آخرین اخبار

29. فروردين 1396 - 12:56   |   کد مطلب: 27982
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي همدان خبر داد
اجراي طرح ضربتي «توليد و اشتغال» در روستاهاي گردشگري همدان
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان از اجراي طرح ضربتي توليد و اشتغال در روستاهاي گردشگري همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی خاکسار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی ضربتی تولید و اشتغال اظهار کرد: امسال به علت نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» و با توجه به اینکه میراث فرهنگی با این شعار همخوانی دارد، اجرای طرح ملی و ضربتی در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح 73 روستا در سطح کشور مطرح است که در همدان با توجه به وجود 20 روستای هدف گردشگری سه روستا در این طرح قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: این روستاها از روستاهای خوب استان همدان بوده و هرکدام از آنها در یک زمینه قابلیت دارند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل اقداماتی انجام شده که با حمایت سازمان میراث فرهنگی و ورود بخش خصوصی بتوان تولید و اشتغال را در صنایع دستی و اشتغال ویژه‌ مورد توجه قرار داد.

خاکسار یادآور شد: در روستای گشانی پیشنهاداتی از سوی بخشدار، شورای روستا و دهیار مطرح شد که در گردشگری و صنایع دستی بتوانند اقداماتی در حوزه اشتغال داشته باشند.

وی ادامه داد: در روستای ورکانه که روستای متفاوتی است و ساخت سریال «علی‌البدل» در آن با استقبال خوبی مواجه شد، نگرش مردم تغییر کرده و علاقمند هستند در مباحث گردشگری و صنایع دستی حضور یابند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: ورکانه، در زمینه صنایع دستی روستای باسابقه‌ای است و برای شناسایی رشته‌های صنایع دستی آن می‌توان تسهیلات ارئه داد و بانوان را نیز به‌کار گرفت تا اقتصاد روستا شکوفا شود.

وی محصولات روستای ورکانه را شامل دست‌بافته‌های سنتی، گیوه‌دوزی، منبت، فرشبافی، تکه‌دوزی، خراطی سنگ که با بافت روستا مناسبت دارد، سبدبافی دانست و بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی خود روستا قابلیت بالایی دارد و بافت خود روستا ثبت شده، اصطبل آنجا نیز شاخص بوده و ثبت ملی شده است و قلعه مهری‌خانم نیز نیمه مخروبه است که مقرر شده، مرمت و احیا شود.

خاکسار یادآور شد: حوزه گردشگری ورکانه نیز سال گذشته موفق شدیم با ورود بخش خصوصی اقامتگاهی ایجاد کنیم که با توجه به استقبال زیاد مسافران باید اقامتگاه‌های دیگری نیز ایجاد شود و اعلام آمادگی نیز در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان