آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1396 - 11:26   |   کد مطلب: 28147
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه موضوع برجام؛ بستن توافق های آبگی بود، گفت: قبل از امضای برجام حتی آلودگی هوا و آب آشامیدنی را هم به بستن آن توافق نامه گره زدند بودند، اما در دوران پسا برجام تحریم ها بیشتر شد و زندگی مردم بهتر نشد، چرا که هیچ گونه جنبه اجرایی برای طرف مقابل ما نداشت.

«حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به جمله ای از وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه «آمریکا به متن برجام هم پایبند نبود چه برسد روح برجام» و اینکه این روزها آن ها خودشان از منتقدان هم دلواپس تر شده اند، گفت: موضوع برجام همچون روز برای ملت ایران روشن شد.

وی اظهار کرد: آن همه تعریف و تمجیدهایی که دولت می کرد و آن وعده هایی که رییس جمهور می داد که ما هیچ توافقی را امضاء نمی کنیم مگر اینکه از آن روز اول امضای توافق، تمام تحریم ها برداشته شود و یا اینکه مشاهده کردیم دولت قبل از بستن توافق تمام مشکلات کشور را به برجام و پسا برجام گره زده بود، اما این روزها دیدیم که کاری از پیش نرفته است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در روزهای قبل از  امضاء توافق برجام شاهد بودیم که حتی آلودگی هوا و آب آشامیدنی هم به برجام گره زده بودند ولی با امضای توافق نامه نه تنها شاهد رونق نبودیم بلکه برجام تغییری در زندگی مردم ایجاد نکرد و هر روز تهدیدها و ترحیم ها علیه کشورمان هم بیشتر شده است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی عنوان کرد: پس از امضای برجام هم شاهد فشارها، تهدیدها و تحریم های جدید هستیم و در حالی که وعده و وعیده هایی داده بودند، تحریم ها برداشته می شود، اما نه تنها تحریم های 10 ساله دوباره تمدید شد، تحریم های جدید هم  علیه ایران امضاء شده است.

وی تأکید کرد: با امضای برجام دیدیم که نمایندگانی هستند که نگران چنین روزهایی بودند و بر موضوع متن چنین توافق های آبگی اعتراض می کردند،  چرا که هیچ گونه جنبه اجرایی برای طرف مقابل ما نداشت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متأسفانه ما به همه تعهداتی که در موضوع برجام داشتیم عمل کردیم، از جمله تعهداتی درباره پر کردن قلب راکتور آب سنگین اراک، یا جمع آوری سانترفیوژهای نطنز و وارد کردن اورانیوم غنی شده از خارج از کشور، در حالی که طرف مقابل حتی حاضر نشد به یکی از تعهدات خودش عمل کرد.

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان