آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 11:45   |   کد مطلب: 28168
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش های رگباری باران که از روز گذشته در این استان آغاز شده تا اواخر روز سه شنبه در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

به گزارش رودآور، نادر پیرتاج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و در برخی از نقاط رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت باد و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه بعدازظهر به تناوب و در برخی از ساعات وضعیت ناپایدار تا اواخر روز سه شنبه ادامه دارد اضافه کرد: در این مدت دما بین یک تا 2 درجه سانتیگراد گرم تر می شود.
پیرتاج ادامه داد: در طول مدت بارش ها در برخی از ساعات احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و خسارت ناشی از رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: بارش های 24 ساعت گذشته در همدان و اسدآباد سه میلی متر، رزن 20میلی متر، فامنین 6 میلی متر، قهاوند یک میلی متر، تویسرکان 2 میلی متر و گل تپه پنج میلی متر ثبت شده است.
پیرتاج گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 22 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است. 
به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه، گل تپه با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است. 
وی ادامه داد: آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد. 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان