آخرین اخبار

29. فروردين 1396 - 13:56   |   کد مطلب: 27983
نماینده معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور:
روستاهاي گردشگري همدان ظرفيت خوبي براي درآمدزايي دارند
نماینده معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: روستاهاي گردشگري همدان ظرفيت خوبي براي درآمدزايي دارند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، احمد نصراللهی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری طرح ملی ضربتی «تولید و اشتغال» در روستاهای هدف گردشگری همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید از ظرفیت روستایی برای تولید و اشتغال استفاده کنیم و روستاها در قالب این طرح توانمند شوند.

وی بیان کرد: به طور مثال در روستای ورکانه گردشگر داریم اما محصولی که گردشگر به عنوان سوغات از ورکانه با خود به همراه ببرد، وجود ندارد که این موضوع باید از سوی مردم روستا مد نظر قرار گیرد.

نماینده معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در قالب این طرح می‌خواهد مردم روستا وارد تولید و اشتغال از طریق صنایع دستی و گردشگری شوند تا خود نیز از سود حاصل از آن منتفع باشند.

وی یادآور شد: روستاهایی که در همدان دیدیم پتانسیل خوبی دارند و با حمایت میراث فرهنگی می‌توانند روی پای خود ایستاده و اقتصاد خانوار و روستا را رونق بخشند.

نماینده کانون راهنمایان گردشگری کشور نیز گفت: در استان همدان انجمن صنفی راهنمایان گردشگری وجود دارد اما سازمان میراث فرهنگی باید کمک‌هایی را در بلدهای محلی روستاها داشته باشد تا راهنمایی برای گردشگران در روستاها انجام شود.

رامین حمیدیان اضافه کرد: بلدهای محلی در روستاها چه برای توریست‌های داخلی و چه خارجی موثر خواهد بود و برای اشتغالزایی نیز اثرگذار می‌شود.

وی بیان کرد: حمایت از بحث اشتغال جذابیت خوبی برای اهالی روستا دارد و کمک می‌کند که افزایش آگاهی و دانش مردم روستا بالا رود.

معاون عمرانی فرماندار همدان نیز اظهار کرد: محور توسعه استان همدان بر پایه گردشگری است و این مهم در برنامه ششم توسعه نیز تصویب شده و باید در استان همدان بر اسلی برش شهرستانی برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد.

رضا زمانی با اشاره به اینکه در راستای توسعه گردشگری باید همدان به عنوان نخستین شهر معرفی شود، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته همدان به عنوان محور عبوری مطرح بود که سودی نداشت اما در سال‌های اخیر تلاش کردیم این استان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان از مراکز تفریحی و توریستی در نوروز امسال 367 هزار و 490 نفر بود، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

معاون عمرانی فرماندار همدان استفاده از گردشگری زمستانی را  از دیگر موارد توسعه همدان دانست و افزود: نقش بخش خصوصی در این زمینه قابل اهمیت است و باید همواره به همراه بخش دولتی در این بخش همراه باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان