آخرین اخبار

26. خرداد 1396 - 8:00   |   کد مطلب: 29031
سعادت می خواهد قرآن باز کردن و بر سر گذاشتن و قسم دادن پروردگار جهان به 14 معصوم(ع) و باید گفت عجب صفایی دارد این شب ها قرائت دعای جوشن کبیر با آن همه اسم اعظم و جلاله خداوند سجان و خواندن زیارت عاشورا.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان و شب شهادت امام علی(ع)، اعمال و عبادات ویژه این شب در مساجد، حسینه ها و گلزار شهدای تویسرکان برگزار شد.

عجب دنیای غریبی است و غریب  تر شاید این شب های قدر و یادآوری های دلتنگی های امام اول شیعیان در نخلستان ها و در مسجد کوفه و لحظه ضربت خوردن و رستگار شدن برای ابد.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را شبی می دانند که سرنوشت یک ساله هر انسانی در آن رقم می خورد، الهی العفو گفتن هایی که اوج می گیرد و در دل تاریکی شب، هفت آسمان را می شکند و در نهایت اجابت معبود.

سعادت می خواهد قرآن باز کردن و بر سر گذاشتن و قسم دادن پروردگار جهان به 14 معصوم(ع) و باید گفت عجب صفایی دارد این شب ها قرائت دعای جوشن کبیر با آن همه اسم اعظم و جلاله خداوند سجان و خواندن زیارت عاشورا.

در این شب ها بندگی بال و پر تازه ای دارد و می شود یک شبه راه صد ساله رفت، اگر به حقیقت توبه و استغفار کنیم.

در تویسرکان مراسم معنوی شب های قدر نه تنها در مساجد و تعدادی از گلزار شهدا برگزار می شود، بلگه آرامگاه حیقوق نبی(ع)، هم محلی برای عبادت در این شب ها شده است.

کودکان نیز بزرگسالان خود را همراهی می کنند و حتی قرآن ها را هم بر سر می گیرند و با آن دست های کوچکشان دعا می می کنند، دستان و دل های پاک این کودکان نوید اجابت دعا می دهد و بس.

برگزاری مراسم معنوی شب های قدر  180 منطقه در سطح شهرستان تویسرکان

«حجت‌الاسلام علی کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان درباره عظمت شب های قدر، می گوید: باید برای بهره مندی و درک این شب های بزرگ در ابتدا استغفار کرد تا دل و روح آدمی پذیرای نور معنویت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مراسم معنوی شب های قدر در 180 منطقه در سطح شهرستان تویسرکان برگزار می شود و تویسرکانی ها در این شب ها با احیاء گرفتن زمینه عمق بخشی به ایمان خود را بیش از پیش فراهم می سازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: توفیق درک این شب های عظیم سعادت می خواهد که باید در طول سال خود را برای برگزاری مراسم های چنین شب هایی آماده سازیم تااز فرصت به دست آمده استفاده کرده و ظرفیت معنوی خودمان را بالا ببریم.

فعالیت  مبلغ و مبلغه در ایام شهادت امام علی(ع) در تویسرکان

«محمدموسی جوکار» مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی تویسرکان هم با اشاره فعالیت 110 مبلغ و مبلغه در ایام شهادت امام علی(ع) در این شهرستان، گفت: یکی از برنامه های این مبلغان تبیین گفتمان علوی و شخصیت والای امام علی(ع) و به ویژه بیان فضائل ایشان است.

 
 
زنگنه 
انتهای پیام/
 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان