آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 7:05   |   کد مطلب: 28156
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای دولت یازدهم ما از 15 همسایه جمهوری اسلامی ایران با سه کشور مناقشه داشتیم و با مابقی مناسباتمان خوب بود، در حالی که امروز با همه این کشورها مناقشه داریم.

«سید حسین نقوی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور در پاسخ به این سوال که آیا دولت یازدهم در سیاست خارجی موفق بوده یا خیر، گفت: آماری وجود دارد که غیرقابل انکار نیست، در ابتدای دولت یازدهم ما از 15 همسایه جمهوری اسلامی ایران با سه کشور مناقشه داشتیم و با 12 کشور مناسبات خوب، در حالی که امروز متأسفانه با هر 15 کشور مناقشه داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: یعنی به جای آن که روابطمان بهبود بخشیده شود با مشکلات جدی روبرو هستیم و یا در عرصه بین المللی هم شاهد عهدشکنی ها و نقض ها هستیم، بنابراین من اعتقاد دارم در این حوزه موفق نبودیم.

دبه درآوردن خصلت امریکایی هاست، ما نباید در برجام به امریکا اعتماد می کردیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موضوع برجام هم اشاره کرد و افزود: همان موقع هم می دانستیم که در این توافق شاهد دبه درآوردن زیاد امریکایی خواهیم بود، چرا که امریکایی های قابل اعتماد نیستند و روشن بود که از ابتدا آن ها گفت و گویی می کنند که بنا ندارند به آن تعهدات عمل کنند.

نقوی حسینی عنوان کرد: حال امروز شاهد این بد عهدی ها، نقض عهدها و مانع تراشی ها بر سر اجرای برجام هستیم، چون جنس امریکایی ها این طور است و آن ها عهد شکن هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب قبل از مذاکرات فرمودند که ما به امریکایی ها اعتماد نداریم، آن ها دولت عهدشکنی هستند، بنابراین آن ها خصلتشان همین گونه است و ما باید حواسمان را جمع کرده و به نحوی عمل می کردیم که امروز دچار این مشکلات نشویم.

عزت پاستورت ایرانی کجاست؟!/در حوزه سیاست خارجی با مشکل مواجه هستیم

نقوی حسینی در ادامه به موضوع عزت پاستورت ایرانی هم اشاره کرد و افزود: بنده نه به عنوان یک منتقد بلکه به عنوان یک تحلیلگر می گویم که با وجود قول و قراری که روحانی گذاشت که پاستورت ایرانی عزت پیدا کند و یا اینکه ملت ایران در عرصه های بین المللی عزت می یابند و مناسبات بین المللی ما بهبود بخشیده می شود و حتی این موضوع را یکی از عوامل موفقیت خودشان در حوزه سیاست خارجی می دانستند، اما امروز در حقیقت در حوزه سیاست خاجی با مشکل مواجه هستیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان