آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1396 - 14:23   |   کد مطلب: 28143
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه حرف‌های پوک و پوچ فتنه‌گران خريدار ندارد، گفت: انتخاب مردم در انتخابات قابل احترام است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته عقیدتی - سیاسی و تقدیر از زحمات معاونت‌های عقیدتی و سیاسی سپاه و دیدگاه مسوولان در موضوع فعالیت‌های سپاه و بسیج، اظهار کرد: باید مسوولان از مواضع و مأموریت‌های مصوب سپاه و بسیج، اطلاعات کامل و جامع داشته باشند.

وی به مأموریت‌های سپاه اشاره کرد و گفت: مقابله با تهدید سخت، مقابله با تهدید نیمه‌سخت، مقابله با تهدید نرم، تحقق بسیج ده‌ها میلیونی و عمق‌بخشی داخلی از وظایف سپاه است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: عمق‌بخشی خارجی توسط نیروی قدس سپاه از دیگر وظایف سپاه است که به غیر از عمق‌بخشی خارجی، پنج مأموریت مذکور توسط سپاه در استان دنبال می‌شود؛ مطابق قانون 150 و 151 قانون اساسی حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب از وظایف سپاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، افزود: در بند 16 این سیاست‌ها آمده که نیروهای مسلح، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی از ورود له یا علیه جریانات سیاسی ممنوع شدند.

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: هر کس در هر جایگاهی اگر سیاست‌های کلی را رعایت نکند نقض قانون است و طبق قانون باید با آن برخورد کنند و اگر مواردی را اصحاب رسانه و یا مردم متوجه در صورت دریافت گزارش و یا مشاهده خلاف قانون و مصوبات ورود می‌کنند گزارش شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری تخلفات و جرایم انتخابات، یادآور شد: در این ستاد جرایم از هر مجموعه‌ای مورد بحث، بررسی و در صورت احراز تخلف برخورد صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: سازمان‌ها بگذارند مردم خودشان انتخابات کنند و به نظر مردم احترام بگذارند؛ به هر شکلی ورود نکنیم، مردم در بحث ریاست جمهوری و شوراها که هر دو حائز اهمیت هستند، سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه مردم متدین، انقلابی، ایثارگر، فداکار، فهیم، بصیر و شجاع هستند، ادامه داد: هر تصمیمی که مردم در روز 29 اردیبهشت بگیرند قابل احترام است و هرکسی در 29 اردیبهشت رئیس جمهور شود رئیس جمهور همه مردم است و شوراهای منتخب نیز موظف به انجام وظایف هستند.

سردار ابوحمزه با تأکید بر اینکه رقابت‌ها بعد از انتخابات باید تبدیل به رفاقت شود، اظهار کرد: انتخابات یک آزمون است و مردم با توکل به خدا، هدایت‌های رهبری و تأسی از اندیشه‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

*معیارها و ملاک‌ها در انتخابات باید برگرفته از دیدگاه رهبری باشد

وی با بیان اینکه معیارها و ملاک‌ها در انتخابات باید برگرفته از دیدگاه رهبری باشد، گفت: تمام افراد و اشخاص تأیید صلاحیت‌شده شورای نگهبان صالح هستند یعنی شرایط کاندیدا شدن دوره دوازدهم ریاست جمهوری را دارند که از بین آنها باید اصلح را انتخاب کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: مردم باید از بین 6 نفر کاندیدای معرفی شده ریاست جمهوری فرد اصلح را انتخاب کنند که راه آن این است که با معیارها، ملاک و مبانی گذشته، عملکرد، سوابق، برنامه‌ها و خط مشی‌های آنها را بررسی کنند.

وی متدین و ولایتمدار بودن در عمل و نه در گفتار را از دیگر معیار و ملاک‌های مورد نیاز یک فرد اصلح دانست و افزود: انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن نکات مهمی است؛ با احترام به هر 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، مردم باید بررسی کنند شاخصه‌های انقلابی بودن در کدام کاندیدا پررنگ‌تر است.

سردار ابوحمزه داشتن روحیه استکبارستیزی را از دیگر معیارهای مورد نیاز کاندیدای اصلح دانست و تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست و انگلیس در رأس استکبار قرار دارند که رئیس جمهور منتخب باید در مقابل آنها محکم بایستد.

وی با بیان اینکه باید ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری در انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: کاندیدای اصلح باید شجاع و دین‌باور باشد، نگاهش به خارج نباشد و با تکیه بر ظرفیت داخل کار کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه اکنون اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: مردم باید افرادی که اولویت آنها اقتصاد باشد، را انتخاب کنند و توان مدیریت، هدایت و قرار گرفتن زیر بار سنگین ریاست جمهوری را داشته باشند.

وی خواستار تعیین مواضع افراد نسبت به فتنه 88 و سران فتنه شد و ادامه داد: برخی اشخاص در استان افتخار نکنند به دیدن و بوسیدن دست سران فتنه! کسانی که مقابل ولایت، نظام و اسلام ایستادند و نظام را تا لبه پرتگاه سقوط کشاندند؛ دیدار با آنها افتخار ندارد و مردم باید نسبت به این معیارها توجیه شوند.

سردار ابوحمزه با تأکید بر اینکه بایدها و نبایدهای اسلام، انقلاب و دین خدا باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: منتخب مردم باید نقاط قوت دولت‌های گذشته را استفاده و نقاط ضعف دولت‌های قبل را برطرف کند تا بتوانند وظیفه و تکلیف را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم امنیت با ثبات، پایدار و همه جانبه را حفظ کنیم، یادآور شد: مردم باید در آرامش خاطر حضور پیدا کنند.

* انتخابات در همه دوره‌ها با صحت، سلامت و امنیت کامل برگزار شده است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در پاسخ به این سووالی در خصوص حضور برخی از عناصر فتنه 88 در استان و سخنرانی آنها اظهار کرد: این افراد حرف‌های پوک و پوچ فتنه 88 را مطرح نکنند که تقلب شده است!! با این حرف‌ها آب به آسیاب دشمن نریزند چراکه این حرف‌ها برای مردم قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات در همه دوره‌ها با صحت، سلامت و امنیت کامل برگزار شده است، گفت: انتخابات در این دوره نیز در صحت، سلامت و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

سردار ابوحمزه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب را یکی از وظایف سپاه برشمرد و بیان کرد: از آغاز خدمتگذاری خود به مردم همدان تا کنون در خصوص بصیرت‌افزایی، تبیین فرمایشات رهبری و شبهه‌زدایی با اقشار مختلف جامعه جلساتی را داشتیم؛ برخی مسوولان در استان توصیه می‌کردند که این سخنرانی‌ها چه ضرورتی دارد؟ به ویژه در انتخابات سال 84 که پیشنهاد دادم که این آقایان بیایند با ما و آنها هم صحبت کنند.

وی با طرح این سووال که چرا برخی از افراد و اشخاص در جایگاه حقوقی احساس می‌کنند فرمانده سپاه نباید صحبت کند و حتی با خبرنگاران جلسه نداشته باشد، افزود: اگر اشکال و ایرادی خلاف مقررات وجود دارد، پاسخگوی صحبت‌های خود هستیم اما ما با حداکثر تلاش رسالت خود را به عنوان پاسدار انقلاب، فرمانده سپاه استان فرمانده ارشد بسیج استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به آگاه‌سازی، تبیین مواضع و رفع شبهات انجام می‌دهیم و انتقاد سازنده را نیز پذیرا هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: کسانی که جزو سران فتنه و حامیان فتنه هستند به هیچ عنوان جایگاهی بین مردم ندارند و نخواهند داشت؛ هرکس این افراد را به استان دعوت کند بداند که با دست رد از سوی مردم همدان مواجه خواهند شد بنابراین دست از این کارها بردارند.

وی با بیان اینکه برای افرادی که حامیان فتنه را دعوت می‌کنند به جز اینکه خود را زیر سوال ببرند نتیجه‌ای ندارد، یادآور شد: حق هر تشکل و مجموعه‌ای است از افراد مختلف دعوت کند، اما چرا برخی دست روی حامیان و سران فتنه می‌گذراند؟!

سردار ابوحمزه با تأکید اینکه به طور مثال برخی از همدان می‌روند و دست خاتمی را می‌بوسند و به این کار هم افتخار می‌کنند، اظهار کرد: این افراد جایگاهی در بین مردم همدان ندارند و دعوت از این افراد قابل قبول نیست.

* برخی به دست‌بوسی خاتمی می‌روند و بعد دم از رهبری می‌زنند

وی با تأکید بر اینکه افرادی که جزء فتنه‌گرها و سران فتنه هستند نباید به استان بیایند و برای مردم همدان مشکل ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: خاتمی ممنوع‌الخروج و ممنوع‌التصویر است، افرادی که به این اشخاص اعتقاد دارند چرا دم از رهبری و ولایت می‌زنند؟، مردانه بگویید سران فتنه را قبول دارید!

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه با بیان اینکه امسال نهمین سال است که رهبری شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، افزود: علت پرداختن به این موضوع این است برای حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه، ارائه الگویی به ملت‌های مستضعف و تقویت روند صادرات باید اقتصاد به عنوان اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید عملکرد اقتصادی استان را مورد مطالعه قرار دهید ببینید وضعیت اشتغال، تولید و کارخانه‌های تعطیل، نیمه‌تعطیل و در حال کار، وضعیت مردم، گرانی، تورم، ازدواج و طلاق در همدان چگونه است؟

سردار ابوحمزه با بیان اینکه باید از مسوولان سووال کنید و ببینید آمار ارائه شده از سوی مسوولان با دید اقشار مختلف انطباق دارد یا خیر؟ ادامه داد: کار اصحاب رسانه این انطباق است، اگر این انطباق و اتصال انجام شود آمارهای واقعی پذیرفته و در صورت ارائه آمار غیرواقع از مسوولان مطالبه شود.

* تمام مسوولان در هر سطح و جایگاهی مسوولیت‌ها را از قبل مردم دریافت کرده‌اند

وی اظهار کرد: تمام مسوولان در هر سطح و جایگاهی مسوولیت‌ها را از قبل مردم دریافت کرده‌اند و مقام معظم رهبری سه و یا چهار فرموده‌اند تمام مسوولان نظام در بخش‌های مختلف نوکر مردم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه باید مسوولان در نوکری و خدمتگذاری مردم افتخار کنند، گفت: خدمت باید خالصانه و بی‌منت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌پسندم هر مسوولی در هر جایگاهی در همدان رعایت ادب و احترام را نکند، تصریح کرد: اینکه در همدان حرمت خبرنگار رعایت نشود قابل قبول نیست؛ در دیدگاه امام و رهبری نیز بی‌حرمتی به خبرنگار نیست.

سردار ابوحمزه خبرنگار را قبل از اینکه خبرنگار باشد مومن، مسلمان و انسان دانست و افزود: خبرنگار وظیفه‌اش را در عرصه خبررسانی که بسیار اثرگذار است انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه به شکل گسترده در بحث کارهای فرهنگی فعالیت داریم، تأکید کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از فعالیت‌های فرهنگی است، سال گذشته و ابتدای سال جاری 32 هزار نفر از همدان اعزام داشتیم.

فرمانده سپاه همدان ترویج دینمداری در فضای مجازی را از دیگر کار‌های فرهنگی برشمرد و یادآور شد: در فضای مجازی به طور گسترده آگاه‌سازی و بالا بردن سوارد رسانه‌ای مردم در دستور کار است.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی جنبه‌های مثبت و منفی دارد، اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند گناه در فضای مجازی و حقیقی فرقی دارد در صورتی که هر آنچه با اسلام و کرامت انسان در هر دو فضا مغایرت داشته باشد، حرام است.

سردار ابوحمزه افزایش خشونت، تهییج شهوت و ایجاد ترس و استرس را سه اثر منفی فضای مجازی است، بیان کرد: برگزاری یادواره‌ها، تعیین شهدای شاخص استان و هر شهرستان و بصیرت‌افزایی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت سپاه و بسیج استان همدان در برگزاری انتخابات، حضور حداکثری، بیان معیارها، ایجاد امنیت، کمک به نیروی انتظامی، حفاظت از صندوق‌ها و تببین بیانات رهبری پای کار آمده است، افزود: 500 هزار نیرو از بسیج و سپاه در همدان داریم که در همه این اقشار بصیرت‌افزایی انجام شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان