آخرین اخبار

21. خرداد 1396 - 20:15   |   کد مطلب: 28938
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: این طرز تفکر جاری است که ایران به جام جهانی صعود کرده اما جام جهانی برای ما فردا است و ما فردا در جام جهانی بازی داریم.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارلوس کی‌روش در نشست خبری قبل از دیدار مقابل ازبکستان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، گفت: به همه دوستان و اصحاب رسانه خوشامد می‌گویم. همه فکر می‌کنند جام جهانی برای ایران سال 2018 است اما ما فردا در جام جهانی بازی داریم. 

کی‌روش افزود: فردا بازی مهمی مقابل ازبکستان پیش رو داریم و هنوز 3 قسمت برایمان باقی مانده که فردا اولین قسمت صعود تا جام جهانی برایمان بوده و تلاش می‌کنیم بهترین عملکردمان را داشته باشیم و بتوانیم به سطح استانداردهایی که در ذهن‌مان است برسیم. ازبکستان یکی از بهترین تیم‌های ملی در گروه ماست و آنها تیم بسیار خوبی دارند. ضمن اینکه همیشه در گذشته هم بازی مقابل این تیم چه در خانه و چه در خارج از خانه سخت بوده است. این تیم بازیکنان،‌مربیان و سازماندهی خوبی بر زمین و بیرون زمین دارد ولی باور داریم که ما کاملا آماده‌ایم برای رویارویی مقابل ازبکستان مخصوصا الان که در خانه هستیم.

وی افزود: ورزشگاه آزادی همیشه برای ما یار دوازدهم بوده و هر گاه در آزادی بودیم حمایت هواداران کمک حالمان بوده و امیدوارم فردا هم همین اتفاق رخ دهد تا به تحقق آرزوهایمان نزدیک شویم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه خط دفاعی کشورمان یکی از بهترین خطوط دنیاست، گفت: فردا احتیاج به کمک هواداران داریم چون ازبکستان تیم خوبی است و این تیم یکی از کاندیدای جدی برای کسب یکی از دو رتبه اول گروه در پایان مسابقات به شمار می‌رود. اگر بخواهیم به استانداردها توجه کنیم باید در 90 دقیقه با تمرکز بازی کنیم و فوتبال خوبی ارائه دهیم. باید تلاش کنیم هم در کارهای دفاعی و هم هجومی تیم برتر باشیم اما در این بین چون میزبان هستیم بازیکن و یار اصلی ما در بازی فردا استادیوم مملو از هوادار است. همه تیم‌ها به هواداران نیاز دارند اما اگر استادیوم پر شود کارمان راحت‌تر خواهد بود. اطمینان داریم می‌توانیم نتیجه بگیریم همانطور که در گذشته به این مهم رسیدیم و امیدوارم فردا هم نتیجه بگیریم. ولی مطمئنا تنها چیزی که می‌توانیم قول دهیم این است که هیچ کاری را برای حریف راحت نمی‌گذاریم چون در فوتبال چیزی آسان به دست نمی‌آید. ضمن اینکه طرز تفکرمان نسبت به بازی فردا این است که گویا در فینال جام جهانی به میدان می‌رویم و یک mach point را پیش رو داریم که امتیاز آن بسیار ما سرنوشت‌ساز است. چون تیم خوبی پیش رویمان است و اطمینان دارم با عملکرد خوب‌مان نتیجه لازم را کسب کنیم. 

به گزارش فارس،‌کی‌روش در ادامه نشست خبری در مورد اینکه آیا دیدار فردا را هم می‌توان در کارنامه دیدارهای حساس سرمربیگری او قلمداد کرد، گفت: ما از اهمیت بازی فردا اطلاع داریم و همه می‌دانند این بازی چقدر مهم است. اینگونه نیست از اهمیت آن دیروز یا امروز مطلع شده باشیم و از ابتدا به اهمیت آن واقف بودیم. ارزش بازی اول ما سه امتیاز بود و اگر حافظه من یاری کند ارزش بازی دوم و همینطور بازی‌های بعد هم 3 امتیاز داشتند. در فوتبال هیچ چیزی تغییر نکرده و تک تک بازی‌ها مهم است. فردا هم همینطور و برای کسب 3 امتیاز تمام تلاش خود را خواهیم کرد. 

کی‌روش گفت: فردا فقط یک بازی داریم و در فوتبال همان یک بازی هم سخت است چه برسد که بخواهیم به دو سه بازی همزمان فکر کنیم و کار سخت‌تر می‌شود. با این حال تمام تمرکزمان به بازی فرداست و این ساده است. از لحاظ اهمیت بازی آن نیز بازی مقابل مونته‌نگرو، چین و قطر نیز برای ما مهم بود و تک تک بازی‌ها برای ما مهم است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ازبک که چرا مانند بازی رفت در این دیدار هم هیچ بازیکنی برای پاسخگویی در کنفرانس نیامده و او چقدر به ارتباط بین بازیکنان و رسانه‌ها اهمیت می‌دهد، گفت: این ارتباط بسیار مهم است اینکه ارتباط بین بازیکنان و اصحاب رسانه باشد اما اگر بخواهیم از منافع بازیکنان دفاع کنیم و آنها را به کنفرانس بیاوریم باید حواس‌مان به همه جا باشد. امروز بازیکنی که انتخاب شده بود تا به کنفرانس بیاید مسئله دندانپزشکی برایش پیش آمده و نتوانست بیاید. ممنون که این سؤال را پرسیدید.همانطور که می‌دانید در تمرین ماقبل بازی بازیکنان صحبت نمی‌کنند اما امروز خاص و ویژه است و کاپیتان ما جلوی خبرنگاران در ابتدای تمرین حاضر خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چقدر اطمینان می‌دهد در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی این تیم در این رقابت‌ها موفق باشد، گفت: راجع به این موضوع قبلا صحبت کردم و با شما موافق نیستم. ما به صعود نزدیک هم نیستیم و با آن فاصله داریم. در فوتبال شرایط با زندگی متفاوت است. مثلا ما همیشه نزدیک به صبح که می‌شود بیدار می‌شویم اما در فوتبال نمی‌شود گفت نزدیک به برد هستیم و تا زمانی که داور سوت پایان را نزده نمی‌توان گفت برنده شدیم. در دیکشنری فوتبال چیزی به نام نزدیک وجود ندارد. هنوز باور دارم که تیم من در فینال لیگ قهرمانان اروپا در حالی که فکر می‌کردند بایرن قهرمان می‌شود اما در 30 ثانیه پایانی قهرمان شد و این قهرمانی به منچستر رسید. حتی در دو فصل پیش در ایران یکی از تیم ها فکر می‌کرد قهرمان است و شادی هم کردند اما تیم دیگری قهرمان شده بود. وقتی بازی دشواری پیش رو دارید که حریف از جباروف، اودیل احمدوف و بازیکنان شاخص سود می‌برد اگر فکر میکنید نزدیک به برد هستید باز هم اشتباه کردید. 

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که چه ترکیبی را برای فردا تدارک دیدید،‌گفت: اگر قول بدهید جواب من را به سرمربی ازبکستان ندهید من پاسخ شما را می‌دهم! ( باخنده) الان حتی من تلاش می‌کنم بازیکنان فیکس را حدس بزنم و به آن فکر می‌کنم. ما زمانی که این اردو را شروع کردیم تعدادی بازیکنان مصدوم بودند اما الان 26 بازیکن آماده داریم. در تیم ملی یک مطلب که مدت‌های طولانی با آن روبرو نیستیم و از آن رد شده‌ایم این است که دیگر بازیکنی به نام بازیکن فیکس و نیمکت‌نشین نداریم. ما گروهی از بازیکنان را داریم که همه وظایف خود را می‌دانند و هر لحظه لازم باشد به تیم کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان