آخرین اخبار

29. خرداد 1396 - 2:03   |   کد مطلب: 29072
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اتحادیه صنف قصابان در همدان براي توزیع گوشت وارداتی گرم با جهاد کشاورزی همکاری نمی‌کند.

به گزارش رودآور؛ مهدی نجفیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در ماه رمضان چهار قلم کالای اساسی در حال توزیع است، اظهار کرد: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی برنج، شکر، گوشت منجمد کارتنی وارداتی و گوشت مرغ منجمد داخلی در ماه رمضان باید توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع شکر از سوی مردم با اقبال زیادی مواجه نشد چراکه قیمت آن با قیمت بازار تفاوت زیادی نداشت، ادامه داد: فقط 10 تن بیشتر شکر در همدان جذب و توزیع شد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان 594 تن برنج جذب کرد، ادامه داد: در صورت نیاز باز هم سهمیه جدید در برنج خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از مرغ گرم هم پایین بود، تاکید کرد: در استان همدان 234 تن مرغ منجمد توزیع شده و ذخیره به اندازه کافی وجود دارد که در صورت وجود متقاضی مشکلی برای توزیع آن نیست.

نجفیان با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از یک‌هزار و 500 تن ذخیره مرغ وجود دارد، افزود: سهمیه استان همدان در گوشت منجمد کارتنی وارداتی 49 تن بود که از این میزان 17 تن توزیع شده است.

وی در رابطه با افزایش قیمت گوشت با اشاره به اینکه اتحادیه صنف قصاب در راستای توزیع گوشت وارداتی گرم با جهاد کشاورزی همکاری نمی‌کند، تصریح کرد: آمادگی لازم برای توزیع لاشه گرم از ارمنستان و استرالیا وجود دارد اما اتحادیه همکاری نمی‌کند چراکه این گوشت وارداتی به قیمت 32 هزار تومان عرضه خواهد شد و رقیبی برای اتحادیه‌ها محسوب می‌شود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه قصابان گوشت با استخوان را به قیمت 52 یا 53 هزار تومان  می‌فروشند در حالی که باید به صورت مخلوط به فروش برسانند، افزود: تاکنون فکر می‌کردیم دلیل گرانی گوشت دام عشایر است و بعد از پروار شدن دام عشایر قیمت ارزان می‌شود اما اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فصل رساندن پروار‌هاست و باید عرضه زیاد باشد و اما این گونه نشده است، یادآور شد: قاچاق دام هم انجام نمی‌شود و صادرات دام زنده هم که ممنوع است اما مشکل گرانی گوشت رفع نشده است.

نجفیان با اشاره به اینکه گوشت‌های وارداتی کیفیت خوبی دارد، افزود: ماه‌هاست که گوشت وارداتی در تهران توزیع می‌شود و مردم از آن راضی هستند اما برای توزیع این گوشت در همدان صنف مربوطه باید محل توزیع در اختیار قرار دهد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان