آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1396 - 18:30   |   کد مطلب: 28135
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه دولت بايد بگويد 700 هزار ميليارد خلق نقدینگي کجا رفته و باید گزارش دهد، خطاب به دولتي‌ها گفت: آیا راه اداره کشور این است كه باید برجام‌های دیگر اجرا شود و به داخل سرمایه‌های دیگر کشور بتون بریزد؟

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سعید جلیلی عصر امروز در مراسم اجتماع بزرگ مردمی در حمایت از نامزد اصلح «حجت‌الاسلام رئیسی» در همدان با شکر خداوند متعال برای حضور در همدان اظهار کرد: دوباره توفیق حضور در این شهر ولایی را پیدا کردم و از این بابت خدا را شاکرم.

وی با بیان اینکه همدان معطر به عطر شهیدان، مجاهدان و رزمندگان بزرگی است که نام آنها افتخارآفرین است، گفت: وقتی در خاطرات بزرگان و شهدای این استان تأمل می‌شود بی‌اختیار برابر آن فرهنگ و خانواده‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم که چنین عزیزانی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مقطعی قرار داریم که از آن به عنوان فصل انتخابات یاد می‌شود، اظهار کرد: این سؤال در ذهن مردم است که از یک سو ما مدعی هستیم کشور دارای امکانات فراوان مادی و سخت‌افزاری است و هر آنچه برای پیشرفت کشور لازم است مهیاست، ولی چرا از آن استفاده نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه سرمایه‌های بزرگی همچون نیروی انسانی جوان، مومن، تحصیلکرده و دارای قابلیت‌های مختلف داریم که باید از آن حمایت شود، افزود: اولین سوالی که بسیاری از افراد از امثال بنده می‌پرسند این است که اگر قائل هستید که این موارد وجود دارد پس باید با وضع مطلوب مورد انتظار فاصله زیادی نداشته باشیم، اما چرا چنین نیست؟

جلیلی با بیان اینکه چهار سال از حیات دولت یازدهم گذشت، افزود: سال 92 فصلی از انتخابات بود و رهبری همان سال بیان کردند آنچه شما رقم می‌زنید حماسه سیاسی است که به دنبال آن باید حماسه اقتصادی رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه منتخب ملت باید کاری کند که در همان سال اول حماسه اقتصادی رقم بخورد، افزود: رهبری فرمودند حماسه اقتصادی رقم نخورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رهبری بارها تاکید کردند که پاسخگویی به مطالبات خواست ملت و نیاز کشور است و کسانی که منتخب ملت هستند باید بتوانند به این خواسته‌ها جواب بدهند، افزود: سوال این است چرا امروز بعد از چهار سال وقتی به روند کار نگاه می‌کنیم پاسخ لازم را در عمل ندیدیم؟

وی با بیان اینکه باید چهار سال آتی، آینده دیگری را رقم بزنیم، خواستار انتخاب فرد اصلح از سوی مردم شد و گفت: باید با این انتخاب افق آینده را روشن کنیم.

جلیلی ادامه داد: شور انتخاباتی خوب است اما باید در کنار آن جلساتی نیز وجود داشته باشد که مباحث موجب اقناع مردم شود و مطالبی در مورد اینکه نسبت به آنچه که باید در چهار سال آینده صورت گیرد، عنوان شود.

وی تأکید کرد: اگر از گنجینه‌های کشور صحبت می‌کنیم در فصل انتخابات لازم است که از گنجینه‌ها رونمایی شود تا کسانی بعداً شعار «ما نمی‌توانیم» سر ندهند.

دولت بگوید 4 سال گذشته چه‌کار کرد!

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تفکر انقلابی را تحول‌گرا دانست و افزود: تفکر انقلابی در چنین ایامی دست روی نقاط قوت و ظرفیت‌ها و استعدادهایی می‌گذارد که امید را در کشور زنده می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر کسانی امروز می‌خواهند کار کنند باید تکلیف خود را با ظرفیت‌ها و استعدادها روشن کنند و باید بگویند در چهار سال گذشته چه کردند و در چهار سال آینده چه می خواهند بکنند؟

جلیلی افزود: طبیعی است هر دولتی که روی کار می‌آید باید نقاط قوت قبل را بگیرد و نقاط ضعف را کنار بگذارد و پیش برود، در این چهار سال کدام نقاط قوت کشور تقویت و کدام نقاط ضعف کشور رفع شد؟

وی اظهار داشت:‌ کسانی که شعار می‌دهند می‌خواهیم هزینه‌های کشور را کاهش دهیم این سؤال مطرح است که هزینه‌ها کاهش یافت یا سرمایه‌های کشور؟

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کسانی که می‌گفتند برای کشور عزت می‌‌آوریم امروز چه مسیری را دنبال کردند؟ آنهایی که می‌گفتند می‌خواهیم کاری کنیم هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ اقتصاد، امروز خود می‌گویند ما همه کاری کردیم اما طرف مقابل پایبند نیست!

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم «نخواستند» اما می‌شود بگوییم «نتوانستند»، افزود: نتوانستند آنچه از ظرفیت‌های کشور وجود دارد استفاده کنند.

جلیلی خطاب به آنها اظهار داشت: می‌توانید به مسکن ایراد داشته باشید! 1.5 میلیون مسکن تولید شده بود، کشوری که سالی 850 هزار ازدواج جدید دارد و بافت فرسوده؛ باید سالی یک میلیون مسکن در آن ساخته شود اما چه‌کار کردند؟

وی با بیان اینکه ایجاد مسکن بحث ساده‌ای نیست، گفت: می توان برای هر 100 متر ساخت مسکن یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد کرد.

700 هزار میلیارد خلق نقدینگی کجاست؟

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: امروز می‌بینیم دولتی که با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی کار را تحویل گرفت و نقدینگی آن امروز در اردیبهشت 96 به 1200 هزار میلیارد تومان رسیده است، باید بگوید 700 هزار میلیارد خلق نقدینگی کجا رفته و باید گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه خود آنها بیان می‌کنند یکی از موضوع‌های اساسی اصلاح نظام بانکی است، ادامه داد: دولت را وقتی تحویل گرفتند 70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی وجود داشت که این معوقه نه‌تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه معاون اول رئیس جمهور که کمترین آمار را می‌دهد می‌گوید معوقات به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جلیلی با تاکید بر اینکه وقتی می‌گوییم تولید و اشتغال مهم است این سؤال مطرح می‌شود که آیا واقعا نمی‌شد یا شما نتوانستید؟ بیان کرد: ما می‌گوییم می‌شد اما شما نتوانستید چرا که رویکرد شما قوی نبوده و رویکردی نیست که نگاه به واقعیت‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شما رمانیتک است و فکر می‌کنید اگر به چند قدرت اعتماد کردید می‌توانید ظرفیت‌ها را فعال کنید، ادامه داد: شما خودتان هم می‌گویید طرف مذاکره به روح برجام متعهد نیست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید به توانایی‌های کشور آشنا باشید و آنها را بتوانید مدیریت کنید، یادآور شد: انتخابات فرصتی برای تبیین توانمندی‌های کشور است و می‌توان این نقاط قوت کشور را فعال کرد.

وی با اشاره به اینکه شما می‌گویید سالانه باید 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم، ادامه داد: بگویید در سه سال گذشته چقدر سرمایه‌گذار خارجی جذب کردید؟ آیا راه اداره کشور این است که باید برجام‌های دیگر اجرا شود و به داخل سرمایه‌های دیگر کشور بتون بریزید؟

جلیلی با تاکید بر اینکه نباید مباحث واقعی، فرعی شود و مباحث موهن و فرعی، اصلی شوند، تاکید کرد: یک‌دفعه در فضای کشور بیان می‌کنند مردم اگر می‌خواهید در چهار سال آینده آرامش داشته باشید، کاری کنید که جنگ نشود، چه کسی سایه جنگ را کم کرد؟ مگر غیر از تفکر انقلابی و شهدا بودند؟

ملت وقتی آرامش را لمس می‌کنند که دغدغه بیکار شدن نداشته باشند

وی با تاکید بر اینکه ملت وقتی آرامش را لمس می‌کنند که دغدغه بیکار شدن نداشته باشند، تصریح کرد: این مسائل را شما باید جواب دهید، نه اینکه موضوعات موهن گفته شود که مردم خدا را شکر کنید سایه جنگ برداشته شد!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: فرصتی که امروز از انتخابات باید استفاده کرد این است که انتخاب براساس درس از گذشته باشد نه براساس ترس از تهدید موهن آینده!

وی افزود: اگر در تفکر انقلابی گفته می‌شود «می‌توانیم» شعار نیست و واقعیت است؛ چراکه لازمه تحقق شعار «می‌توانیم» عقلانیت است نه خودباختگی؛ اتکا به صنعت‌گران داخلی است نه اینکه برای تأمین غذا در راه‌آهن آشپز اتریشی بیاورید.

جلیلی با اشاره به اینکه می‌توان موفقیت‌هایی به دست آورد و ملت سربلند دولت دانا توانمند و مقتدر می‌خواهد، بیان کرد: ما نمی‌گوییم نخواستند چراکه نیت را خود آنها می‌دانند اما می‌گوییم نتوانستند و نمی‌توانند، این تفکر نمی‌تواند موفقیت برای کشور رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در مقطع مهمی هستیم، افزود: فرصت‌های سترگی در برابر ملت قرار دارد، مردم از امکانات عظیمی برخوردار هستند؛ فرصت‌های زیادی پیش روی ماست اما دشمنان هم بیکار نمی‌نشینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند هر چه دارند به کار ببندند و مانع رشد و پیشرفت تفکر دینی شوند، افزود: کشور ما امروز فرصت‌هایی دارد که خود دشمن معترف هستند و رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین نطق گفت «در سوریه موفق نشدیم چون در برابر ما ایران بود».

وی تاکید کرد: تفکر انقلابی امروز نشان می‌دهد می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند اما اکنون باید جواب دهند که از این عرصه ها چقدر استفاده شده است.

دولت در فضای مجازی چه کارنامه‌ای دارد؟

جلیلی خطاب به حاضران در مراسم با تاکید بر اینکه جلسات انتخاباتی را تبدیل کنید به چالش عقلانی نه عملیات روانی، افزود: این جلسات را به صحنه اقناع و نه اغوا و صحنه درس آموزشی از آنچه گذشته است نه آنچه خواهد پیش آید، تبدیل کنید.

وی یادآور شد: کسانی می‌خواهند موضوعات موهنی درست کنند که ای جوانان! می‌خواهند فضای مجازی را از شما بگیرند! سئوال ما این است که شما در فضای مجازی چه کارنامه ای دارید؟ چرا برخی از کشور‌ها در نزدیکی شما بیشتر از فروش نفت از فضای مجازی درآمد دارند؟ شما گزارش دهید چقدر از این فضا درآمد داشتید؟

هزینه‌های دولت از 89 هزار میلیارد تومان سال 91 به 220 هزار میلیارد تومان رسید!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سال 91 هزینه‌های دولت 89 هزار میلیارد تومان بوده است، دولتی‌ها بگویند امسال هزینه‌های دولت چقدر بوده است؟ افزود: هزینه‌های دولت به 220 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ این افزایش چشمگیر کجا رفته است؟ خود آنها می‌گویند از 220 هزار میلیارد تومان 20 هزار میلیارد تومان خرج هزینه‌های عمرانی شده است.

وی اظهار کرد: ما می‌گوییم نقیصه وجود دارد و بحث فساد را مطرح نمی‌کنیم؛ اما دولتی که نتواند اداره هزینه‌های خود را داشته باشد به درد مدیریت نمی‌خورد، شما اگر رئیس جمهور انتخاب می‌کنید باید بدانید کار ویژه او چیست؟

جلیلی با اشاره به اینکه باید بگویند چه راه حلی دارید که هزینه‌ها روز به روز افزایش پیدا نکند، ادامه داد: بگویید در چهار سال چه کردید؟ چه حرکتی انجام دادید؟ چه کار بزرگی انجام دادید که ماشین دولت راه بیفتد؟

وی با اشاره به اینکه می‌گفتید همه چیز بر پایه برجام است و اگر برجام یک روز دیرتر اجرا شود روزانه 370 میلیون دلار خسارت می‌‌دهیم، بیان کرد: بر اساس نظرات شما خسارت برجام ماهی 5 میلیارد دلار و سالی 60 میلیارد دلار بود؛ بفرمایید؛ اکنون برجام اجرا شده این 60 میلیارد دلار چه شد؟ گزارش دهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز اگر گفته می‌شود نیاز کشور اشتغال و تولید است این موضوع راه حل‌های صحیح دارد و انجام آن ممکن است، افزود: در همین بخش مسکن سالی یک‌میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است چراکه مصالح، مهندس، کارگر و... در داخل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه می‌گفتند مسکن مهر نقدینگی زیاد ایجاد کرد، افزود: طرحی که قرار بود نزدیک به 2.5 میلیون واحد  ساخته شود اما 1.5 میلیون واحد ساخته شد خود آنها می‌گویند 40 هزار میلیارد دلار نقدینگی داشت، شما که 700 هزار میلیارد دلار خلق نقدینگی در سه سال داشتید بگویید این 700 هزار میلیارد چه شد؟ توضیح دهید.

تفکر دولت «ما نمی‌توانیم» است

جلیلی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود باید تمرکز دولت آینده روی موضوع اشتغال باشد و این یک امر ممکن است، افزود: برخی آمار می‌دهند که این آمار‌ها غلط است، این آمار‌ها از کجا آمده و چرا غلط است؟ این آمار‌ها در برنامه پنج ساله ششم آمده است.

وی بیان کرد: تفکری که می‌‌گوید این نوع نگاه را قبول ندارم، حاضر نمی‌شود به مجلس برای برنامه پنج ساله برنامه دهد، مجلس خود برنامه را می‌نویسد و تصویب می‌کند، این تفکر حاضر نمی‌شود ابلاغ کند و رئیس مجلس خود ابلاغ ‌می‌کند، این همان نگاهی است که می‌گوید «نمی‌توانیم».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه زمانی مشهور بود که خوزستان می‌تواند امنیت غذایی منطقه را تامین کند چراکه 550 هزار هکتار زمین زراعی دارای آب و خاک دارد، بیان کرد: در اول دولت، مقام معظم رهبری اجازه دادند برای استفاده از این زمین‌ها 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود، اکنون گزارش دهند چه شد؟ چه میزان از این 550 هزار هکتار انجام شد؟

وی افزود: امروز یکی از مزیت‌های نسبی کشور در عرصه نفت و گاز و .. است اما می‌گویند باید منتظر سرمایه‌گذار خارجی باشیم.

ظرفیت تولید پتروشیمی کشور به جای افزایش ​نسبت به سال 91 کاهش یافت

جلیلی تاکید کرد: در بسیاری از موضوعات در کشور سرمایه‌گذاری اصلی صورت گرفته است؛ مسئله کشاورزی و سد‌ها ساخته شده و خرج اصلی شده است؛ اما قسمتی که باید به نتیجه برسد مدیریت می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانه‌های پتروشیمی زده شده اما صنایع پایین دستی که باید راه بیفتد تا چرخ تولید و اشتغال راه بیفتند متوقف شده است، افزود: دبیر انجمن صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌گفت امروز ظرفیت تولید پتروشیمی کشور نزدیک به 16 هزار میلیارد تن است؛ در سال 91 این 3.5 هزار میلیون تن تولید داشته است که امسال به 2.2 هزار میلیون تن رسیده، چرا کم شده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: هر یک میلیون تن تولید مواد پتروشیمی می‌تواند 200 هزار شغل ایجاد کند و این ظرفیت خالی می‌تواند 2 میلیون شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما امروز در عرصه انتخابات وظیفه بزرگ داریم، خطاب به حاضران جلسه بیان کرد: شما در هر عرصه‌ای که امکان دارید باید در راستای اقناع و نه اغوای مردم نسبت به واقعیت کشور به شکل صحیح اقدام کنید و وظیفه همه ما این است.

جلیلی با اشاره به اینکه مردمی که اگر یک انتخابی را در سال 92 انجام می‌دهند برای این بود که تفکری القا کرد مشکلات اقتصادی و مشکلات با گفت‌و‌گو با برخی افراد حل می‌شود، بیان کرد: باوری در مردم شکل گرفت و القا شد ولی امروز زمان آن است که محاسبه شود آیا این نگاه درست بود؟ آیا آن راه حل بود و اگر بود آیا مشکل را حل کرد؟

وی اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند کاندیدا‌ها به مردم قول دهند نگاه به بیرون نداشته باشند برای تصحیح همین راه حلی غلطی بود که القا شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز اگر دنبال این هستید که تفکر انقلابی بتواند منتخب مردم شود کار و اقناع مردم را می‌طلبد، بیان کرد: امروز دور هم جمع می‌شویم و می‌گوییم اگر آقای رئیسی اصلح هستند به این خاطر است که این تفکر زمام امور کشور را به دست خواهد گرفت و این نگاه و رویکرد می‌تواند دوباره موفقیت را رقم بزند.

تفکر انقلابی نمی‌تواند فساد را بربتابد

وی تاکید کرد: در سال‌های بعد از انقلاب در ارزیابی صحیح هر گاه تفکر انقلابی مسؤولیتی داشته موفقیت‌ها رقم خورده و شکل گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر جا فساد و نارسایی می‌بینیم بعد از تامل در آن می‌بینیم که از تفکر انقلابی فاصله گرفته‌ایم، ادامه داد: تفکر انقلابی نمی‌تواند فساد را بربتابد، تفکر انقلابی یک شکل و اسم نیست بلکه حقیقت است.

وی با بیان این مطلب که اگر تبعیض را حل نکرده باشید نمی‌توانید با فقر و فساد مبارزه کنید، گفت: آقایان گزارشی دادند که برای اصلاح نظام بانکی تا آبان ماه 95 توانستیم 25 درصد موفقیت داشته باشیم، بنابر این با این روند و سرعت اصلاح نظام بانکی نیاز به 12 سال انتظار دارد!

جلیلی با اشاره به اینکه امروز صحنه نبرد بزرگی وجود دارد، تصریح کرد: 250 شبکه ماهواره‌ای فقط برای کشور ما برنامه تولید می‌کند تا اغوا کنند اما تفکر بسیجی و انقلابی باید کار اقناع انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز سه رسالت بزرگ وجود دارد، افزود: نخست اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و راه حلی‌هایی که برای نیازهای مشروع مردم مبتنی بر این تفکر وجود دارد را بشناسیم و آنچه می‌توان برای مردم عمل کرد بشناسانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نکته دوم این است که امروز در صحنه انتخابات برای کسی که اصلح و بهترین است و می‌تواند نیاز‌های مشروع مردم با رویکرد و عملکرد خود را پاسخ دهد باید تبلیغ کرد که در این مقطع حجت الاسلام رئیسی اصلح هستند.

وی افزود: رسالت سوم این است که اگر راه‌حل‌های غلطی هم برای مردم بیان می‌شود نکات خطا گفته شود.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان