آخرین اخبار

29. خرداد 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 29085
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحریم های اخیر در سنا دست ترامپ دیوانه را باز می گذارد که حتی بدون مصوبه سنا و کنگره هر تحریمی را که خودش بخواهد اعمال کند، تصریح کرد: در این زمینه چه باید گفت؟! آیا این همه اقدامات خصمانه واقعاً نقض برجام نیست؟ امریکا دیگر باید چه کاری انجام دهد تا دولت و وزارت خارجه متوجه شوند که نقض برجام شده است؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هر روز که از اجرای برجام می گذرد، بیش از پیش ماهیت سلطه جویانه امریکا و هم پیمانانش بر ملت ایران و جهانیان آشکار می شود، اما در این میان دولت و به ویژه ظریف، وزیر امور خارجه ایران نه به صورت منسجم با ملت بلکه منفعلانه از همان روزهای اول نسب به موضوع های متعدد به ویژه درباره برجام و بعد از آن تحریم های جدید عمل کرده است.

ظریف ششم آذر ماه سال 92 در مجلس گفته بود که «زمانی که تحریم های شورای امنیت فرو بریزد، بقیه تحریم های آمریکا چیزی جز کاغذ پاره نخواهد بود!»

این سخنان و همزمان سخنان روحانی و در مجموع دولت در قبال برجام با مشاهده بازگشت مجدد تحریم ها و یا تمدید آن ها و حتی تحریم های جدید چند روز پیش سنا هچمون S-722 قابل جمع شدن و درک کردن نیست و  واقعیت این روزها چیز دیگری است.

از این رو به گفت و گو با نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می نشینیم.

نقض برجام از همان ابتدا بود/دولت پیگیر نشد

«حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: بعد از توافق 5+1 یا همان برجام از همان روزهای نخست، استکبار جهانی حرکت هایی را در ارتباط با نقض آشکار برجام انجام داد به ویژه در همان اوایل و دردولت اوباما به بهانه آزمایش موشکی و یا به بهانه های دیگر، تحریم هایی بر علیه ملت ما یا تمدید شد و یا به عنوان تحریم های جدید از سوی سنا و کنگره امریکا تصویب و امضاء شد.

ظریف و در مجموع دولت روی حرفشان برای مقابله به مثل نماندند

وی اظهار کرد: ما شاهد بودیم وزارت امور خارجه و در مجموع دولت همواره می گفتند اگر ما متوجه شویم نقض برجام هست مقابله به مثل می کنیم و حتی اگر نیاز باشد بحث انرژی هسته ای را از سر می گیرم، در حالی که این گونه نشد ودر همان ابتدا تحریم های 10 ساله و داماتو تمدید وبرجام نقض شد، دولت اقدامی انجام نداد و حتی مجلس از ظریف سوال کرد اما راه به جایی نبرد.

دولت نمایندگان و سیاسیون دلواپس حقیقی مردم را مورد اهانت قرار داد و تندرو خواند

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در روز تصویب برجام در مجلس عده ای با توجه به تجربیات ملت از بدعهدی امریکا و هم پیمانانشان نگران بودند و حتی در مجلس هم به کسانی که خیلی عجله داشتند برجام تصویب شود، اعتراض کردند، اما این عده مورداتهام واقع شدند و با برچسب خواندن آنان به عنوان دلواپسان، مورد اهانت های بسیار و الفاظی همچون تندرو قرار گرفتند.

صالحی در صحن علنی مجلس قسم خوردکه تمام تحریم ها با امضاء این توافق نامه برداشته می شود 

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی عنوان کرد: به خوبی به یاد دارم که صالحی حتی در صحن علنی مجلس قسم خورد که تمام تحریم ها با امضاء این توافق نامه برداشته می شود و ظریف هم در موارد مختلف بر این موضوع تأکید کرد و  روحانی نیز بارها گفت که ما هیچ توافقی را امضاءنمی کنیم مگر اینکه از روز اول اجرای آن، تمام تحریم ها برداشته شود! اما شاهد هستیم که حقیقت چیز دیگری است و هر روز بر تحریم ها افزوده شد.

تحریم های اخیر دست ترامپ را برای تحریم های جدیدتر باز می گذارد

وی افزود: مهمتر آن که تحریم های اخیر در سنا دست ترامپ دیوانه را باز می گذارد که حتی بدون مصوبه سنا و کنگره هر تحریمی را که خودش بخواهد اعمال کند و انجام دهد.

با تصویب چند تحریم دیگر، وزارت خارجه متوجه می شود، نقض برجام شده

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در این زمینه چه باید گفت؟! آیا این همه اقدامات خصمانه واقعاً نقض برجام نیست؟ امریکا دیگر باید چه کاری انجام دهد تا دولت و وزارت خارجه متوجه شوند که نقض برجام شده است؟!

نه چرخ سانترفیوژها چرخید و نه چرخ صنعت

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی عنوان کرد: آن روزها به ما قول داده شد که مردم ایران بدانند که با اجرای برجام هم چرخ سانترفیوژها می چرخد و هم چرخ صعنت، در حالی که این روزها رکود حاکم و آن همه عقب نشینی که در بحث هسته ای داشتیم، چیز دیگری را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: قلب راکتور آب سنگین ما که تخلیه و با بتن پر شد، اورانیوم غنی شده هم که از کشور خارج، حال این موارد کی می خواهد جبران شود؟ خدا می داند، ما به تعهداتمان عمل کردیم ولی طرف مقابل ما عمل نکرد.

دولت بابد به صورت جدی پاسخ لجن پراکنی های ترامپ دیوانه را بدهد

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید به صورت جدی وارد میدان شود، افزود: وزارت امور خارجه به جای اینکه چشم انتظار این باشد که مجلس طرحی را بدهد، باید خود او و دولت لایجه ای را در مقابل این عمل سنای امریکا و لجن پراکنی های ترامپ دیوانه را به مجلس ارائه دهد.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اظهار کرد: زمانی که امریکا تمام تعهدات گذشته را زیر پا می گذارد، دولت خود باید یک جواب قاطع بدهد و لایحه های تنظیم و به مجلس ارائه دهد و مجلس این آمادگی را دارد که تمام قد پای کار بیاید.

وی تصریح کرد: حتی مجلس باید این آمادگی را داشته باشد که اگر فردا صبح هم که روز تعطیلی مجلس است، دولت لایحه اش را داد، فراخوان بدهد و نمایندگان را دعوت کند تا تصمیم سریعتری گرفته شود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان