آخرین اخبار

15. خرداد 1396 - 15:14   |   کد مطلب: 28835
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قطع ارتباط عربستان با قطر، گفت: عربستان تلاش می کند که سقوط خودش را به تأخیر بیاندازد و قطر را نوک پیکان قرار دهد، در حالی که قطر به سویی حرکت کرده است تا به دنیا اعلام کند که در مسیر جریان مقاومت یعنی ایران، عراق، سوریه، یمن و حزب الله لبنان و همچنین مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در خبرگزاری ها آمده است که «عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با اعلام آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.» و به نوعی قطر را در یک محاصره سیاسی قرار دادند.

از این رو بر آن شدیم تا ریشه و نتیجه این تحولات اخیر را از زبان یک کارشناس مسائل بین المللی جویا شویم.

امریکا پس از پیروی انقلاب اسلامی، به دنبال اسلام امریکایی در سایه عرب ها رفت

«ابوالفضل حسن بیگی» نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: در اینجا دو نکته بسیار مهم و مورد اهمیت مطرح است، حضرت امام خمینی(ره) بحث اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام امریکایی را مطرح کردند و رهبر انقلاب شیعه انگلیسی و شیعه اثنی عشری را و در حقیقت این دو نکته به عنوان محور اصلی و دو ایدئولوژیک انقلاب اسلامی در دنیا مطرح شده است.

وی اظهار کرد: بیان این دو محور در حقیقت شرف نگری و آینده نگری حضرت امام و همچنین مقام معظم رهبری را نشان می دهد و امریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاششان بر این بود تا به نام اسلام در سایه عربیت بین جهان اسلام اختلاف به وجود بیاورند، اما همه نقشه های آنان یکی پس از دیگری از نقش بر آب شد.

عمده کشورهای عربی دستشان در دست اسراییل و امریکا است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: استراتژی و آرمان های انقلاب اسلامی آزادی قدس شرف و فلسطین بوده است و سالیان سال عمده کشورهای عربی شعار می دادند و تلاش ظاهری در حمایت از این شعارها داشتند، اما تنها خود را پشت این شعار  پنهان کردند، در حالی که دستشان در دست اسراییل و امریکا بود.

امام و رهبری نقشه اسلام امریکایی را رو کردند

حسن بیگی تصریح کرد: در دهه اخیر تلاش همه این کشورها زیر چتر امریکا بود و تحت فرماندهی امریکا دست در دست داده اند تا بتوانند اسلام ناب محمدی(ص) را شکست دهند.

وی افزود: از طرفی دیگر هم بحث شیعه انگلیسی بود که در این زمینه هم امام راحل(ره) روشنگری کردند و مقام معظم رهبری همواره استراتژی دشمن را رو کردند.

امریکا با پول کشورهای عربی گروه های تروریستی را تربیت کرد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در دهه گذشته امریکا توسط پول همین کشورهای عربی توانست داعش، طالبان و گروه های تروریستی را به وجود بیاورد، تا در نهایت مقابل اسلام ناب محمدی(ص) به فرماندهی جمهوری اسلامی ایران و با هم پیمانی مقاومت بایستند، چرا که ایران و جبهه مقاومت در مقابل هر جریانی که به جهان اسلام ضربه بزند ایستاده است.

کشورهایی که به دنبال اسلام امریکایی بودند، خار شده اند/اسلام امریکایی محکوم به شکست است

حسن بیگی عنوان کرد: با این وجود امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای با ثبات نه تنها اظهار وجود می کند بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی نقش تعیین کننده جهانی دارد و در طرف مقابل، کشورهایی که دنبال اسلام امریکایی بودند همچون عربستان سعودی که با پول نفت ملتش جلو می رفت، امروز نقش هایش نقش بر آب شده و در دنیا خار شده است، به طوری که شاهد شکست های پی در پی آل سعود در منطقه و در یمن هستیم.

دست و پا زدن عربستان برای خروج از شکست است

وی تصریح کرد: امروز صدام رفت، ولی اسلام امریکایی نتوانست جایگاه او را بگیرد و این اسلام شیعی و اسلام ناب محمدی(ص) است که در عراق ریشه دوانده است، همچنین شاهد هستیم با همه فشارهایی که تروریست ها در سوریه آورده اند، ناموفق بوده اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنانی که به دنبال اسلام امریکایی بودند از جمله صدام، قذافی و طالبان یکی پس از دیگری شکست خورند و امروز هم قطر و هم عربستان سعودی خودشان را در خطر می بینند که بعد از صدام و شکستی که قذافی خورد نوبت این ها فرا رسیده است و از آن جا که عربستان به عنوان یک سرباز تحت فرماندهی امریکا خود را در مسیر شکست می بیند، هزینه های بسیاری برای خروج از شکست می کند.

عربستان تلاش می کند که سقوط خودش را به تأخیر بیاندازد

حسن بیگی با اشاره به قطع ارتباط عربستان با قطر، اظهار کرد: در این قضیه جدید عربستان تلاش می کند که سقوط خودش را به تأخیر بیاندازد و قطر را نوک پیکان قرار دهد، در حالی که قطر به سویی حرکت کرده است تا به دنیا اعلام کند که در مسیر جریان مقاومت یعنی ایران، عراق، سوریه، یمن و حزب الله لبنان و همچنین مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حال باید منتظر ماند و دید تا چه اندازه قطر مقاومت می کند و اگر بتواند اعتماد کشورهای مقاومت را جلب کند و این کشورها یقین پیدا کنند که قطر همان گونه که بشار اسد کنار ایران قرار گرفته و ایستادگی می کند، او را پذیرا خواهند بود و پیروزی از آن قطر و شکست از آن عربستان سعودی می شود.

قطر اگر فریب وعده های امریکایی را نخورد پیروز می شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اما اگر قطر متزلزل شدود و فریب وعده و وعیده های امریکایی را بخورد شکست خواهد خورد و امیدواریم که این رویداد رخ ندهد و قطر متصل به جهان اسلام و مقاومت شود.

حسن بیگی عنوان کرد: به طور یقین تمام سیاست های عربستان سعودی شکست خورده است و زمانی که ثروت و هزینه های بسیار عربستان سعودی به اتمام برسد امریکا پشت او را خالی می کند.

ترامپ به زودی عربستان سعودی را همچون دستمالی دور می اندازد

وی گفت: ترامپ می خواهد خیلی سریع خزانه و این ثروت و سرمایه ای عربستان سعودی را تخلیه و کارخانه های سلاح سازی خود را راه اندازی و تقویت کند و بعد از آن زمانی که پولهای عربستان به اتمام رسید و مثل یک دستمال از آل سعود استفاده کرد، در نهایت او را کنار بیاندازد، چرا که حاضر نیست چه در امریکا و چه در جهان مورد هجمه افکار عمومی قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: قطر در گذشته قربانی سیاست های امریکا قرار گرفت و در این مقطع هم بنا بود که قربانی عربستان سعودی قرار بگیرد اما زود متوجه شد و امروز تلاش می کند که خود را در درون مقاومت قرار دهد، اما باید منتظر ماند و دید تا چه اندازه و به چه شکل می خواهد در برابر سیاست های امریکا بایستد و مقاومت کند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان