آخرین اخبار

14. خرداد 1396 - 13:10   |   کد مطلب: 28814
عدم توجه یک بانوی باردار تویسرکانی به توصیه های پزشک معالج مبنی بر سقط جنین به دلیل عفونت بالای رحم، سبب مرگ این بانو و جنینش شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ظهر روز گذشته بانوی باردار تویسرکانی که به دلیل خونریزی با بالگرد امداد هوایی از بیمارستان این شهر به همدان اعزام شد، فوت کرد.

گفته می شود او  پنجشنبه هفته گذشته، یازدهم خرداد ماه در بیمارستان فاطمیه همدان بستری بوده و به دلیل عفونت بالا توصیه به سقط جنین می شود، اما این بانو قبول نمی کند و پس از بازگشت به تویسرکان اوضاع و احوالش وخیم می شود، تا در نهایت روزگذشته یعنی شنبه 13 خردادماه به دلیل خونریزی بالا و پس از اعزام به همدان جان به جان آفرین تسلیم می کند.

جزئیات فوت بانوی باردار تویسرکانی و جنینش 

در این باره «مهران بگلری» مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در گفت و گو با خبرگار رودآور، با بیان اینکه نحوه عملکرد بیمارستان تویسرکان در رسیدگی به این بانوی باردار خوب بوده است، گفت: این بانوی باردار دو ماه قبل دچار مشکلی درباره پرده نگهدارنده جنین می شود و با سوراخ شدن پرده، مایع آمنیوتیک به بدن مادر  منتقل شده و دچار عفونت می شود.

اصرار مادر بر نگهداشتن دلیل سبب انتقال عفونت به بدن خود و در نهایت خونریزی او شد

وی اظهار کرد: به همین دلیل این بانوی باردار توصیه به سقط جنین می شود، اما مادر بر نگهداشتن فرزند خود اصرار می کند و به توصیه های پزشک گوش نمی دهد، تا آن که دو شب پیش با تب و لرز و شکم درد به بیمارستان می آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان افزود: در این مدت عفونت تمام مایع آمنیوتیک و اطراف جنین را گرفته است و در نهایت سبب خونریزی مادر می شود، که او را بلافاصله به اتاق عمل می برند، جنین سقط می شود و متخصصان بالاجبار او را کورتاژ کرده و رحم او را هم عمل می کنند.

بگلری عنوان کرد: بعد از آن برای اقدامات کاملتر درخواست اعزام هوایی بیمار به همدان داده می شود که متأسفانه بیمار در بیمارستان بعثت همدان فوت می کند.

وی یادآور شد: مشکل اصلی این بانوی باردار عدم توجه وی به توصیه های پزشکی برای سقط جنین خود بوده است، چرا که میکروب نه تنها وارد مایع آمنیوتیک اطراف جنین شده بود، بلکه به بدن مادر هم سرایت کرده و عفونت به حدی بالا گرفته بود که قابل درمان نبود.

سیستم ناوبری هوایی در شب اجازه پرواز ندارد

«حبیب معصومی» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: مرکز فوریت ها اجازه پرواز در شب را ندارد والبته تماسی هم گرفته نشده است.

وی اظهار کرد: در حقیقت ما در شب این سیستم ناوبری را نداریم و نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب بالگرد اجازه پرواز دارد و در نهایت اگردر این فاصله بالاجبار اعزامی بخواهد روی دهد، از طریق زمینی و با آمبولانس انجام می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان در ادامه با بیان اینکه حوالی ظهر روز گذشته با فوریت های استان تماس گرفته می شود، افزود: در این تماس مشخص می شود که بانوی باردار 37 ساله تویسرکانی پس از کورتاژ در بیمارستان دچار خونریزی شده است.

بانوی تویسرکانی در بیمارستان بعثت همدان فوت کرد

معصومی تصریح کرد: در تماس اولیه هم از آنجا که باید از بیمارستان مقصد پذیرش انجام می گرفت، پذیرشی در بیمارستان فاطمیه نداشته است و بعد از تماسی دیگر و پذیرش از سوی بیمارستان بعثت همدان که بخش متخصصان زنان هم دارد، بالاخره بالگرد به تویسرکان اعزام می شود و بیمار را به همدان انتقال می دهند.

وی عنوان کرد: همزمان با پرواز و در بالگرد هم اوضاع این بیمار وخیم می شود به طوری که نیاز به احیا پیدا می کند و پس از احیاء و فرود بالگرد، بیمار را تحویل مسئولان بیمارستان بعثت همدان می دهند،  با این وجود این بانوی باردار در بیمارستان فوت می کند.

نداشتن پد بالگرد مشکل تویسرکانی ها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان همچنین گفت: مشکلی که تویسرکان دارد آن است که یک پد بالگرد ندارد و ضروری است هرچه سریعتر این پروژه یا در بیمارستان در دست ساخت این شهرستان و یا در جایی دیگر در این شهرستان ساخته شود.

معصومی افزود: در حال حاضر از 9 شهرستان استان در حدود پنج شهرستان از پد بالگرد در بیمارستان های خود برخوردار هستند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

تاسف تاسف برای شهرم تاسف برای مسولین که خوابند چ زود دیر میشود به خانواده معزا هم تسلیت میگم و از خداوند برایشان صبر خواستارم.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان