آخرین اخبار

21. خرداد 1396 - 8:00   |   کد مطلب: 28927
بسیجیان تویسرکانی با استفاده از ظرفیت خیران به‌منظور کاهش درد محرومیت در مناطق روستایی، همزمان با دهه کرامت 20 سبد غذایی به ارزش دو میلیون تومان بین خانواده های محروم توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، دهه اکرام که آغاز می شود، نقطه عطف انسانیت هم اوج می گیرد و هستند تعداد بسیاری از مردم هر شهر و دیاری که دست به دست هم می دهند تا با یکدیگر حداقل برای یک ماه هم شده نانی برای خانواده ای محروم فراهم کنند.

فقر و درد را می توان در برخی خانواده ها چه شهری و چه روستایی به چشم خود دید و شاید چشیدن طعم فقر در مناطق روستایی اوج تنگدستی باشد، زنان بد سرپرست و یا سرپرست خانواده در جامعه روستایی گاهی بارها اتفاق افتاده که نان خشکی ندارند تا افطار و سحری خود را با نرم کردن آن نان با آب هم شده آغاز کنند، چه رسد به آن که اندکی گوشت یا برنج در خانه هایشان باشد.

اما در این شهر هستند افراد خیری که با کمک بسیج به شناسایی این خانواده می پردازند تا در دهه کرامت بدون آن که شأن و منزلت خانواده  ای سقوط کند، سبد غذایی فراهم می کنند و به درب منازل آن ها می ببرند.

در این باره «فاطمه گمار» فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از توزیع 20 سبد غذایی به ارزش دو میلیون تومان در بین خانواده های مستند خبر داد و گفت: این سبدهای غذایی با حفظ کرامت خانواده های محروم در بین 20 خانواده نیازمند روستایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان هم پنج سبد غذایی توزیع شد، اظهار کرد: کالاهای درنظر گرفته شده شامل گوشت، برنج، روغن، خرما، ماکارانی، پنیر و مرغ است.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) تویسرکان از همکاری خیران در این باره قدردانی کرد و افزود: بسیج با توجه به حضور فعال خود با معرفی خانواده های نیازمند به خیران برای آنان سبد غذایی و گاهی پوشاک تهیه می کند و هستند خیرانی که بسیجی وارانه برای محرومیت زدایی وارد عرصه می شوند.

گمار عنوان کرد: بسیار اتفاق افتاده که با زنان بد سرپرست یا بی سرپرست و چندین فرزند یتیم در یک خانواده روبرو می شویم، آنان را به ارگان های ذی ربط برای کمک رسانی بیشتر معرفی می کنیم و یا اگر خانه ای نیاز به ساخت حمام و یا سرویس بهداشتی داشته باشد پای بسیج سازندگی را هم به میان می آوریم.

وی تصریح کرد: در اینجاست که بسیج سازندگی در اردوهای جهادی وارد عرصه محرومیت زدایی می شوند، تا با اندک سرمایه ای که از سوی خیران جمع آوری می شود و به همت بازوی بسیجیان سقفی برای خانواده محرومی بسازند.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) تویسرکان اظهار کرد: گاهی نیز با استفاده از ظرفیت خیران به‌منظور کاهش دردهای محرومان و التیام بخشیدن بیماری آنان، با بسیج جامعه پزشکی هماهنگ می شویم و محرومانی که قدرت توان ویزیت و یا خرید نسخه خود را ندارند به این بخش از سازمان بسیج معرفی می کنیم.

گمار به فقر و تنگدستی برخی خانواده ها به ویژه در مناطق روستایی اشاره کرد و از خیران خواست تا همیشه و به ویژه در دهه کرامت باردیگر با گرفتن دست محرومی چهره فقر را برای چند روزی هم شده از این خانواده ها دور سازند و یا با برنامه ریزی برای کمک رسانی اساسی با فراهم کردن ایجاد اشتغال سرپرستان خانواده های محروم، آنان را در عرصه درآمدزایی توانمند سازند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان