آخرین اخبار

28. خرداد 1396 - 23:56   |   کد مطلب: 29075
اخیرا روابط عمومی سپاه در خبری از شلیک موشک های بالستیک زمین به زمین به استان دیرالزور خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ اخیرا روابط عمومی سپاه در خبری از شلیک موشک های بالستیک زمین به زمین به استان دیرالزور خبر داد.

سوال اینجاست که چرا "استان دیرالزور" هدف حملات موشکی داعش قرار گرفته است؟ برای دانستن پاسخ این سوال باید به توپولوژی و خصوصیات ژئوپلتیک استان دیرالزور توجه کرد.

دیرالزور استانی است در شرق سوریه که از سال 2013 میلادی مورد تعرض تروریست های تکفیری قرار گرفته است. مرکز این استان شهری است به نام دیرالزور که از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. تکفیری های داعش از دست کم 4 سال قبل به این شهر چشم طمع داشتند و "دیرالزور" اکنون در محاصره تکفیری های داعش است.

 

در اکتبر سال 2015 میلادی ارتش روسیه با موشک های دریا به سطح کالیبر دست کم 600 داعشی را به جهنم فرستاد و این حمله موشکی سپاه پاسداران با توجه به توضیحاتی که در بیانیه ذکر شده یک حمله موشکی در سطح نسبتا گسترده برای قلع و قمع داعشی ها بوده است.

 

پیش بینی می شود حمله موشکی نیروی هوا فضای سپاه تعدادی زیادی از تکفیری ها را به هلاکت برساند. این حمله می تواند از این جهت نیز مهم باشد که تمرکز تروریست ها ی داعش را در استان دیرالزور به هم خواهد زد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان