آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 18:56   |   کد مطلب: 28041
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوري گفت: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌‌‌هاست و باید خود آنها پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد فرهادی عصر امروز در جمع تعدادی از مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی همدان، با بیان اینکه دانشگاه‌های صنعتی در کشور جوان هستند، اظهار کرد: برای همکاری و پیشرفت دانشگاه‌های صنعتی در کشور نیازمند حمایت مسؤولان استانی و صنعتگران و تلاش و فعالیت  دانشگاهیان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور، افزود: راه‌اندازی و توسعه دانشگاه‌های صنعتی  یکی از مهم ترین عوامل و بسترها برای تحقق اصل مهم ارتباط صنعت و دانشگاه است که باید روند موجود در این زمینه به سرعت توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به انجام مناسب رسالت‌های محوله دانشگاه صنعتی همدان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شاهدیم که ماموریت‌های تعهد شده در این دانشگاه به خوبی عملیاتی شده است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های ما این است که رشته‌های مهارتی ایجاد شود و در زمینه‌های فنی و مهندسی که نیاز منطقه و استان است ظرفیت دانشکده‌های فنی را باید ارتقا داد.

فرهادی با بیان اینکه استقبال از رشته‌های فنی و مهندسی کاهش یافته است، گفت: ظرفیت دانشگاه های فنی و مهندسی ما در کنکور 250 هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته 150 هزار نفر بوده که کاهش چشم‌گیر100 هزار نفری را داشته‌ایم.

وی افزود: آموزش‌ها باید به سمت کاربردی و عملی‌تر شدن حرکت کند و کارورزی و کارآموزی و ارتباط با صنعت و اینکه دانشجویان دوره‌ای را در مراکز صنعتی مشغول به‌ کارآموزی باشند و کار عملی انجام دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارتقای کیفیت آموزش‌های عالی از ابتدا در دولت تدبیر و امید مطرح بوده است و در این زمینه رشد خوبی را در چهار سال اخیر شاهد بوده ایم.

وی درباره آخرین وضعیت بورسیه‌ها و جایابی آنها افزود: بحث بورسیه کردن اساتید و دانشگاه‌ها تقریباً در وزارت علوم بسته شده است و از این پس در رشته‌هایی که کشور در آن ضعف دارد حق بورسیه داده می‌شود.

فرهادی تصریح کرد: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌‌‌هاست و باید خود آنها پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

وی با اشاره به جانمایی برای افرادی که از بورسیه باز می‌گردند ادامه داد: مشکل تعداد زیادی از این دانشجویان حل شده اما در دانشگاه کرمانشاه 16 نفر از افرادی که بورسیه شده‌اند در حال بازگشت هستند که این موضوع دانشگاه و وزارت را با مشکل مواجه کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کمیته خاصی برای مسئله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه‌ها تعیین شده تا آنها که واقعاً واجد شرایط علمی هستند، بررسی شده و با دانشگاه‌هایی که متقاضی آنها بودند، مذاکره شود و یا در دانشگاه‌های دیگر پذیرش شوند.

وی با اعلام اینکه در برنامه ششم ممنوعیت ساخت خوابگاه لغو شده است، افزود: 75 هزار ظرفیت خوابگاهی مجردی و حدود 25 هزار ظرفیت خوابگاهی متأهلی طی برنامه زمان‌بندی شده توسط دولت و مشارکت بخش غیر دولتی، خیرین و صندوق رفاه در یک زمان مشخص ساخته می‌شوند و از ساخت خوابگاه مشترکی دانشگاه صنعتی و بوعلی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان