آخرین اخبار

25. خرداد 1396 - 14:50   |   کد مطلب: 29016
فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) همدان با بيان اينكه ارتقاي سطح فرهنگ جامعه از اهدف اجراي «طرح جوانه‌هاي صالحين» است، گفت: اين طرح در 289 پايگاه استان اجرا خواهد شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در افتتاحیه ویدئو کنفرانسی «طرح جوانه‌های صالحین» با حضور فرماندهان نواحی، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و مجریان این طرح، اظهار کرد: امروز با افتتاح رسمی این طرح امیدواریم با اهتمام ویژه فرماندهان و مجریان طرح شاهد موفقیت بیشتر آن باشیم.

وی به نقش حدود 25 دستگاه استان در اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد اوقات فراغت در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها، هلال احمر، ورزش و جوانان و... از جمله دستگاه‌ها در این حوزه هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در استان همدان بیان کرد: سپاه و بسیج نیز با توجه به گستردگی و عضویت 60 هزار بسیجی اعم از بسیجیان عادی، فعال و کادر در رده‌های مختلف پایگاه ها و اقشار که بخشی جوان و نوجوان هستند ملزم به ارائه برنامه‌های مدون و منسجمی در ایام تابستان است.

وی حضور افراد از بدنه بسیج را یکی از اهداف این طرح برشمرد و افزود: هدف دیگر استفاده افراد غیر بسیجی از این دوره‌هاست و بستر و عرصه مناسبی است که افراد غیر بسیجی نیز می‌توانند وارد این طرح شوند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه سال‌های گذشته نیز ثبت نام افراد عادی برای حضور در این دوره صورت می‌گرفته است، تصریح کرد: پس از پایان دوره افراد علاقمند می‌توانند با توجه به علاقمندی در بسیج ادامه حضور داشته باشند و اجرای این طرح بستر خوبی برای جذب افراد غیربسجی است.

وی زنده و پویا کردن روحیه ابتکار،‌ خلاقیت، نوآوری و ابداع در جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و ادامه داد: باید به جوانان و نوجوانان مسوولیت دهیم تا در عرصه‌های مختلف کار کنند که با حضور در جامعه مسوولیت از مهره‌هایتأثیرگذار و موفق باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت جوانان و  نوجوان، تأکید کرد: در این تأکیدات به ویژه سپاه و بسیج مد نظر بود که بسترهای لازم را فراهم کنند و درصدد هستیم این تدبیر و تأکید امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)‌ را انجام دهیم.

وی ارتقای سطح فرهنگ جامعه را آخرین هدف اجرای این طرح دانست و یادآور شد: ریشه تحول در هر جامعه‌ای فرهنگ جامعه  است، اگر بتوانیم خوداتکایی و خودباوری را با اجرای این طرح در جوانان و نوجوانان پیاده کنیم،‌ این افراد نیروهای موفق‌تری در آینده خواهند بود.

 سردار ابوحمزه با اشاره به شعار امسال در «طرح جوانه‌های صالحین»، اظهار کرد: «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز» با محوریت مسجد شعار امسال در «طرح جوانه‌های صالحین» است که جوانان و نوجوانان بیشتر با قرآن و مسجد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به افتتاح این طرح در ماه مبارک رمضان سعی بر ایجاد همپوشانی و تلاش بیشتر در اجرای بهتر برنامه‌هاست، ‌گفت: «طرح جوانه‌های صالحین» از امروز رسماً آغاز شده و تا 255 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در خلال سه ماه، اجرای طرح در رده‌ها کار دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: «طرح جوانه‌های صالحین» در 289 پایگاه در سطح استان اجرا خواهد شد که 174 پایگاه در رده‌های بسیج محلات برادران و 1155 پایگاه ویژه خواهران در شهرستان‌های مختلف خواهد بود.

وی به برگزاری اردوی حلقه‌های ویژه مدنظر در طرح اشاره کرد و افزود: اردوی حلقه‌های ویژه در حجم کلی برای 3 هزار نفر،‌ در بسیج محلات برای یک‌هزار و 200 نفر،‌ در جامعه زنان برای 560 نفر و در تعلیم و تربیت بسیج برای یک‌هزار و 240 نفر برگزار می‌شود.

سردار ابوحمزه با اشاره به وجود سه حلقه در بسیج، خاطرنشان کرد: حلقه‌ «ویژه»،‌ حلقه «الف» و حلقه «ب» سه حلقه در بسیج هستند که در بخشی از حلقه‌های ویژه اردوها برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حلقه‌های متربیان در حجم کلی 9 هزار و 10 نفر مدنظر است، ادامه داد: از این تعداد 6 هزار نفر در بخش برادران،‌ یک‌هزار و 900 نفر در بخش خواهران، ‌500 نفر در بین دانش‌آموزان و 6100 نفر نیز در معاونت کار را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: انتظار می‌رود فرماندهان نواحی و پایگاه‌ها به نوعی کار کنند که خروجی کار بعد از سه ماه آنچه تعیین شده از جمله فراهم کردن بستر مناسب برای جذب بسیجیان حدید و برگزاری کلاس‌های مختلف در طرح باشد.

وی با بیان اینکه باید حداقل 20 درصد بسیجیان پایگاه‌های اجراکننده طرح از افراد جدید حاضر در طرح باشند، یادآور شد: این امر در صورت ایجاد بستر مناسب محقق خواهد شد چراکه بسیجیان در طول سال از برنامه‌های بسیج استفاده می‌کنند و افراد جدید وغیر بسیجی نیز باید بتوانند از این طرح استفاده کرده و جذب بسیج شوند.

سردار ابوحمزه با تأکید بر اینکه در برگزاری کلاس‌های مختلف در طرح یکسری اولویت‌ها در نظر گرفته شده که مدنظر باشد،‌ خاطرنشان کرد: اولویت اول قرآن است به گونه‌ای که باید از قرآن بستر و زمینه‌ای فراهم کنیم که قرآن به متن زندگی افراد بیاید.

وی خواستار عدم توقف ارائه دهندگان آموزش‌های قرآنی در یک مرحله اعم از روخوانی، روان‌خوانی و... شد و گفت: باید آموزه‌‌ها به  گونه‌ای باشد که فرد قرآن را در زندگی خود به کار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار کرد: مباحث علمی بخش‌های مختلف باید محور دوم در برگزاری کلاس‌ها و در سطوح  سنی مختلف باشد؛ مباحث مهارتی نیز باید محور سوم قرار گیرد که با اخذ یک مهارت اعتماد به نفس و خودباوری در فرد ایجاد شود.

وی پرداختن به مباحث اعتقادی را از دیگر نکات برشمرد و افزود: باید در کلاس‌ها تلاش شود فرد در مباحث اعتقادی به تناسب شرایط و وضعیت کلاس‌ها تقویت شود و مباحث اعتقادی با زبان نرم و لین بیان شود تا جوانان و نوجوانان در این خصوص آگاه شوند.

*سرفصل‌ها، جهت‌گیری‌ها و روش‌های مطالعه در مباحث اعتقادی ارائه شود

سردار ابوحمزه با بیان اینکه در سه ماه بیشتر سرفصل‌ها، جهت‌گیری‌ها و روش‌های مطالعه در مباحث اعتقادی ارائه شود،‌ تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی جوانان و نوجوانان سرفصل‌ها، جهت‌گیری‌ها و روش‌های مطالعه در مباحث اعتقادی است.

وی با تأکید بر اینکه باید به گونه ای کار کنیم که جوانان و نوجوانان به غنای فکری و معرفتی برسند، یادآور شد: آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به علت ضعف اعتقادی و ضعف در آگاهی و شناخت جوانان و نوجوانان به مبانی اسلام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: پرداختن به کارهای هنری از جمله نقاشی،‌ خوشنویسی و... از دیگر نکاتی است که باید در برگزاری کلاس‌ها به آن توجه شود؛ سال‌های گذشته نیز در موضوعات گوناگون کلاس‌های هنری برگزار شد.

وی پرداختن به کارهای ورزشی و تفریحی را از دیگر نکات در برگزاری طرح دانست و ادامه داد: نمی‌خواهیم در برگزاری این طرح یک بعدی نگاه کنیم؛ هرچه موضوعات متنوع و متکثر شود برای جوانان و نوجوانان جذاب‌تر خواهد بود.

سردار ابوحمزه تأکید کرد: فرماندهان نواحی باید شرایط منطقه خود را بررسی کنند و با توجه به اقتضائات در برگزاری کلاس‌ها  اولویت‌ها را تعیین کنند؛ انتظار هماهنگی با ادارات و سازمان‌ها برای به کارگیر ظرفیت‌ها را داریم.

وی خواستار ایجاد هم‌افزایی و همپوشانی در برنامه‌ها در شهرستان‌ها شد و گفت: یک اشکال اساسی این است که آمار و ارقام مطرح شده در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت در استان تکراری است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: در نواحی باید تلاش شود آمار و ارقام ارائه شده، دقیق باشد؛ ما به دنبال  آمار و کمیت نیستیم بلکه دنبال واقعیت هستیم تا جوانان و نوجوانان را درست هدایت کنیم.

وی در ادامه خواستار برگزاری افتتاحیه بعد از ماه مبارک رمضان در تمام نواحی مشمول طرح شد و افزود: اختتامیه نیز باید در تمام نواحی مجری در شهریورماه و با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران برگزار شود.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه برگزاری مسابقات در عرصه‌های مختلف علمی،‌ هنری و.. نیز باید مد نظر باشد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات جذابیت دارد و موجب ایجاد رقابت سالم و افزایش حس خوداتکایی و خودباوری در جوانان و نوجوانان خواهد شد.

وی خواستار برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی شد و ادامه داد: هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های ناحیه استان در برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی صورت گرفته و یک کار متنوع ارائه شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: کاری در «طرح جوانه‌های صالحین» باید به گونه‌ای باشد که سفره پهن شده دارای  انواع سلیقه‌ها باشد تا افراد به تناسب علاقه خود از آن بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه در پذیرش افراد در طرح ظاهر افراد ملاک نباشد، یادآور شد: باید سعی بر این باشد افراد با ملاک‌ها،‌ معیارها و نگاه‌های مختلف جذب شوند و بستری فراهم شود افراد علاقمند و دارای انگیزه جذب شوند.

سردار ابوحمزه با تأکید بر کیفی‌سازی کارها در طرح، تصریح کرد: نمی‌خواهیم همچون برخی دستگاه‌ها فقط آمار ارائه بدهیم بلکه باید کیفیت و اثرگذاری را افزایش دهیم.

وی اثرگذاری در پایان طرح را توانایی جذب جوانان و نوجوانان به هنجارهای اسلام، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در افراد دانست و گفت: دنبال اجرای یک کار شکلی و سوری نیستیم؛ نتیجه این طرح باید جذب جوانان و نوجوانان به انقلاب،‌ نظام و ارزش‌ها باشد.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: اثرگذاری ما استفاده از فرهنگ ایرانی و اسلامی و باور به هنجارهای  کشور،‌ استان و شهر خودمان است.

وی با بیان اینکه تیم‌هایی را به منظور نظارت، بازرسی و کنترل طرح مشخص می‌کنیم، افزود: تیم‌های تعیین شده اهداف و حدود را در پایگاه‌های مجری طرح بررسی و نتایج بازرسی‌ها اعلام خواهد شد.

سردار ابوحمزه با اشاره به بحث بسیج سازندگی، ‌اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در بسیج، اظهار کرد: یکی از مباحث اشتغالزایی است که در این خصوص هماهنگی با فنی و حرفه‌ای از طریق بسیج سازندگی صورت گرفته که افراد علاقمند به مهارت آموزی در دوره‌‌های فنی و حرفه‌ای حضور یافته و کارت‌های مهارتی دریافت کنند.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب در جلسه با کارگزاران به شکل‌گیری شغل‌ها با هزینه‌های کم و زودبازده اشاره کرد و ادامه داد: نباید  از این مهم غافل شویم و با استفاده از «طرح جوانه‌های صالحین»، جوانان و نوجوانان را به مراکز فنی و حرفه‌ای هدایت کنیم که پس از دریافت مدرک مهارتی بتوانند مشکل شغل خود را حل کنند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) در استان همدان بیان کرد: در برنامه سال گذشته طرح بخشی از اعتبارات را به رده‌ها دادیم که مجموع اعتبارات 50 درصد بوده است؛ 500 درصد اعتبار را به رده‌ها ارسال کردیم و رده‌هایی که کمتر دریافت کرده‌اند فعالیت‌ها را بررسی و بر اساس خروجی به واحد تعلیم و تربیت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس فعالیت رده‌ها بودجه ارائه خواهد شد، گفت: بخشی از اعتبارات به شکل تن‌خواه به رده‌ها ارائه می‌شود و به تناسب میزان فعالیت بودجه بعدی ارائه خواهد شد.

*پیش‌بینی حضور 25 تا 30 هزار نفری در «طرح جوانه‌های صالحین»

سردار ابوحمزه در ادامه با تأکید بر اینکه سال گذشته 45 تا 50 هزار نفر سال گذشته در «طرح جوانه‌های صالحین» حضور داشتند، تصریح کرد: امسال جهت‌گیری در قالب کیفی‌سازی است که پیش‌بینی حضور 25 تا 30 هزار نفری در این طرح را داریم.

وی خروجی سال گذشته اجرای طرح را در انتخابات 29 اردیبهشت در استان دانست و یادآور شد: ترویج اصل حضور حداکثری و بیان ملاک‌ها و معیارهای اصلح از جمله اقدامات بوده که موجب حضور 946 هزار نفری مردم استان در انتخابات شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت 485 هزار نفر در استان به حجت‌الاسلام رئیسی رأی دادند و 4177 هزار نفر نیز به حجت‌الاسلام روحانی رأی دادند؛ حضور آگاهانه مردم استان در انتخابات قابل تقدیر است.

وی در پایان تأکید کرد: وجود امنیت در استان از دیگر خروجی‌های برگزاری دوره‌ها در «طرح جوانه‌های صالحین» است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان