آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 9:20   |   کد مطلب: 28174
اگر آقای روحانی به دنبال اجرای برنامه 100 روزه است در این حدود 100 روز باقی مانده از عمر دولت خود می تواند حرکتی در راستای رونق اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روحانی در هفتم خرداد ماه سال 92 در همان روزهای نخست در سخنرانی های خود وعده حل مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و ... را در مدت 100 روز به مردم داد و گفت: در برنامه مدون من افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی،  سیاست خارجی و امر فرهنگی، برنامه  کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد.

 

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود گفت: می‌توان در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آورد و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و  مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلاتشان را حل و فصل کرد و با یک تفاهم بین بانک مرکزی و بانک‌های کارگشا، اجناسی  که در گمرکات انبار شده است به سرعت به بازار برگرداند.

 

با یک حساب سر انگشتی 1,365 روز از عمر دولت یازدهم می گذرد ولی تا کنون هیچ کدام یک از وعده های انتخاباتی دولت به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولین محقق نشده است؛ بعبارت دیگر اگر دولت نتوانست وعده ی خود را در 100 روز اول محقق نماید از ابتدای عمر دولت یازدهم تا کنون 13 بار این فرصت 100 روزه برای دولت بوجود آمده است تا وعده های خود را محقق کند ولی باز هم نتوانسته است.

 

روحانی بعد از گذشت سه سال از عمر دولت خود و عدم تحقق وعده های انتخاباتی خود، فرار رو به جلو را ترجیح داد و در 21 فروردین ماه سال جاری در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: "شما در وعده های خود از حل مشکلات صد روزه اقتصادی گفتید اما در اسفند سال گذشته فرمودید ده دولت بعد نیز نمیتواند مشکلات را حل کند ، چه شد که به این نتیجه رسیدید."

 

روحانی نیز در پاسخ به این سوال گفت: از شما ممنونم که این دروغ بزرگ را بازگو کردید زیرا من چندین سال منتظر بودم که کسی در مورد این دروغ از من سوال کند و من پاسخ دهم، یک عده مخرب گفتند که صد روزه مشکلات را حل می‌کند.

رئیس جمهور افزود: آن کس دیگری بود که میخواست یک شبه مشکلات را حل کند، آدمی که عقل نداشته باشد می گوید مشکلات را صد روزه حل می کنم.

 

این درحالی است که روحانی در گفتگوی مستقیم با مردم در سال 92 گفته بود: "در برنامه میان مدت علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند، مشکلات آنها را در مدت کوتاه حل و فصل کنیم"

 

 

از این دست اظهار نظر های متناقض در دولت یازدهم بسیار دیده می شود، یک روز وعده حل مشکلات در صد روز را می دهند و چند روز بعد تکذیب می کنند، یک روز برجام برایشان ماه تابان است و یک روز دیگر می گویند نباید انتظار زیادی از برجام داشته باشیم.

 

 

حال با همه این وجود تنها و تنها 96 روز از عمر دولت یازدهم باقی مانده است یا بعبارتی دیگر 100 روز آخر عمر دولت روحانی از 4 روز پیش شروع شد که آقای روحانی پس از گذشت 4 سال از آغاز ریاست جمهوری خود 

باز هم برنامه ی 100 روزه دیگری برای حل مشکلات داد.

 

 

حالا اگر آقای روحانی به دنبال اجرای برنامه 100 روزه است در این حدود 100 روز باقی مانده از عمر دولت خود می تواند حرکتی در راستای رونق اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد، 13 بار از این 100 روزها در دولت یازدهم گذشت و امروز هزار و سیصد و شصت و پنجمین روز از عمر این دولت می گذرد و مردم همچنان منتظر تحقق وعده های 100 روزه انتخاباتی اقای روحانی هستند.

 

 

بعبارتی دیگر مردم در طول این چهار سال 13 بار مهلت تحقق وعده 100 روزه را به روحانی دادند ولی دولت از این فرصت ها در جهت تحقق وعده های انتخاباتی استفاده نکرد و حتی روز گذشته در تریبون صداوسیما وعده های خود را به کلی فراموش کرد و گفت: این ها صحبت های دروغی است که به بنده نسبت می دهند و دروغ است ، بنده هیچ گاه وعده 4 میلیون شغل را به مردم نداده ام؛ که این سخنان روحانی در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب گسترده را به همراه داشت.

 

 

بعد از اینکه اقای روحانی وعده 4 میلیون شغل را در تربیون صداوسیما کتمان کرد و این سخنان منتسب به خود را دروغ شمرد، اقای قالیباف از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با در دست داشتن سند سخنان روحانی که سایت ریاست جمهوری نیز درج شده بود آن را به عموم مردم از تربیون صداوسیما ارائه کرد و بعد از آن نیز در اختیار روحانی قرار داد.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان