آخرین اخبار

11. خرداد 1396 - 7:28   |   کد مطلب: 28771
آغاز فعالیت 25 اکیپ سم باشی به منظور كنترل تب كريمه كنگو در استان همدان و اخذ مجوز تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های تویسرکان و رزن و همچنین خبر از تغذیه شدن 100 هکتار از سبزی کاری های شهر همدان، جز اخبار داغ این روزهای استان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها شاهد اخبار کم و بیش داغ و تازه ای در همدان هستیم که در ذیل به مهمترین آن ها به طور خلاصه اشاره می شود.

در برخی از خبرگزاری ها از تغذیه شدن 100 هکتار از سبزی کاری های همدان با فاضلاب سخن به میان آمده و در نهایت بالا گرفتن هشدار مسئولان متولی برای جلوگیری از بیماری هایی که به واسطه سبزی های آبیاری شده با فاضلاب ایجاد می شود.

برپایی خیمه های معرفت همزمان با ایام مبارک رمضان و اعزام ۵۰ طلبه و مبلغ علوم دینی به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی در سطح استان از سوی اداره اوقاف همدان خبر دیگری است که می تواند قابل توجه باشد.

همچنین از سوی «عباس صمدی» مدیر بورس منطقه ای همدان، اعلام شده که در هفته گذشته ۳۳ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۴۰ سهم در بورس همدان مبادله شده است.

از همه این موارد که بگذریم ارائه اخبار داغ مرتبط با بیماری تب کریمه کنگو بیشترین مخاطب را این روزها به خود اختصاص داده است، به طوری که مسئولان امر در راستای آگاه سازی مردم علاوه بر ارائه توصیه های لازم، در نشست های خبری به دنبال اطلاع رسانی به مردم هستند.

به گفته «محمودرضا رسولی» در حال حاضر هیچ گونه مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان همدان گزارش نشده است.

وی از طی کردن مسیر بهداشتی کشتار و پیش‌سرد 80 درصد گوشت همدان به دلیل راه اندازی سالن های پیش سرد در کشتارگاه های صنعتی در سطح استان هم حرف به میان آورده، به گونه ای که این موضوع را یکی از دلایل اصلی برای کاهش زمینه بروز بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در یک نشست خبری عنوان کرده به دلیل مراقبت از مراحل ارائه گوشت سالم به مردم و پیشگیری از نوع انتقال بیماری مجوز تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های تویسرکان و رزن اخذ شده است.

در خبرگزاری مهر آمده که رسولی در این باره تصریح کرده است: "در راستای تأمین کامل امنیت بهداشتی گوشت و آلایش دامی، مراکز بسته بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه برای آلایش دامی راه اندازی و مجوز تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های رزن و تویسرکان اخذ شده است."

وی علاوه بر آن که از آغاز اجرای طرح سم پاشی  دام های سبک و سنگین در همدان و فعالیت 25 اکیپ سم پاش هم خبر داده، از مردم خواسته تا در صورت مشاهده هر نوع کنه ای بر روی بدن دام به صورت جدی از کشتن آن خودداری و موضوع را به دامپزشکی محل سریعاً اصلاع رسانی کنند.

«اسنفندیار خزایی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم در نشستی از طعمه حریق شدن ۴۸۷ هکتار از عرصه‌های ملی استان تنها در سال گذشته خبر به میان آورده است.

و آخرین خبر داغ آن که رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفته که قرار است در راستای حمایت از دختران کمتر از 18 سال بی سرپرست و یا بدسرپرست، به زودی یک مرکز خیریه تربیتی برای این دختران راه‌اندازی شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

سلام باتوجه به همجواری تویسرکان با استان کرمانشاه که تب کریمه کنگو در آن استان مشاهده شده است. چه اقدامات پیشگیرانه ایی از سوی اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان صورت پذیرفته است؟ آیا اکیپ سم پاشی در تویسرکان فعال است؟

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان