آخرین اخبار

23. خرداد 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 28972
شب که فرا رسد، همزمان نخستین شب احیاء یعنی شب ضربت خوردن امام علی(ع) است و مردم مؤمن و روزه دار سراسر کشورمان به مساجد می روند و برخی نیز برای احیاء گرفتن به امامزادگان و یا گلزار شهدا می روند و قرآن ها را در این امکان بر سر می گیرند، استغفار می کنند و با الهی عفو گفتن ها و راز و نیاز با خدا دل های خود را جلا می دهند.

به گزارش خبرنگار  رودآور؛ همزمان با لیالی قدر مراسم احیاء در مساجد، امامزادگان و در گلزارهای شهدا برگزار می شود.

قرار است یکی از این مراسم ها مراسم عزاداری و احیاء در شب های 19، 21، و 23 رمضان در در جوار مزار مطهر پنچ شهید گمنام آرمیده در تپه نورالشهدای تویسرکان برگزار شود، این مراسم ساعت 23 با سخنرانی حجت الاسلام شاهگلزاری و مداحی حمید رضا بیات و محمد علیقارداشی به همت هیئن فرهنگی ـ مذهبی شهدای گمنام تویسرکان اجرایی می شود.

در این باره «حجت الاسلام علی کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان هم از برگزاری مراسم احیاء در بیش از 100 مسجددر سطح این شهرستان خبر داد و گفت: روزه داران مؤمن برای درک این مراسم سعی می کنند تا با حضور در فضای معنوی مساجد قدر این شب ها را بدانند و درک کنند.

وی تصریح کرد: عمده این مراسم ها به همت تشکل های خودجوش مردمی و هیئت های مذهبی برگزار می شود و واعظان و مداحان به همراه مردم روزه دار علاوه بر قرآن به سر گرفتن به قرائت دعاهای مناجات امیرالمومنین (ع)، جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی می پردازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی و اعزام مبلغ به روستاها در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در این روزها محفل نورانی جزءخوانی قرآن مجید در 46 مسجد در سطح شهرستان برگزار شده و در حال برگزاری است.

حجت الاسلام کاروند افزود: حضور مبلغان در راستای برگزاری مراسم شب های احیاء، تبیین آموزه های دینی و مسائل شرعی و همچنین بیان احکام اسلامی می تواند بیش از پیش نقطه عطفی در ماه مبارک رمضان برای جلا دادن روح و جسم روزه داران باشد.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان