آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 15:30   |   کد مطلب: 28048
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در بین ۲۵ کشور دارای شتاب علمی رتبه اول را دارد.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، محمد فرهادی ظهر شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این پروژه ملی است اما می‌تواند بین‌المللی هم باشد، اظهار داشت: در این مرکز سالن همایش‌ها، فضای نمایشگاهی، محل اقامت و اسکان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه‌های ایجاد این پروژه آماده است و در چند فاز ساخته خواهد شد، گفت: این مجموعه در غرب کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن مد نظر قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شتاب رشد علمی کشور را ۱۴ درصد ذکر کرد و گفت: ایران در بین ۲۵ کشوری که دارای شتاب علمی هستند، رتبه اول را دارد.

وی رتبه بعد از ایران را روسیه با ۱۰.۲۴ درصد و رتبه سوم را چین با ۹.۵ درصد عنوان کرد و گفت:‌ در حوزه نوآوری از رتبه ۱۱۳ به ۷۸ رسیده ایم به طوری که در جهان اسلام و منطقه رتبه اول را داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز با بیان اینکه طرح موضوع ساخت استادیوم علمی یا مرکز همایش‌های علمی سال ۸۹ صورت گرفت، اظهار داشت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ پیمانکار مطالعات پروژه را انجام داد.

منصور غلامی با بیان اینکه پروژه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ از نظر تخصیص دچار مشکل شد، عنوان کرد: پروژه یک سال متوقف شد تا بازنگری در اجرای آن انجام شود.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده پروژه مجدد در جداول اعتباری سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت، عنوان کرد: در سال ۹۵ مبلغ یک‌میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شد.

غلامی با بیان اینکه این پروژه در ۳ فاز به مساحت ۳۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود، بیان کرد: مراحل ساخت پروژه مرکز همایش‌های علمی دانشگاه براساس اولویت کاربردی انجام می‌شود.

سرپرست طرح‌های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا نیز با بیان اینکه مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا به صورت ملی و متعلق به استان‌های منطقه است، عنوان کرد: این مرکز دارای ۱۳ سالن با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

طالع اسلامی با بیان اینکه مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا دارای بخش آموزشی، بخش موزه مفاخر، تالارهای اجتماعات، بخش اقامتی، بخش رفاهی و خدماتی است افزود: نوع سازه این پروژه فلزی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان