آخرین اخبار

16. خرداد 1396 - 11:14   |   کد مطلب: 28844
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رژیم آل سعود برای اینکه از پاسخگویی به مردم بیدار و به ویژه جوانان کشورش در برابر سوالات آنان درباره این همه پول هایی که به امریکا داده است، طفره برود و جوابی ندهد، سناریوی قطع ارتباط با قطر را آغاز کرد تا افکار عمومی را منحرف کند.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور درباره قطع ارتباط عربستان و چند کشور حوزه خلیج فارس با قطر، گفت: کشور قطر بسیاری از مواقع نشان داده است که مواضع مستقلی می تواند اتخاذ کند و یکی از مواضع درست آن، همین تصمیم بود که در برابر زیاده خواهی های عربستان مقاومت کرد.

عربستان کشورهای حوزه خلیج فارس را مستمره خود می داند

وی اظهار کرد: آل سعود یا به نوعی رژیم سلطنتی عربستان به نحوی با کشورهای حوزه خلیج فارس برخورد می کند که گویا یک رژیم ارباب و رعیتی را برقرار کرده است و در حقیقت خود را ارباب کشورهایی همچون امارات، قطر و بحرین می داند و آنان را را مستمره خودش محسوب می کند.

جریان استقلال طلبی کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: از این رو تعدادی از این کشورها هستند که تمایل دارند تا به نحوی خود را از یوق عربستان خارج کنند و ایستادگی قطر یک آغاز مثبتی بود و در آینده پیش بینی می شود که برخی دیگراز کشورهای منطقه هم به قطر بپیوندند.

قطع ارتباط عربستان با قطر اقدامی سمبلیک برای انحراف افکار عمومی از افتتضاح پول پاشی برای ترامپ است

حاجی دلیگانی عنوان کرد: قطع ارتباط عربستان با قطر را شاید بتوان یک اقدام سمبلیک از سوی آل سعود دانست که تصمیم خود را بر دیگر کشورهای عربی همسایه قطر دیکته کرده و این اقدام هم سلسله وار نسخه ای است که ترامپ با حضور خود در منطقه برای اعراب چیده است.

وی تصریح کرد: در واقع ترامپ، عربستان را همچون یک گاو شیرده دوشیده و در حدود 400 میلیارد دلار از آل سعود گرفته و این رژیم برای آن که افتضاح یاد شده را به دست فراموشی ملتش بسپارد دست به قطع ارتباط با قطر زده است.

آل سعود از پاسخگویی به جوانان خود واهمه دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رژیم آل سعود برای اینکه از پاسخگویی به مردم بیدار و به ویژه جوانان کشورش در برابر سوالات آنان درباره این همه پول هایی که به امریکا داده است، طفره برود و جوابی ندهد، سناریوی را یاده شده را انجام داد تا افکار عمومی را منحرف کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: اقدام اخیر عربستان سعودی موضوعی پوششی برای بی توجه کردن اذهان عمومی جهان و به ویژه کشورهای اسلامی نسبت به این همه منابعی است که یک ملت مسلمان دراختیار امریکا قرار داده است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان