آخرین اخبار

3. خرداد 1396 - 10:23   |   کد مطلب: 28625
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نمونه ای از نفوذ فرهنگی و خطرناک تر از شبیخون فرهنگی است، مطرح کردند: حذف دین از جامعه مهمترین هدف سند ۲۰۳۰ است.

به گزارش رودآور به نقل از عصرهامون، در روز های اخیر اخباری مبنی بر اجرای سند تحول ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش در برخی رسانه ها منتشر شد.

در سند ۲۰۳۰ یونسکو هیچ کشوری ملزم به پذیرش و اجرای این سند آموزشی جهانی نیست اما مسئولان آموزشی ایران بدون اطلاع کمیسیون آموزش مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند را پذیرفته و حتی این سند را تحت عنوان "اقدام و عمل" گسترش داده و به عنوان سندی که باید تا 15سال آینده در آموزش و پرورش ساری و جاری شود در دولت به تصویب رساندند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برخی پایگاه های بومی استان با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نمونه ای از نفوذ فرهنگی و خطرناک تر از شبیخون فرهنگی است، مطرح کردند: حذف دین از جامعه مهمترین هدف سند ۲۰۳۰  است.
 
سند ۲۰۳۰ با مسائل فرهنگی و اعتقادی کشور سازگاری ندارد
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با  بیان اینکه سند تحول  آموزش و پرورش قبلا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، اظهار داشت: متاسفانه دولت یازدهم به جای اینکه سند تحول اموزش و پرورش را اجرایی کند به سند یونسکو که سند ۲۰۳۰ است پرداخت.
وی با بیان اینکه این سند اصلا با مسائل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی کشور سازگاری ندارد، ادامه داد: به همین دلیل حضرت آقا علاوه بر جلوگیری از اجرای آن، در خطابی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند فرمودند باید مراقبت جدی تری انجام می دادند تا آموزش و پرورش این کار را انجام ندهد.
 
اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش خطرناک تر از شبیخون فرهنگی بود
شهریاری اضافه کرد: یک ایراد هم به مجلس شورای اسلامی وارد است چرا که وزیر جدید وقتی به مجلس معرفی شد یکی از برنامه هایش اجرا و عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰  بود که متاسفانه مجلس به آن توجهی نکرد و مجلس هم مقصر است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دلیل اقدام مخفی کاری دولتمردان در اجرای این سند را عدم مخالفت مسئولین دانست و افزود: این سند به طور مخفیانه انجام شد تا بدون اینکه کسی متوجه شود اجرایی و عملیاتی شود که الحمدلله نتوانستند کاری انجام دهند و به موقع با تذکرات رهبر انقلاب جلوی کار گرفته شد.
وی خاطر نشان کرد: مسائلی که در این سند وجود دارد بیشتر از نفوذ فرهنگی و خیلی جدی است .
وی ادامه داد: درست است دولتمردان عنوان کردند که برخی مسائل را اجرا نمی کنیم ولی واقعیت آن چیزی است که رهبر انقلاب به آن اشاره داشتند و این مسئله از شبیخون فرهنگی هم خطرناک تر و جدی تر است که قرار بود برای آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و حتما جامعه را دچار عوارضی می کرد .
 
سند ۲۰۳۰ در کمیسیون مجلس مورد بازنگری قرار می گیرد
 نماینده مردم سیستان در گفت و گو با پهره، گفت: مفاد سند ۲۰۳۰۰  پیش از امضا از هیچ یک از فیلترهای شورای فرهنگی و مجلس نگذشته است در نتیجه فاقد اعتبار است.
حبیب الله دهمرده با انتقاد از امضای این سند توسط دولتمردان اظهار کرد: مفاد این سند مورد قبول نیست.
وی ضمن اشاره به این نکته که طی دو هفته آتی این سند در کمیسیون مورد تجدید نظر قرار گیرد گفت: وزارت آموزش و پرورش ظرفیت های ملی را دریابد.
 
وزارت آموزش و پرورش ظرفیت های داخلی را تحقق بخشد
دهمرده به دلایل انتقاد خود به پذیریش این سند اشاره کرد و افزود: سند ۲۰۳۰  در ایران هیچ کدام از مجاری قانونی را طی نکرده؛ درحالی که اسناد بالادستی آموزشی متعددی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... در  ایران تعریف شده‌اند، لذا کشورفاقد یا نیازمند سند آموزشی نیست.
 
۲۰۳۰ نمونه ای از نفوذ فرهنگی است
نماینده اسبق مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰  مغایر با فرهنگ و اعتقادات دینی مسلمانان است، اظهار داشت: این سند نمی تواند در یک کشور مسلمان اجرایی شود.
سید باقر حسینی بیان کرد: بحث نفوذ فرهنگی که رهبر انقلاب اسلامی بارها روی آن تاکید داشتند بسیار جدی است بر همین اساس یکی از موارد آن سند ۲۰۳۰  است که متاسفانه در برخی از مهدکودک ها در حال اجرا شدن است.
وی ادامه داد: مسئولان کشور باید متوجه باشند که پذیرفتن و اجرای این سند ضعف بزرگی است، آنها نفهمیدند چه کار کرده اند.
 
در صورت تداوم این سند مجریان  آن باید پاسخگو باشند
حسینی گفت: بر اساس پیگیری انجام شده در سطح کشور مقرر شده است که این سند اصلاح و متوقف شود زیرا قابلیت اجرا در یک کشور اسلامی را ندارد.
وی تاکید کرد: مردم باید در مقابل چنین طرح ها هوشیار باشند و اگر جایی شاهد اجرای اینگونه طرح و برنامه هایی شدند باید در مقابل آن ایستاده و مقابله کنند.
نماینده اسبق مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وضعیت موجود اجرای این سند نمی تواند ادامه داشته باشد زیرا در صورت تداوم مجریان آن باید پاسخگو باشند.
 
بسیاری از کشورهای اروپایی سند ۲۰۳۰ را امضاء نکردند
نماینده سابق سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل اشاعه فساد اخلاقی در سند ۲۰۳۰ بسیاری از کشورهای اروپایی از امضای آن خودداری کرده اند.
سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: سند ۲۰۳۰ در حالی امضا شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد به طوری که بسیاری از بندهای آن به طور کامل با دین مبین اسلام در تضاد است.
وی افزود: به دلیل اشاعه فساد و فحشا در سند ۲۰۳۰ حتی بسیاری از کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه از امضای آن خودداری کردند تا با امضای آن تزلزل در فرهنگ کشورهای خود و خانواده که اصلی ترین رکن هر جامعه است ایجاد نکنند.
 
حذف دین از جامعه مهم ترین هدف ۲۰۳۰ است
حسینی تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ کاملا با اهداف و قانون اساسی مغایرت دارد در حالی که طبق قانون اساسی همه قوانین باید با شرع مقدس اسلام مطابقت داشته باشد.
وی ادامه داد: نظام ایران کاملا ولایی و ارزشی است در حالی که این سند در مقابله با ارزش ها و اعتقادات مردم ایران است بنابراین نمی تواند در کشور اسلامی ایران پذیرفته باشد.
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اسلامی بودن ایران نباید چنین قراردادهایی امضا شود بنابراین امضای این قرارداد نمی تواند شرعا و عرفا قابل پذیرش باشد.
وی در پایان تاکید کرد: این سند در راستای اهداف بلند مدت دنیای استکبار جهت زدودن دین از بطن جامعه است چرا که بندهای این قرارداد در تضاد با تمامی ادیان الهی می باشد.
 
سند ۲۰۳۰ با روح و مفاد سبک زندگی ایرانی مغایرت دارد
نماینده سابق مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: الزامات  سند ۲۰۳۰ با روح و مفاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما مغایرت دارد و شایسته است چنین معاهداتی به تایید شورای انقلاب فرهنگی برسد
یعقوب جدگال در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: سند 2030 با فرهنگ ما همخوانی ندارد و اگر مفاد آن را مطالعه کنیم متوجه می شویم که این یک دام فرهنگی و ضد دینی است.
وی افزود: مردم ما اجازه نخواهند داد این سند اجرا شود و هیچ کشور مسلمانی این سند را امضأ نمی کند مگر همدست مستکبران باشد.
 
معاهدات بین المللی در حوزه فرهنگ باید به تایید شورای انقلاب فرهنگی برسد
جدگال بیان کرد: این سند نه تنها با فرهنگ بلکه با نوع زندگی مردم کشورمان سازگار نیست و این تهاجم فرهنگی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست
نماینده سابق مجلس با اشاره به اثرات این سند در آینده ای نزدیک خاطرنشان کرد: این اهداف نه تنها با ارزش های اسلامی و ایرانی ما منافات دارد بلکه حتی با فرهنگ شرقی منطقه آسیا هم ناسازگار است و از مهم ترین اثرات آن دور شدن  از ارزش های اسلامی اخلاقی در سطوح مختلف از خانواده تا مدارس است.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان