آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1396 - 18:47   |   کد مطلب: 28274
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد:
صدور ۲۷ اخطاریه زیست محیطی در استان همدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از صدور ۲۷ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده محیط زیست در استان همدان طی فروردین ماه خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از صدور ۲۷ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده محیط زیست در استان همدان طی فروردین ماه خبر داد و افزود: این واحدها شامل تولید آسفالت، سیلیس کوبی، رستورانی، سنگ کوبی، ایزوگامی، پودر سنگی، کشتارگاهی، بیمارستانی، نساجی، شن و ماسه، شهرک صنایع غذایی و دهیاری روستاهایی است که در چارچوب قوانین و مقررات مدیریت پسماندها عمل نکرده اند.

محمدی اضافه کرد: متصدی یکی از واحدهای سیلیس کوبی شهرستان همدان نیز به دلیل آلوده ساختن هوا از طریق انتشار ذرات گرد و غبار به محیط، از سوی محاکم قضایی همدان به پرداخت  جزای نقدی محکوم شده است.

وی ادامه داد: متصدی یکی از واحدهای سیلیس کوبی شهرستان ملایر نیز به دلیل آلوده ساختن هوا از طریق انتشار ذرات گرد و غبار به محیط از سوی محاکم قضایی بخش جوکار به یک سال حبس تعلیقی و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده است.

وی اضافه کرد: دو نفر حامل پساب های آلاینده که به طور غیر مجاز مبادرت به تخلیه پساب ها در محیط کرده بودند نیز حسب رای صادره از محاکم قضایی شهرستان نهاوند، هر یک به تحمل یکصد روز حبس تعزیری محکوم شده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات حقوقی متعددی در حوزه های محیط زیست طبیعی و انسانی استان و درخصوص تخریب و آلوده کنندگان محیط زیست صورت پذیرفته است، گفت: یک نفر متخلف از قانون و مقررات شکار و صید که در حوزه استحفاظی شهرستان همدان از طریق فضای مجازی اقدام به تخلف کرده بود، دستگیر و به مراجع قضایی همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان