آخرین اخبار

25. خرداد 1396 - 17:24   |   کد مطلب: 29020
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: درک اسرار شب قدر در گرو پاکیزگی و تهذیب روح از پلیدی ها است.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی کاروند ظهر پنج شنبه در جلسه جمع بندی برنامه های شب قدر گفت: درک اسرار شب قدر در گرو پاکیزگی و تهذیب روح از پلیدی ها است و اگر کسی می خواهد به این راز پی ببرد و بر حقیقت امر واقف شود، باید در آغاز، روح خود را با نورانیت پالوده کند.

وی با اشاره به برپایی محافل نورانی شبهای قدر در ۱۸۰ منطقه تبلیغی این شهرستان، افزود: شب قدر، بهترین فرصت برای آشتی با خدا و بازگشت به سوی او و زمینه مناسبی برای ایجاد انقلاب و تحول درونی در انسان است چرا که هر انقلابی نیازمند زمینه مناسب و رفع موانع و شب های قدر و محافل احیا و مناجات، فرصت مناسبی برای این انقلاب است.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: کسب بینش درست و صحیح نسبت به خدا، دین، دنیا، معاد و تعمیق ایمان قلبی از پیش نیازهای این انقلاب است که در شب قدر و ماه رمضان مهیا است.

وی با اشاره به برکات قرآن در زندگی عنوان کرد: حکمت معرفی شب قدر به‌عنوان شبی که قرآن در آن نازل شده این است که بنده سرنوشت و مقدرات خویش را به قرآن پیوند بزند و آن را سرمشق و سرچشمه فکر و عمل خویش قرار دهد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه یکی از دلایل تفضل شب قدر به امت اسلام کامل کردن اعمال صالح مسلمانان است، اظهار داشت: شب قدر از مواهب الهی بر امت حضرت محمد(ص) و بهتر بودن شب قدر از هزار ماه به دلیل ارزش عبادت و احیای آن شب است.

وی با بیان اینکه از کارهایی که در طول سال می توان انجام داد، دعا برای توفیق درک شب قدر است، گفت: اگر انسان به درجات بالا رسیده و خود را اصلاح کند درک شب قدر برایش آسان خواهد بود، زیرا شبی با این ویژگی ها، بی تردید از نشانه هایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام کاروند با عنوان این مسئله که در شب قدر، مقدّرات انسان ها تا سال آینده رقم می خورد، عنوان کرد: انسان خود می تواند در این تقدیرات سهیم باشد و فردی که در این شب به دعا و نیایش می پردازد و با تفکر و اندیشه و مدد الهی، به تصمیم و عزمی پولادین دست می یابد، می تواند فصل جدیدی در زندگی خود بیافریند.

وی این شب را بهترین فرصت برای توبه دانست و بیان کرد: شب قدر که شب نزول قرآن است از فرصت های مبارکی است که انسان به قدر ظرفیت وجود خود و میزان شناختی که از این فرصت دارد، می تواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان