیت دارد زیرا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در فینال جام حذفی تیم چهارم می‌تواند در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. ذوب آهن که با یک برد روحیه‌بخش مقابل بنیادکار ازبکستان به لیگ برتر بازگشته تلاش می‌کند نوار ناکامی اش را قطع کند. ذوبی‌ها 8 هفته است که در لیگ برتر به پیروزی نرسیده‌اند. پیکان هم حرکتی سینوسی در لیگ برتر داشته و تیمی پر افت و خیز نشان داده است. 

استقلال خوزستان- سایپا؛ به دنبال رتبه‌ای آبرومند

استقلال خوزستان با باخت از قطر بازگشته و شرایط روحی مناسبی ندارد و این تیم تلاش می‌کند رتبه‌ای تک رقمی کسب کند. سایپا هم در رتبه سیزدهم است و می‌کوشد که خود را به رتبه‌ای آبرومندتر برساند ضمن اینکه شاگردان فرکی روی کاغذ همچنان در خطر سقوط به لیگ یک هم قرار دارند. 

استقلال تهران - صبای قم؛ خداحافظی آقای گل در روز نبرد استقلالی‌ها

آبی‌پوشان تهرانی برای اینکه نایب قهرمانی خود را مسجل کنند لازم است که در این بازی پیروز شوند. تقابل علیرضا منصوریان با صمد مرفاوی سرمربی استقلال دیدنی خواهد بود.  از سویی دیگر کاپیتان سابق استقلال در این بازی قصد خداحافظی از فوتبال را دارد.  رضا عنایتی گلزن کهنه‌کار فوتبال ایران بالاخره تصیم گرفته چهارگوشه مستطیل سبز را ببوسد و برود. هرچند او دوست داشت با پیراهن آبی از فوتبال خداحافظی کند اما در نهایت مجبور شد در روزی که مقابل آبی‌ها قرار می‌گیرد فوتبالش را تمام کند.

آبی‌پوشان بعد از مساوی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریف ازبکستانی در این مسابقه به میدان می‌روند و خستگی مهم‌ترین حریف شاگردان منصوریان در این بازی است. صبا برای بقا تلاش می‌کند و باید سه امتیاز از استقلال بگیرد تا به بقا امیدوار بماند. نبرد نایب قهرمانی و بقا در این بازی بین استقلالی‌های جدید و سابق می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. به ویژه اینکه بازی رفت دو تیم هم حاشیه‌های زیادی داشت و مربیان دو تیم در کنار خط از خجالت همدیگر درآمدند. در آن بازی استقلال دو بر صفر پیروز شد.

اسامی داوران و برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر:

جمعه 25 فروردین
پدیده خراسان- تراکتورسازی تبریز- ثامن- مشهد- ساعت 17
سید مهدی سید علی-سعید علی نژادیان-هادی طوسی-وحید صالحی-ناظر: محمود رفیعی
نفت تهران- فولاد خوزستان-تختی- تهران- ساعت 18
محمد حسین زادهدی فر-تورج عیوض محمدی-علی دودانگه-کمیل غلامی- ناظر: حسین عسکری
صنعت نفت ابادان-سیاه جامگان مشهد-تختی- آبادان- ساعت 18
بیژن حیدری-علیرضاایلدروم-مهدی الوندی-محمد حسین ترابیان-ناظر: ابراهیم میرزابیگی
فولاد مبارکه اصفهان-گسترش فولاد تبریز- نقش جهان- اصفهان- ساعت 19
پیام حیدری-حسن ظهیری-جعفر مهاجر-جواد رحیم زاده-ناظر: مسعود مرادی

شنبه 26 فروردین
ماشین سازی تبریز-پرسپولیس تهران-یادگار امام- تبریز-ساعت 17
حسین زرگر- محمد راهی-مهدی عالیقدر-پیروز سیف اله پور- ناظر: سعید بخشی زاده
پیکان تهران-ذوب آهن اصفهان- شهدا- شهر قدس-ساعت 17:30
تورج حق وردی-رضا سخندان-رضا قیم- سید علی میر غفاری-ناظر: زاهد بحرینی
استقلال خوزستان-سایپا تهران-غدیر- اهواز- ساعت 19:10
علیرضا فغانی-علی اکبر نوری- مرتضی کاظمیان-شاهو اصلانی-ناظر: محمد جواد تقی پور
استقلال تهران-صبای قم- آزادی- تهران-ساعت 19
حمید حاج ملک-محمدرضا منصوری-علی اکبر عظیم پور-رضا عادل- ناظر: نادر جعفری

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان