آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 9:40   |   کد مطلب: 28159
در حالی روحانی عدم ورود ۱۰ میلیون گردشگر را دلیل محقق نشدن ایجاد ۴ میلیون شغل دانست که چند روز گذشته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از ورود ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی طی سال های ۹۲ تا ۹۵ خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، عصر روز گذشته حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در بخشی از سخنان خود در برنامه مناظره تلویزیونی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: "یک سایت گمنامی حرفی می‌زند بعد یک سایت معروفی نقل و روزنامه نقل؛ شما می‌خواهی از آن روزنامه نقل کنی؟ من هیچ‌وقت قول 4 میلیون شغل ندادم و این دروغ محض است."

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: "در مورد شغل من در یک مصاحبه‌ای گفتم اگر گردشگرها را بتوانیم جذب کنیم و 10 میلیون گردشگر در سال اضافه کنیم این موضوع می‌شود."

حسن روحانی خرداد 92 در وعده های انتخاباتی خود در برنامه با دوربین سیما گفته بود :"ما سه میلیون و 300 هزار بیکار در کشور داریم. اگر 10 میلیون توریست وارد کشور شود، 13.6 میلیارد درآمد ارزی و چهار میلیون شغل ایجاد می‌شود. با یک حرکت صحیح می‌توانیم بیکاری را حل کنیم."

متن صحبت های روحانی در سایت وی قابل مشاهده است.

 

این در حالی است که 6 روز پیش مرتضی رحمانی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از ورود 19 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی طی سال های 92 تا 95 خبر داد. از اینرو با توجه به گفته های سال 92 روحانی در وعده های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری، می بایست با تحقق ورود این تعداد گردشگر به ایران، قریب به 8 میلیون شغل ایجاد شده باشد.

در حالی که طبق اعلام رسمی مرکز آمار در طول دولت یازدهم سالانه حداکثر 350 هزار و حداقل 100 هزار شغل ایجاد شد، همچنین دو روز پیش (هفتم اردیبهشت 96) امید علی پارسا رییس مرکز آمار ایران در زنجان گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 92 تا انتهای سال 95، به طور متوسط سالانه 490 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

با این حال با ورود 20 میلیون گردشگر  وعده ایجاد 4 میلیون شغل از سوی روحانی روی کاغذ باقی ماند.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان