آخرین اخبار

29. خرداد 1396 - 5:15   |   کد مطلب: 29080
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از توزیع بیش از 230 سبد غذایی همزمان با ماه مبارک رمضان بین خانواده های محروم شهرستان خبر داد وگفت: در این ماه بیش از 200 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان جمع آوری شد و در قالب سبد غذایی بین انان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، می گویند بسیج در همه کار خیری پیش قدم می شود، گاهی نیاز می شود که لباس رزم بر تن بپوشد و هشت سال در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی به همراه اقشار مختلف مردم به جنگ با صدام کافر برود و گاهی در قالب بسیج سازندگی وارد عرصه می شود و با حضور در مناطق محروم به جهادگری می پردازد.

گاهی در علم آموزی پیشتاز می شود و صنایع دفاعی را ارتقاء می دهد و بنیه علمی کشور را تقویت می کند و گاهی دیگر با حلقه های صالحینش فرهنگ قرآنی و نبوی را ترویج می کند و در تمامی این زمینه ها چشمش به رهبر انقلاب و منویات ایشان دوخته شده است و در سال های متوالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده، باز این بسیج و بسیجیان هستند که پیش گام می شوند و با ارائه طرح ها و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد اشتغال فعالیت های متنوعی انجام می دهند.

و اما این روزها و همزمان با ماه مبارک رمضان بسیجیان جهادگر در عرصه های محرومیت زدایی گرد هم جمع شده اند، تا بار دیگر یاری مستضعفان جامعه به ویژه در مناطق محروم باشند.

آنان با بهره مندی از فضای مجازی و صحبت های چهره به چهره با خیران هماهنگ شده و با شناسایی خانواده های نیازمند، برای سفره افطاری آنان سبد غذایی تهیه می کنند.

گاهی هم این بسیجیان برای شناسایی خانواده های محروم از رسانه های محلی بهره مند می شوند و به صورت خودجوش در اقدامی هماهنگ وارد عرصه خدمت رسانی می شوند.

بارها و بارها از سایت خبری رودآور گزارش های متعددی مبنی بر نیازمند بودن تعدادی از خانواده های مناطق محروم منتشر شده و به طور عمده خیران برای کمک رسانی پیش گام شدند.

گزارش هایی مرتبط با بیماران EB و یا چندین و چند بیمار دیگر که نیازمند حمایت خیران بودند.

نمونه گزارش؛ روایتی از یک کودک با بیماری فلج مغزی؛

بی پولی و انتخاب بر سر یک دو راهی؛ گفتاردرمانی یا کاردرمانی؟/کودکی 5 ساله که هنوز راه نمی رود

با انتشار گزارش فوق بود که خیری برخی از هزینه های درمان بیمار را متقبل شده و به تازگی این پیام را برای سایت خبری رودآور ارسال می کند:

"سلام خانم زنگنه، طاعات قبول

اولاًفرآموش کردم که اطلاع بدهم که برای مورد قبلی که معرفی کردید(کودک فلج مغزی)یک دستگاه ویلچر خوب ومناسب ودر حد نو که مورد رضایت پدرکودک قرارگرفت –هنگامی که به تهران برای درمان آمده بودند حدود ۴۵ روز قبل–تحویل ایشان شد

ثانیاً ازاینکه در تویسرکان کارخیر کردیدوآذقه به محرومان رساندید خوشحال شدم خدا خیرتان دهد

ثالثاًتلفن مورد اخیر رابدهید تا هماهنگ کنم ببینم خودم یا خیریه دیگر امکان کمک داریم یانه"

گاهی هم مدیر کمیته امداد استان حامی محرومان و خود راهی تویسرکان می شود و در پاسخ به گزارش رودآور دست به کار شده و هزینه ساخت حمام و سرویس بهداشتی خانواده ای مستمند را متقبل می شود و در این میان این خبرنگار رودآور بود که برای ساخت هرچه سریعتر حمام و سرویس بهداشتی واسطی می شود بین بسیج سازندگی و کمیته امداد.

نمونه خبر: پیگیری امداد در واکنش به انتشار خبری در رودآور؛

زندگی هایی زیر خط فقر و تنها حامیانی به نام کمیته امداد/صداقت و اخلاقمداری در نهادهای انقلابی+تصاویر

در ماه مبارک رمضان بود که تنها مطلب کوتاهی در کانال خبری رودآور مبنی بر نیازمند بودن یک بیمار مبتلا به IPT( بیماری خونی که با کاهش پلاکت روبرو می شوند)، منتشر شد که با کمک بسیجیان تویسرکانی این بیمار به فرزند شهید همدانی معرفی می شود و او و دوستانش در کمترین زمان ممکن دو میلیون تومان هزینه ضرب العجلی تأمین آمپول این بیمار را تهیه می کنند و حتی یکی از بانوان تویسرکانی امروز این پسر بیمار را برای درمان به بیمارستان همدان همراهی می کند.

برای همین بیمار نیز خیر دیگری از تهران پیدا می شود و برای شروع 150 هزار تومان پرداخت می کند، همچنین معاونت امور اجتماعی استانداری  همدان نیز قول مساعدت و همکاری برای پذیرش این بیمار در بیمارستان همدان را می دهد.

گزارش های دیگری هم به تازگی در سایت خبری رودآور، منتشر شده و هم بسیج سازندگی و هم حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) برای کمک رسانی و جمع آوری کمک های خیران در راستای ساخت حمام و سرویس بهداشتی و یا تأمین سبد غذایی خانواده های محروم پیش قدم شدند و با خبرنگار رودآور هم قدم شدند.

نمونه خبر: نانی نیست تا بخورند

ترک تحصیل دانش آموز تویسرکانی به خاطر فقر/ دست هایی یخ زده، صورتی رنگ پریده

نمونه حبر: دست هایی که کمک می طلب؛

اتاق نمور وتاریک، خانه ای برای یک خانواده/تیرهای فقر بر سر خانواده ای در حال آوار شدن است 

همچنین زمستان سال گذشته بود که خبرنگار رودآور ماجرای اتاق سرد و بی گاز یکی از خانواده های روستایی را به خیری می گوید و آن خیر تمام هزینه های امتیاز و کشیدن لوله گاز به منزل این خانواده محروم را تأمین می کند.

توزیع 230 سبدغذایی بین خانواده های محروم، توسط بسیجیان تویسرکانی

و اما در این باره «سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور از همکاری خیران و بسیجیان در راستای تهیه و توزیع سبد غذایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تلاش جهادگران بسیجی چه خواهر و چه برادر بر آن بود تا با شناسایی خانواده های نیازمند سفره های افطاری آنان را با کمک خیران رنگارنگ کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه فعالیت های مطلوبی در ماه مبارک رمضان و حتی روزهای قبل از آن انجام شد که در نهایت بیش از 230 سبد غذایی بین خانواده های نیازمند مناطق محروم توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: این کمک های جمع آوری شده توسط بسیجیان و خیران از حوزه های مختلف ناحیه از جمله حوزه حضرت فاطمه(س)، حوزه المهدی(عج)، حوزه شهید مدنی، حوزه شهید باهنر شهر فرسفج و حوزه شهید رجایی انجام گرفته است.

سعیدی عنوان کرد: در این ماه بیش از 200 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان جمع آوری و در قالب سبد غذایی بین محرومان توزیع شد.

وی گفت: عمده این سبدهای غذایی شامل، برنج، روغن، گوشت، مرغ، خرما، پنیر، ماکارانی و حتی قند و چای بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های بسیج به ویژه در سال جاری برنامه ریزی و اجرای طرح های اجتماعی و محرومیت زدایی است، تصریح کرد: در هر منقطه از سطح شهرستان بسیجیان ما با حضور همیشگی خود نیازمندان آن مناطق را شناسایی کرده و سپس با کمک خیران در عرصه های متعددی از جمله ساخت سرویس بهداشتی، حمام و گاهی سرپناه و یا توزیع همین سبدهای غذایی به آنان کمک می کنند.

در این باره می توانید خبرهای دیگری هم مطالعه کنید:

پاسخ بسیج سازندگی به صدای محرومان در آستانه ماه رمضان؛

سفره های محرومان را هم دریابید/ رنگین شدن گره وصل نوای ملکوتی دعای رمضان با کمک به نیازمندان

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان