آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 15:31   |   کد مطلب: 28187
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه تقسیم‌بندی‌های جناحي سوغات غرب است، گفت: فرد غیر انقلابی در برخورد با فقر و فساد گزینشی عمل می‌کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه پیش از ظهر امروز در همایش «معلم، بصیرت و مشارکت عمومی» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید انقلابی ماند، انقلابی فکر کرد و انقلابی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر به سخنان مقام معظم رهبری دقت کنیم بسیاری از شبهات از ذهن افراد پاک خواهد شد، خاطرنشان کرد: نگاه رهبری به عنوان فصل‌الخطاب چه در عرصه داخل و چه خارج باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه رهبری اعتقادی به تقسیم‌بندی‌هایی که در جامعه وجود دارد، ندارند، یادآور شد: چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب و کند و تند همه از نظر رهبری رد شده است.

*تقسیم‌بندی‌های به وجودآمده در کشور همه سوغات غرب است

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تقسیم‌بندی‌هایی چون انقلابی و غیر‌ انقلابی مورد توجه رهبری و نظام قرار گرفته است، افزود: تقسیم‌بندی‌هایی که سالیان متمادی در کشور به وجود آمده همه نشأت گرفته از غرب است.

سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه در گفتمان اسلامی و امام و رهبری چیزی به نام چپ و راست وجود ندارد، اظهار کرد: اینها همه وارد شده از فرهنگ سیاسی غربی‌هاست که نمونه آن را می‌توان در مجلس فرانسه مشاهده کرد.

وی چنین تفکری را سوغات غربی‌ها دانست و گفت: تقسیم‌بندی گروه‌ها بر اساس «انقلابی» و «غیر انقلابی» و «ضد انقلابی» شکل می‌گیرد و افراد و سازمان‌ها و احزاب در این سه حوزه باید خود را مورد تحلیل قرار دهند.

*افراد سینه‌چاک غرب معاند به حساب می‌آیند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تعریفی از ضد انقلاب گفت: ضد انقلاب کسی است که در مقابل هنجارهای نظام در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و امنیتی ایستادگی می‌کند و از افراد سینه چاک غرب در داخل کشور نی به عنوان معاند و مخالف یاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معاندین نظام در داخل و خارج در یک جمع‌بندی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و به کمتر از آن نیز راضی نمی‌شوند، اظهار کرد: البته آنها با وجود نیروهای انقلابی قدرت عرض اندام در این عرصه را ندارند.

سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه با هوشمندی رهبری و آگاهی مردم بصیر، تمام نقشه‌های شوم آنها از بین رفته و شکست می‌خورد، افزود: در خصوص تفکیک نیروی انقلابی از غیر انقلابی هر کس باید خود را مورد بررسی قرار دهد که در چه جایگاهی قرار گرفته است.

وی با تفکیک نیروی انقلابی از غیر آن گفت: نیروی انقلابی قائل به اسلام فقاهتی است و مبنای تفکر آن از اسلام و برگرفته از فقه جواهری است در حالی که در اسلام غیر انقلابی نشات گرفته از شیعه انگلیسی و آمریکایی است.

*فرد غیر انقلابی به دنبال پیاده‌سازی اسلام آمریکایی است

 فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه نیروی غیر انقلابی به دنبال پیاده‌سازی اسلام آمریکایی است، افزود: در مقابل آن نیروی انقلابی به دنبال پیاده کردن اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به اینکه در مبحث ولایت و امامت نیروی انقلابی حلقه اتصال و ارتباط بین اسلام و امت را امامت و ولایت جامعه می‌داند، تصریح کرد: نیروی غیر انقلابی می‌گوید در زمان غیبت چیزی به نام حکومت در این دوران نداریم .

سردار ابوحمزه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در افکار گروه‌های التقاطی و انحرافی وجود دارد این است به موضوع ولایت و امامت بازمی‌گردد، افزود: آنها معتقدند که نه چیزی به نام حکومت و نه ولایت را داریم و کسانی هم که با دودلی مباحث را مطرح می‌کنند فقط دوره 10 ساله امام معتقد به ولایت فقیه هستند.

وی با بیان اینکه امروزه شنیده می‌شود که برخی مدعی هستند که ولایت فقیه به انتها رسیده است، گفت: این نوع نگاه مربوط به نیروهای غیر انقلابی و متحجر است که از گفتار، رفتار و حرکاتشان پیداست.

*سنگ بنای نظام اسلامی جمهوریت است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در ایران اسلامی مردم‌سالاری دینی وجود دارد و یک نمونه آن شرکت در انتخابات و اثرگذاری این شرکت در آینده کشور و نظام است، گفت: سنگ‌بنای نظام اسلامی بر اساس جمهوریت شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوریت ظرف نظام و اسلام محتوای این ظرف است، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات و در سایر حوزه‌ها یک وظیفه شرعی و برگرفته از نگاه برهانی اسلام است چراکه هیچ موضوعی در اسلام ناب بدون منطق مطرح نمی‌شود.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه تفکر غیر انقلابی فقط قائل به جمهوریت هستند، یادآور شد: چنین افرادی ظرف را قبول دارند ولی ماهیت و محتوا را رد می‌کنند بدین معنا که جمهوریت را پذیرفته و در مقابل، اسلامیت را رد می‌کنند که همان تفکر لیبرال سکولاری است.

*چه ضرورتی دارد که به دنبال سند 2030 غرب برویم؟

وی اشاره‌ای به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کرد و گفت: این سند به عنوان مبنای حرکت آموزش و پرورش مطلوب بوده و همه مسوولان آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا این سند به عنوان مبنای تحول به خوبی اجرا شود تا جایی که بازخورد آن در آموزش و پرورش دیده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند نقاط قوت و ضعف را به ما نشان دهد، افزود: در این شرایط نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی با اظهار نگرانی از اینکه در حین اجرای سند تحول آموزش و پرورش به دنبال سند 2030 که برگرفته از فرهنگ لیبرال دموکراسی است می‌رویم، تصریح کرد: چه ضرورتی دارد که ما به دنبال سند 2030 برویم؟

سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه برای سند تحول آموزش و پرورش با انجام کار کارشناسی، موضوعات به وزارتخانه ارائه شده و مطالبه رهبری در این خصوص مطرح شده است، اظهار کرد: چه ضرورتی برای این کار بود که داوطلبانه سندی را از جانب غرب بپذیریم و بعد آنها به ما بگویند که سالانه گزارش ارائه دهیم!

*غربی‌ها از حل مسائل فرهنگی خود عاجزند

وی با اظهار گلایه از اینکه سند 2030 برگرفته از فرهنگ غربی‌هاست و آنها بر همان اساس تصمیم‌گیری می‌کنند، افزود: غربی‌ها اگر موفق بودند چرا در مورد حل موضوعاتی چون خانواده، سقط جنین، ارتباط دو یا چند همسری و قانون‌های مربوط به همجنس‌گرایی عاجزند و یا برای حل آنها با مشکل مواجه شده‌اند؟

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه اگر قرار است از تجربه‌ای استفاده کنیم باید سند مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد تا کار کارشناسی روی آن صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: کاش مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه بودند و پاسخ ما را می‌شنیدند چراکه حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه دارم!

وی با بیان اینکه نیروی انقلابی قائل به اجرای عدالت است، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی نظام پیاده‌سازی عدالت اجتماعی در همه عرصه‌هاست در حالی گروه مخالف، به موضوع عدالت اعتقادی ندارد و نگاه آنها بر پایه توسعه قرار گرفته و رسیدن به عدالت برای آنها محور نیست.

*نیروی انقلابی در برخورد با فساد و فقر با هر گروه و جناحی برخورد می‌کند

سردار ابوحمزه با بیان اینکه نیروی انقلابی قائل به مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است، افزود: این گروه با هر جریان و گروهی در این زمینه مبارزه می‌کند در حالی که افراد غیر انقلابی در برخورد با فقر، فساد و تبعیض برخوردی گزینشی دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انقلابی مبارزه به استکبار و شعار مرگ بر آمریکا را از یاد نخواهد برد، خاطرنشان کرد: در مقابل افرد غیر انقلابی ادعا می‌کنند که دیگر «مرگ بر آمریکا» گفتن بس است و من معتقدم که اینها همه از روی ناآگاهی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه چهره انقلابی از مقابله با استکبار خسته نمی‌شود، گفت: این افراد هر جا که صدای مظلومی به گوش برسد از حقوق آنها دفاع می‌کند که نمونه آن را در حرکت مدافعان حرم می‌توان شاهد بود.

*تروریست‌ها جرات انداختن ترقه در کشور هم ندارند

وی با اشاره به اینکه امنیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد برگرفته از فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری شهداست، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای اروپایی چنین امنیتی نیست؟ این در حالی است که تروریست‌ها در کشور ما جرات انداختن یک ترقه را هم ندارند.

سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه غیر انقلابی‌ها مطرح می‌کنند که در جنگ با داعش و حمایت از سوریه، چرا باید سری را که درد نمی‌کند دستمال ببندیم، گفت: آنها معتقدند که نباید کاری به سوریه و فلسطین داشته باشیم در صورتی که سوریه خط مقدم جبهه دفاع و مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه باید حضور گسترده‌ای در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم، اظهار کرد: این حضور باید آگاهانه و بر اساس بهره‌گیری از معیارهای امام و رهبری باشد تا بتوانیم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

*6 نفر تایید شده صالحند اما اصلح نیستند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه 6 نفری که از طرف شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته همه صالحند اما این به معنای اصلح بودن آنها نیست، خاطرنشان کرد: رهبری ویژگی‌هایی را برای فرد اصلح بیان کردند که باید در انتخاب آنها را مورد توجه قرار داد.

وی برخی از ویژگی‌های فرد اصلح را انقلابی‌گری، دینداری، ساده‌زیستی، پرهیز از اشرافی‌گری، شجاعت، مدیریت و دارای کرامات اخلاقی دانست و گفت: اینها بخشی از معیارهای رهبری است که باید به عنوان شاخص در انتخابات مورد لحاظ قرار بگیرد تا بتوانیم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه در غرب به انحای مختلف جوی علیه کشور درست شده است، افزود: آمریکا در مجلس سنا مطرح کرده که باید مراقبت کنیم که نیروهای افراطی و تندرو در ایران رأی نیاورند که منظور از نیروهای انقلابی همان کسانی است که منافع آنها با آمریکا در تضاد است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اروپا به خاطر چنین شرایطی مردم را تشویق به دادن رأی سفید در پای صندوق‌های رأی می‌کنند، یادآور شد: فرد غیر انقلابی با نشان دادن یک تصویر و حرکت از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به سرعت دست خود را بالا می‌برد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه همه عرصه‌ها در انقلابی و غیر انقلابی خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت جهادی رهبری 6 مورد را عنوان کردند که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

*فرد غیر انقلابی در کارش دچار روزمرگی است

وی با بیان اینکه کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر و داشتن درایت از ویژگی‌های مدیریت جهادی است، افزود: در مدیریت غیر انقلابی فرد کارش را به امروز و فردا موکول می‌کند و دچار روزمرگی است در حالی که فرد مومن انقلابی با ایده‌پردازی و با توکل به خدا و اعتماد به نفس مشکلات را از پیش پای خود و دیگران برمی‌دارد.

سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه اگر یک معلم می‌خواهد در شغلش موفق شود باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد به یک بصیرت عمیق دست یابد باید مسائل را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن تبیین موضوع داشته باشد و ببیند که انقلابی عمل کرده یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه چنین رویکردی زمینه آن باید در سازمان‌ها و دستگاه‌ها فراهم شود، افزود: کسی که در مسیر انقلابی قرار بگیرد خود را در مقابل خدا و اهل‌بیت(ع) و جامعه مسوول می داند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان