آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 9:40   |   کد مطلب: 28194
استاندار همدان بابیان اینکه اجرای راه‌آهن همدان - تهران حداقل ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت، گفت: ایستگاه فامنین باید جابجا شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت صبح یکشنبه در بازدید از راه آهن تهران - همدان و ایستگاه باری همدان بابیان اینکه بسیار خوشحالم که در این ایام یکی از مطالبات بسیار اساسی و شایسته مردم استان همدان تحقق پیدا می کند، گفت: مردم همدان متدین، انقلابی و جهادگر و متقی و دارای تاریخ بلند و ارزشمند و با شکوه و افتخار آفرین هستند.

وی دلیل حضور خود در این برنامه را تبریک برای رسیدن ریل به ایستگاه همدان عنوان کرد و با بیان اینکه نه برای افتتاح و نه اینکه بخواهیم از رسیدن ریل به همدان تبلیغی داشته باشیم، گفت: آمده‌ایم از کارگران و عزیزانی که شبانه روز برای تحقق این آرزوی دیرینه مردم همدان کار کردند، استقبال و تشکرکنیم.

استاندار همدان بااشاره به اینکه این خط راه آهن سال ۸۳ در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان تصویب شد اما در سالهای بعد از اولویت اساسی برخوردار نشد وگرنه در سالهایی که هم ارز بود، هم واردات ریل گذاری انجام می شد، راه آهن می توانست به بهره برداری برسد، گفت: در دوران تحریم ها بسیار در انتظار ماندیم تا چه باید کرد.

وی گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد از ۲۶۸ کیلومتر راه آهن، تمام مسیر واقع در استان همدان و ۲۰ کیلومتر نیز از استان مرکزی ریل گذاری نشده بود و کل این مسیر  ریل گذاری شد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه به محض تأمین ریل برای ۵ استان، کار با جدیت شروع شد زیرا این ضرورت و اولویت بود، گفت: در تعطیلات نوروز تصور می کردیم کار تعطیل می شود اما در طول ۱۳ روز تعطیلات نوروزی ۱۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شد اما ریل گذاری از ۷۰۰ متر در روز تا رکورد ۱۷۲۰ متر درمراحل پایانی انجام شد.

استاندار همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان ۲۰۰ میلیارد اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و سپس طی سه مرحله  در یک دستور ۷۰ میلیارد تومان، در تعطیلات نوروزی ۳۰ میلیارد تومان و بعد هم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد.

۹۰۰ تخت بیمارستانی مصوب سفر رئیس جمهور به استان همدان است

وی بااشاره به اینکه ۹۰۰ تخت بیمارستانی مصوب سفر رئیس جمهور به استان همدان است که دو بیمارستان آن در سفر آتی افتتاح می شود، گفت: دو هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان پروژه برای افتتاح و کلنگ زنی در سفر رئیس جمهور به استان آماده است که ممکن است افتتاح ها به بعد از انتخابات موکول شود اما از آقای رئیس جمهور خواهش خواهیم کرد تا راه آهن همدان را افتتاح کند تا بهره برداری از آن آغاز شود.

استاندار همدان بابیان اینکه پروژه راه آهن همدان حداقل ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت، با بیان اینکه از وزیر راه درخواست شده ایستگاه فامنین را جابجا کند، گفت: علت اینکه این ایستگاه چرا در جای مناسبی دیده نشده برای من مشخص نیست چراکه وقتی قطار با سرعت خوب و نهایی در رفت و آمد باشد، کمتراز دو ساعت سفر به تهران انجام می شود و شایسته نیست که از همدان تا فامنین مسافر ۴۰ دقیقه در مسیر باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا و ایران ایستگاه هر شهر داخل همان شهر است، گفت: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که ایستگاه راه آهن در درون ترمینال هر شهر باشد تا حمل و نقل ترکیبی انجام شود.

ایستگاه راه آهن همدان مشکل دارد

استاندار همدان بابیان اینکه از روز اول حضور در همدان به وزیر راه گفتم ایستگاه مشکل دارد و وزیر قول داد ایستگاه را عوض کند و در سفر اخیر قرار شد این ایستگاه باری باشد و ایستگاه مسافری در ترمینال ساخته شود و تا آن زمان از این ایستگاه به عنوان مسافری هم استفاده شود، گفت: از این به بعد عملیات اجرایی خط آهن همدان - سنندج آغاز و از نهاوند به کرمانشاه انجام می شود.

وی گفت: برنامه ای تصویب شد تا راه آهن به صورت یک شبکه ریلی در استان و به شهرستان ها توسعه یابد.

وی گفت: خدمات دولت مربوط به نظام است و خدا را خوش نمی آید کارهایی مانند برجام که توسط دولت انجام شده، دیده نشود و چشم ها را ببندیم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان