آخرین اخبار

22. خرداد 1396 - 15:45   |   کد مطلب: 28954
این روزها و در ماه مبارک رمضان بازار غذاهایی از جمله آش و حلیم داغ داغ می شود، اما باید به این نکته توجه داشت این غذاها را از مکان های معتبر خریداری کنیم تا دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در ماه مبارک رمضان در برخی خیابان های شهر و کوچه بس کوچه ها شاهد داغ شدن بازار فروش غذاهایی همچون آش و حلیم هستیم و آنچه که در اینجا حائز اهمیت است اطمینان از چگونگی تهیه غذاهای نامبرده و سالم بودن آن است.

محل عرضه این غذاها باید از سوی مراکز بهداشتی تأیید شده و در منظر عموم معتبر باشند، عده ای از کارشناسان معتقد هستند برخی از فروشندگان برای طعم بخشی به آش و حلیم و جذب مشتری، از مقدار بیشتری از روغن و چربی ها استفاده می کنند، چرا که ذائقه برخی از مردم به غذاهای پرچرب عادت کرده است، ازاین رو با خریدن این گونه غذاها مقدار بیشتری کالری دریافت می کنند که در نهایت سبب اضافه وزن آنان می شود و علاوه بر آن احتمال می رود که زمینه بیماری های مرتبط با افزایش چربی خون را هم فراهم سازد.

گاهی هم پیش آمده برخی فروشندگان در قالب دستفروشی بدون آن که متعلق به رستوران یا مغازه ای باشند به عرضه آش و حلیم می پردازند و ضروری است تا روزه داران به نحوی از سالم بودن غذاها از نظر بهداشتی اطمینان حاصل کنند.

با این وجود انواع آش های خوشمزه سفره های افطار را رنگارنگ می کند و تنوعی برای پذیرایی از مهمانان و روزه داران است و البته به گفته کارشناسان خوردن به اندازه آش و حلیم از آنجا که پر کالری هستند، برای آنانی که دوست دارند وزن خود را متعادل نگه دارند، توصیه می شود.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان